Auteur Topic: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel  (gelezen 2736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Gepost op: maandag 09 mei 2016 - 21:19:03 »
Nog maar eens ge-experimenteer in Brussel

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160509_02280306
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #1 Gepost op: maandag 09 mei 2016 - 23:20:14 »
Ja, wanneer mensen niet spontaan het kruispunt openlaten terwijl je duidelijk kunt zien dat je moet stoppen en er niet over geraakt zonder het dwarsverkeer te hinderen als ze op hun beurt groen krijgen, zoals de wegcode voorziet, komen er steeds nieuwe uitvindsels om hier de aandacht op te vestigen. Op zich nog niet zo een slecht idee. De vraag is wat gaan mensen doen als er géén wegmarkeringen geschilderd zijn? Zo komen er steeds meer (overbodige) verkeerstekens bij, terwijl dat niet nodig is als men de wegcode correct toepast.

Misschien kunnen ze dat ook eens te Mortsel uitproberen...
Als je te Mortsel correct het kruispunt open laat, krijg je gegarandeerd klank en lichtspel van achter jou.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 00:29:52 »
Misschien moeten ze helemaal niets uitvinden en er ene zetten voor PV's te schrijven, doe dat met 3-5 agenten 1 maand in Brussel en ze zijn het (bijna) allemaal afgeleerd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 09:20:53 »
Misschien moeten ze helemaal niets uitvinden en er ene zetten voor PV's te schrijven, doe dat met 3-5 agenten 1 maand in Brussel en ze zijn het (bijna) allemaal afgeleerd.

Volledig akkoord.

Dit is te dwaas voor woorden.  Men brengt nu onmiskenbaar verboden (want onbestaande) wegmarkeringen aan, om de bestuurders iets proberen te doen inzien.  Inderdaad: laat oom agent gewoon doen waarvoor hij betaald wordt: controle doen, en beteugelen die handel.

Ik denk dat het gros van de overtreders zich overigens door een paar van die fantasietjes op het wegdek écht niet zal laten tegenhouden.  >>> Hier in Hemiksem, hangt al jarenlang dit (uiteraard eveneens verboden) bord om bestuurders aan te manen het kruispunt vrij te laten.  En oh ja, >>> hier én elders in Sint-Niklaas, liggen al jàrenlang dergelijke miskleunen op het wegdek geschilderd.  Dus als ze nu in Brussel denken dat ze het warm water hebben uitgevonden ....   Ik nodig de Brusselaars trouwens uit, om eens te komen kijken hoeveel bestuurders er zich desondanks nog niet aan storen.


Laat het hen daarentegen ne keer voelen in de portemonnee, en de kans is groot dat de meesten de volgende keer wel 2x nadenken.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 mei 2016 - 09:30:49 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 16:24:51 »
Misschien moeten ze helemaal niets uitvinden en er ene zetten voor PV's te schrijven, doe dat met 3-5 agenten 1 maand in Brussel en ze zijn het (bijna) allemaal afgeleerd.

Hoezo PV's uitschrijven ?  Ze rijden toch niet te snel ?  Ze staan zelfs stil  :-X

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 18:22:07 »
Jammer dat de auteur van het artikel het aangewezen vond om de tekst van de wegcode te verkrachten:

Citaat
Het geschilderde dambordmotief moet bestuurders dus op de regel uit de wegcode wijzen die zegt dat je nooit een kruispunt op mag rijden, zonder dat je er  zeker van bent dat je het op tijd kunt vrijmaken, ook al staat het licht op groen.

Dat staat hoegenaamd niet in de wegcode:

Citaat
14.2. Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten.

Als iets waarschijnlijk is, dan is het niet zeker. De auteur verkondigt dus juist het tegengestelde van wat er in de wegcode staat.

En laat het nu juist dat waarschijnlijk zijn dat oom agent niet veel armslag biedt, want dat is voor discussie vatbaar. Hoe waarschijnlijk moet het zijn?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 18:25:53 »
En laat het nu juist dat waarschijnlijk zijn dat oom agent niet veel armslag biedt, want dat is voor discussie vatbaar. Hoe waarschijnlijk moet het zijn ?

