Auteur Topic: Fanpost gekregen  (gelezen 2728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Fanpost gekregen
« Gepost op: zondag 18 september 2016 - 23:09:18 »
Eind augustus ben ik nog eens in België geweest, en nu komt de fanpost toe.

België - Antwerpen: niet gezien dat ik een parkeerticket moest nemen - 30 Euro.

Duitsland - Karlsruhe: 89 km/h (na correctie) gereden waar max. 80 km/h toegestaan was - 10 Euro.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 19 september 2016 - 10:22:32 »
Ook ooit een parkeerboete in Antwerpen gehad. Hoewel ik overal naar beperkingen had gezocht (en niet gezien) en overtuigd was dat ik er mocht staan.
Ook zoiets van een 30€.

Duitsland is duidelijk (op vele vlakken) een goedkoper land dan Den Belziek...  ;)
Kost zoiets ook punten in Flensburg of is dat pas vanaf een hogere snelheidsovertreding?

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 19 september 2016 - 10:29:52 »
Ik had het verhaal hier al eens gebracht. Ik kreeg fanmail van de politie in Antwerpen, fout geparkeerd vlak aan de Oudaan. Ik kon echter bewijzen dat ik en mijn auto daar niet kon geweest zijn. Ik heb mijn bewijzen niet aan de politie  gegeven omdat ik ze niet vertrouw, een addendum aan het PV is immers zo gemaakt. Gevolg: ze trekken hun kak in, nooit nog iets van gehoord.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #3 Gepost op: maandag 19 september 2016 - 10:30:00 »
Ook ooit een parkeerboete in Antwerpen gehad. Hoewel ik overal naar beperkingen had gezocht (en niet gezien) en overtuigd was dat ik er mocht staan.
Ook zoiets van een 30€.

Duitsland is duidelijk (op vele vlakken) een goedkoper land dan Den Belziek...  ;)
Kost zoiets ook punten in Flensburg?

Enkel vanaf 21 kmh te snel, zie tabellen buiten-bbk en binnen-bbk(Innerorts):
http://www.bussgeld-info.de/bussgeldkatalog-geschwindigkeit/

Die ronde zilverkleurige flitspalen in Karlsruhe ken ik, maar buitenlanders "mogen" altijd wat sneller rijden, want voor 10 tot 30 eurootjes (tot 20 kmh te snel) gaan de Duitsers dat papierwerk niet doen. Eigen volk heeft daar voorrang.  ;D

(80 kmh-limieten op snel- of autowegen of 2+2-expresswegen in de directe buurt of door een stad is meestal om milieuredenen: emissies en geluid)
« Laatst bewerkt op: maandag 19 september 2016 - 10:38:19 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #4 Gepost op: maandag 19 september 2016 - 14:23:53 »
Kost zoiets ook punten in Flensburg of is dat pas vanaf een hogere snelheidsovertreding?

Neen, dat is slechts "Verwarnungsgeld", nog geen "Bußgeld". We hebben een vragenlijst gekregen waarop de titularis van de kentekenplaat onder meer kan aangeven wie het voertuig bestuurde (op de foto ben ik zeer duidelijk herkenbaar). Maar als we direkt betalen, hoeven we die vragenlijst zelfs niet in te vullen.

Ach, als ik nooit eens sneller dan toegestaan zou rijden, waarom heb ik dan een BMW gekocht?  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #5 Gepost op: maandag 19 september 2016 - 22:21:05 »
Ach, als ik nooit eens sneller dan toegestaan zou rijden, waarom heb ik dan een BMW gekocht?  ;D

Omdat die naast mijn KIA zo mooi staat  ?   >:D >:D >:D  ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 20 september 2016 - 17:33:36 »
Ach, als ik nooit eens sneller dan toegestaan zou rijden, waarom heb ik dan een BMW gekocht?  ;D

Omdat die naast mijn KIA zo mooi staat  ?   >:D >:D >:D  ;)

Jouw KIA staat ook mooi naast mijn BMW. Het is ook een degelijke wagen, waarvan je er ongeveer vier kunt kopen voor de prijs van mijn BMW.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 21 september 2016 - 11:43:36 »
Kost zoiets ook punten in Flensburg of is dat pas vanaf een hogere snelheidsovertreding?
Ach, als ik nooit eens sneller dan toegestaan zou rijden, waarom heb ik dan een BMW gekocht?  ;D

Heb je die BMW al lang, Jozef?
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 22 september 2016 - 18:51:07 »
Heb je die BMW al lang, Jozef?

