Auteur Topic: te vermijden verkeershinder rond het spitsuur  (gelezen 716 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
te vermijden verkeershinder rond het spitsuur
« Gepost op: dinsdag 20 september 2016 - 09:51:04 »
In Mechelen wordt het bijna een gewoonte om het verkeer extra te hinderen tijdens de spitsuren, laat ons zeggen van zo'n 7:30 tot 9:30. Deze extra hinder kan mits wat planning perfect vermeden worden. Ik heb  het dan bijvoorbeeld over een vuilniskar die over de Leuvensesteenweg rijdt, één van de drukste in- en uitvalswegen van Mechelen, zo rond 8:30. Regelmatig zie ik ook bezemwagens kriskras over drukke kruispunten rijden, bv. het Karindaal  Mercierplein.
Vandaag was er weer zo'n gevalletje. Een vrachtwagen met bouwmaterialen besluit om zijn spullen te lossen aan het Berthoudersplein. Hij blokkeert hierbij de volledige rijweg. Mijn vrouw stond er langere tijd vast. Op zich kan ik begrijpen dat een vrachtwagen moet lossen en daarbij hinder veroorzaakt. Maar ik kan niet begrijpen wanneer hij dit doet om 8:30 op slechts 30 m van een school in een enkelrichtingsstraat. In die straat zijn twee scholen die tussen 8:30 en 8:45 starten. Je kan je inbeelden wat voor een chaos dat geeft. De oplossing was geweest om een parkeerverbod aan te vragen deze voormiddag waardoor de vrachtwagen aan de kant kon staan en het verkeer toch kon passeren.

Mits wat goede planning, minder egoïsme en gezond verstand zou het verkeer in Mechelen al een pak vlotter verlopen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519