Geen idee.  Wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest (had er écht een bloedhekel aan).  Ik durf bekennen: ik ben er zelfs nog niet eens achter in welke eenheid je zulks zou kunnen meten.  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 18:39:08 »
Geen idee.  Wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest (had er écht een bloedhekel aan).  Ik durf bekennen: ik ben er zelfs nog niet eens achter in welke eenheid je zulks zou kunnen meten.  ;D

 ;D

Waarschijnlijkheidsleer is inderdaad een onderdeel van de wiskunde.

Waarschijnlijkheid drukt men uit in percent van zekerheid. Bijvoorbeeld, als ik een onvervalste teerling opwerp, dan is de kans dat ik een 6 zal gooien 100% / 6 of ongeveer 16,67%.

En dan gaat het verder: hoe groot is de kans dat ik twee keren na elkaar een 6 zal gooien, enz.  ;D

Een leerling zegt tegen de wiskundeleraar dat hij wiskunde moeilijk vindt. De wiskundeleraar vraagt hem of hij het ook moeilijk heeft in de lessen godsdienst. "Neen, helemaal niet" zegt de leerling. Waarop de leraar voortgaat: "Ach zo, met de wederopstanding na de dood heb je geen problemen, maar met wiskunde wel. Vreemd."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 20:46:19 »
Een leerling zegt tegen de wiskundeleraar dat hij wiskunde moeilijk vindt. De wiskundeleraar vraagt hem of hij het ook moeilijk heeft in de lessen godsdienst. "Neen, helemaal niet" zegt de leerling. Waarop de leraar voortgaat: "Ach zo, met de wederopstanding na de dood heb je geen problemen, maar met wiskunde wel. Vreemd."

Doet me denken aan die les over de wet van Muryphy

Als voorbeeld, haalde de leerkracht aan: "Je zal altijd zien, dat je iets vindt op de lààtste plaats waar je zoekt"
Eén van de leerlingen vroeg verbaasd wat dàt nu in hemelsnaam met Murphy te maken had ?
Waarom vraag je dat, wilde de leraar weten ?
Waarop de leerling antwoordde: "Gewoon maar, omdat ik denk dat het toch wel redelijk dwaas is om nog verder te zoeken naar iets dat je al gevonden hebt.  Je zal het dus altijd vinden op de laatste plaats waar je zoekt.  Of mis ik wat ?"
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: verfpatroon moet kruispunten vrijhouden in Brussel
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 21:42:52 »
Geen idee.  Wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest (had er écht een bloedhekel aan).  Ik durf bekennen: ik ben er zelfs nog niet eens achter in welke eenheid je zulks zou kunnen meten.  ;D

 ;D

Waarschijnlijkheidsleer is inderdaad een onderdeel van de wiskunde.

Waarschijnlijkheid drukt men uit in percent van zekerheid. Bijvoorbeeld, als ik een onvervalste teerling opwerp, dan is de kans dat ik een 6 zal gooien 100% / 6 of ongeveer 16,67%.

En dan gaat het verder: hoe groot is de kans dat ik twee keren na elkaar een 6 zal gooien, enz.  ;D

Een leerling zegt tegen de wiskundeleraar dat hij wiskunde moeilijk vindt. De wiskundeleraar vraagt hem of hij het ook moeilijk heeft in de lessen godsdienst. "Neen, helemaal niet" zegt de leerling. Waarop de leraar voortgaat: "Ach zo, met de wederopstanding na de dood heb je geen problemen, maar met wiskunde wel. Vreemd."

Ik vond het schitterend! Je kan er leuke paradoxen mee verklaren. De mooiste vind ik nog altijd de verjaardagsparadox. Hoeveel kans heb je in een gezelschap dat er 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn. De kans is verbluffend hoog, vanaf 23 personen is die kans zelfs groter dan 50%!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519