Auteur Topic: werken Aachener Kreuz  (gelezen 1537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
werken Aachener Kreuz
« Gepost op: zondag 15 mei 2016 - 09:54:06 »
Volgende week maandag, vertrek ik voor een klein weekje naar Sauerland.  De oudste twee vertrekken dan immers met hun school op expeditieklassen, en dat gaf mij en m'n echtgenote de kans om er eens tussenuit te muizen.

>>> klik


Vroeger dierf ik nog wel's de route via Eindhoven, Venlo, Duisburg, Dortmund te nemen.  Nu er tussen Aachener Kreuz en Köln overal drie rijstroken liggen, opteer ik eerder voor deze route.
De route die via Venlo weer richting Keulen loopt, heb ik nog niet gedaan.

Nu weet ik dat er wegenwerken bezig zijn aan het Aachener Kreuz.  Hier vond ik alvast wat info, maar ik begrijp er niet bijster veel van.

http://www.ak-aachen.de/projekte/a4/ak-aachen/aktuelles.php

Iemand die concreet snapt welke omleiding hier nu van toepassing is tijdens mijn heenroute, terugreis ?  Alle suggesties welkom !  Bij voorbaat dank.
« Laatst bewerkt op: zondag 15 mei 2016 - 10:04:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: werken Aachener Kreuz
« Reactie #1 Gepost op: zondag 15 mei 2016 - 11:03:30 »
Ik neem altijd de route E314 - A4. De verkeerswisselaar is al zeer lang in ombouw, ik denk zelfs zo'n 10 jaar. Gewoon wegwijzers volgen en klaar. Een beetje verder op de A4 is er een stuk 'startbaan', ideaal om de topsnelheid van je wagen even te testen, tussen Langerwehe en Düren. De snelweg is daar naar het zuiden verplaatst om plaats te maken voor bruinkool ontginning en is nu een aantal km kaarsrecht en quasi plat.  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: werken Aachener Kreuz
« Reactie #2 Gepost op: zondag 15 mei 2016 - 11:39:10 »
Ik neem altijd de route E314 - A4. De verkeerswisselaar is al zeer lang in ombouw, ik denk zelfs zo'n 10 jaar. Gewoon wegwijzers volgen en klaar.

ok, bedankt.

Een beetje verder op de A4 is er een stuk 'startbaan', ideaal om de topsnelheid van je wagen even te testen, tussen Langerwehe en Düren. De snelweg is daar naar het zuiden verplaatst om plaats te maken voor bruinkool ontginning en is nu een aantal km kaarsrecht en quasi plat.  ;D

Weet ik, ja.  M'n schoonpa neemt ook al jarenlang de route E314 - A4, en snapt maar niet hoe het komt dat zijne GPS daar ff de weg kwijt is.   ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone