Auteur Topic: Vervallen parkeerschijf levert Mechelaar boete op  (gelezen 2271 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vervallen parkeerschijf levert Mechelaar boete op
« Gepost op: woensdag 19 oktober 2016 - 13:47:21 »
Citaat van: GVA

Let op als u een parkeerschijf achter uw autoruit legt. Als die vervallen is, riskeert u in Mechelen een boete van 30 euro.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161019_02527386/vervallen-parkeerschijf-levert-mechelaar-boete-op

De letter in plaats van de geest van de wet. Wat was het probleem als het aankomstuur correct ingesteld was? Dieven!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Vervallen parkeerschijf levert Mechelaar boete op
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 19 oktober 2016 - 20:26:21 »
De letter in plaats van de geest van de wet. Wat was het probleem als het aankomstuur correct ingesteld was? Dieven!

Het model/type parkeerschijf dat gebruikt moet worden is écht tot in het waanzinnige geregeld .....   

Remember >>> dit topic  ?
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 oktober 2016 - 20:28:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 13:23:18 »
Citaat van: GVA

Let op als u een parkeerschijf achter uw autoruit legt. Als die vervallen is, riskeert u in Mechelen een boete van 30 euro.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161019_02527386/vervallen-parkeerschijf-levert-mechelaar-boete-op

In dit geval... Ok zou ik zeggen. Maar als bestuurder moet je toch wel weten dat de wegcode regelmatig aangepast wordt. Mijn vermoeden is dan ook dat zo'n persoon andere, meer belangrijke wijzigingen in die 13 jaar, misschien ook gemist heeft...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 16:34:15 »
Maar als bestuurder moet je toch wel weten dat de wegcode regelmatig aangepast wordt. Mijn vermoeden is dan ook dat zo'n persoon andere, meer belangrijke wijzigingen in die 13 jaar, misschien ook gemist heeft...

Als je morgen lukraak 100 bestuurders van de weg plukt en je ze een examen over de wegcode laat afleggen, hoeveel zouden er dan slagen? Zelfs de flikken en de experten bij GRO kennen de wegcode maar gedeeltelijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 09:15:14 »
Maar als bestuurder moet je toch wel weten dat de wegcode regelmatig aangepast wordt. Mijn vermoeden is dan ook dat zo'n persoon andere, meer belangrijke wijzigingen in die 13 jaar, misschien ook gemist heeft...

Als je morgen lukraak 100 bestuurders van de weg plukt en je ze een examen over de wegcode laat afleggen, hoeveel zouden er dan slagen? Zelfs de flikken en de experten bij GRO kennen de wegcode maar gedeeltelijk.

Zoals ik een jaar geleden hebben kunnen vaststellen! De politie in Mechelen heeft een zeer gebrekkige kennis van de wegcode. Het enige excuus dat ze hiervoor leveren is dat de verkeerswetgeving niet haar specialiteit was. Als houder van een rijbewijs mag je toch veronderstellen dat je de wegcode kent, zeker bij de politie. Het ging hier dan vnl. over artikel 2 van de "inleidende bepalingen". Uiteindelijk krijg je zelfs te horen dat je de wegcode "te goed" kent.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 09:59:29 »
In dit geval... Ok zou ik zeggen. Maar als bestuurder moet je toch wel weten dat de wegcode regelmatig aangepast wordt. Mijn vermoeden is dan ook dat zo'n persoon andere, meer belangrijke wijzigingen in die 13 jaar, misschien ook gemist heeft...

Ik vraag mij dan af, wat het ergste zou zijn ?

a) iemand die een oud (en dus niet langer toegelaten) type perkeerschijf gebruikt, doch de parkeerplaats tijdig weer verlaten heeft
b) iemand die een correct type parkeerschijf gebruikt, en ipv de parkeerplaats tijdig te verlaten, de aanduiding snel ff wijzigt en zijn voertuig verlaat

De meest hinderlijke, is volgens mij b).  Maar b) loopt het meeste kans er ongestraft mee wegkomt. Dus grofweg gezien, vind ik het ergens toch makkelijk verdiend geld. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 10:05:51 »
Maar b) loopt het meeste kans er ongestraft mee wegkomt.

Wel opletten met dat ras dat een krijtstreep op een band aanbrengt.

Citaat
Dus grofweg gezien, vind ik het ergens toch makkelijk verdiend geld.

Makkelijk verdiend? Makkelijk legaal gestolen!

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 10:15:12 »
In veel gevallen heeft een parkeerwacht een quotum te halen. Meestal ligt dit rond de 7 à 8 ticketten per dag. In Mechelen merk ik dan ook regelmatig parkeerwachten op rond de schole rond 16:00. Op dat moment komen ouders snel hun kroost oppikken. Ze zijn dan een makkelijke prooi waardoor ze hun quotum halen. Ik heb daar ooit een opmerking over gemaakt. Het enige antwoord dat ik kreeg van de parkeerwacht was een opgestoken middenvinger.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Bonnetje wegens Duitse parkeerschijf
« Reactie #8 Gepost op: zondag 20 november 2016 - 17:02:05 »
Verleden vrijdag in Deinze. De parkeerwachter is het bonnetje nog aan het afdrukken als Leslie bij haar wagen aankomt. Ze vraagt naar de reden van het bonnetje. "Geen geldige parkeerschijf, mevrouw. Op een parkeerschijf moet de tekst in de drie landstalen staan. Bovendien is de voertaal hier het Nederlands."

Juist, haar parkeerschijf is volkomen identiek met het Belgische model, behalve dat er "Ankunftzeit" niet ook nog eens in het Nederlands en in het Frans op staat.

Ze hebben er al voor minder in een psychatrie gestoken.

Ik ga mijn onbetaalde Belgische parkeerbonnetjes stilaan beginnen inkaderen.

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Bonnetje wegens Duitse parkeerschijf
« Reactie #9 Gepost op: zondag 20 november 2016 - 20:18:01 »
Verleden vrijdag in Deinze. De parkeerwachter is het bonnetje nog aan het afdrukken als Leslie bij haar wagen aankomt. Ze vraagt naar de reden van het bonnetje. "Geen geldige parkeerschijf, mevrouw. Op een parkeerschijf moet de tekst in de drie landstalen staan. Bovendien is de voertaal hier het Nederlands."

Juist, haar parkeerschijf is volkomen identiek met het Belgische model, behalve dat er "Ankunftzeit" niet ook nog eens in het Nederlands en in het Frans op staat.

Ze hebben er al voor minder in een psychatrie gestoken.

Ik ga mijn onbetaalde Belgische parkeerbonnetjes stilaan beginnen inkaderen.

Dus als 'buitenlander' moet je van elk land zijn specifieke parkeerschijf meehebben? (of enkel in dit apeland) Europa?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: zondag 20 november 2016 - 23:23:45 »
Ik vraag me af of er titularissen van een buitenlands kenteken zijn die zo dom zijn om zo een bonnetje te betalen.  :D