Als je een klop van de hamer krijgt, zet je dan aan de kant en sluit 15 tot 20 minuten de ogen.”
Men geeft hier naar mijn gevoel een héél fout signaal !
Wanneer een chauffeur van zichzelf merkt dat hij z'n klop begint te krijgen, is hij niet zelden al véél te ver. Er rijden er genoeg rond die pas na de nodige secondenslaapjes de eigen vermoeidheid beginnen te beseffen.
De boodschap moet volgens mij dan ook veeleer zijn, dat het net die zogenaamde klop is, die in eerste instantie
voorkomen moet worden ipv opgelost als de bestuurder eigenlijk al een tijdlang levensgevaarlijk bezig is. Dwz: oa goed uitgerust aan de rit beginnen. En oa op tijd en stond een rustpauze inlassen.
Ik heb het moeilijk met de manier waarop het hier geformuleerd wordt. Men geeft mij hier zo'n beetje de indruk van:
"rij maar verder tot je na de nodige secondenslaapjes je vermoeidheid begint te voelen (je begint te beseffen dat je je klop krijgt), en doe er pas dan iets aan".