Sinds maart 2014, het is een bronskleurige X3. In januari 2014 ben ik met mijn Volvo S60 achteraan onder een vrachtwagen gereden. Sindsdien weet ik dat Volvo alleen maar uit is op NCAP sterren, doch voor de rest hoegenaamd niet om veiligheid bekommerd is. Ik ben onder de vrachtwagen gereden met mijn linker voorkant, maar mijn airbag is niet afgegaan, zodat ik met mijn appel, ondanks een perfect gedragen gordel, tegen het dak geknald ben (veel te schuine voorruit) en mijn aangezicht vol splinters zat van de kapotgesprongen zijruit. De airbag van de passagier die er niet was, werd wel geactiveerd. Kwestie van nodeloos voor 1.000 Euro meer kosten te zorgen mocht de wagen nog herstelbaar geweest zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 22 september 2016 - 20:26:15 »
We hebben vroeger soms ook onze bedenkingen gehad bij enkele ongevallen met Volvo qua veiligheid. Wel een triest verhaal. Stel ik me de vraag of de gordelspanner heeft gewerkt en de gordijnairbag.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fanpost gekregen
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 23 september 2016 - 17:06:36 »
We hebben vroeger soms ook onze bedenkingen gehad bij enkele ongevallen met Volvo qua veiligheid. Wel een triest verhaal. Stel ik me de vraag of de gordelspanner heeft gewerkt en de gordijnairbag.

De gordelspanner kan ik niet weten. Ik droeg gelukkig de gordel perfect: niet verdraaid, niet over de buik maar over het bekken, stevig aangetrokken en als bovenkleding droeg ik enkel een T-shirt. De gordijnairbag heeft niet gewerkt.

Ik heb nogal een groot bovenlichaam, en zelfs met de zetel in de laagste stand kon er geen vinger meer tussen mijn haar en het dak. Het dak is maar een klein beetje naar beneden en naar achter verbogen, maar omdat die voorruit zo extreem schuin staat, knalde ik tegen het dak (bloedvlek op het zonnescherm). Die voorruit staat zo extreem schuin om bij testen het verbruik nog wat naar beneden te krijgen, maar in de praktijk verbruik je er meer mee omdat de airco een broeikast moet koelen.

De linker voorvleugel werd achteruit gedrukt en heeft aldus de A-zuil en het bestuurdersportier naar achter gedrukt. Daarbij is door de spanning de zijruit met grote kracht uit elkaar gespat, de ganse auto tot vanachter toe lag vol glas. De arts in het ziekenhuis heeft 45 minuten werk gehad om de glassplinters uit mijn aangezicht te halen en een wonde te naaien, wat niet nodig zou geweest zijn als de airbag afgegaan was en ik op het moment dat die zijruit aan diggelen vloog met mijn snuit in de airbag zou gezeten hebben. En ik ben 5 maanden naar de kinesist moeten gaan om mijn nek, niettegenstaande een correct ingestelde neksteun, weer in orde te krijgen.

De Volvo was vóór het ongeval nog 10.000 Euro waard en helaas niet omnium verzekerd. Een Bulgaar heeft het wrak opgekocht voor 800 Euro.

3 uur 's nachts, een hevige sneeuwstorm waardoor ik een parking langs de autosnelweg wil oprijden. Daar stond op de rijbaan van de afrit, waar hij het niet mocht, een totaal onverlichte vrachtwagen. En het resultaat? De Jozef 100% aansprakelijk. "Als U die vrachtwagen niet tijdig zien staan hebt, dan reed U te snel" oordeelde de rechter. Ook dat is Duitsland.

Vergeet ook het grapje dat je met ABS nog kunt sturen: niet op sneeuw. Uiteraard heb ik, toen ik de vrachtwagen zag, het rempedaal volledig ingetrapt, maar ondanks dat ik het stuurwiel 3/4 slag naar rechts verdraaid heb, kon ik de vrachtwagen niet volledig ontwijken. Logisch ook, ABS kan niet weten wat er op dat ogenblik het belangrijkste is: remkracht verminderen om meer stuurkracht te kunnen overbrengen of omgekeerd.

Ik had beter met mijn 33 jaar oude Mercedes gereden, want die heeft nog geen ABS. Door de sneeuwstorm lag er een dikke laag losse sneeuw. Zonder ABS hadden de voorwielen geblokkeerd en zich ingegraven in de sneeuw, en had ik tijdig kunnen stoppen. Dat heb je met die computers op wielen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."