Uit De Standaard:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161121_02582944Als ik het goed heb gaat het over het stuk op het Brussels hoofdstedelijk gewest, een stuk voorbij de R22. Natuurlijk gaat dit een file creëren die ver terugslaat op de E40 en de A2.
Een dergelijk mobiliteitsbeleid is niet alleen waanzin, het is crimineel! Zeker omdat er geen alternatief is voor de wagen. De treinen richting Brussel zitten elke morgend overvol en een capaciteitsuitbreiding op de drukste lijnen is niet mogelijk.
Het gewestelijk expressnet rond Brussel is een slag in het water. Ik hoorde er de eerste keer van eind jaren '90. We zijn nu 20 jaar later en er is nauwelijks iets bereikt!
Bovendien ga ik mijn lot niet in handen leggen van bv. de NMBS, De Lijn, e.a. Geef ze nog meer macht wanneer ze het stakingswapen hanteren!
Er kan maar één reactie op komen. Bedrijven zullen weg trekken uit Brussel en naar gebieden trekken met een geloofwaardig mobiliteitsbeleid.
Mobiliteit is een helaas een complex probleem. Toogargumenten worden rondgebazuind en opgepikt door kortzichtige politiekers. Dan krijg je situaties waar cafébazen ministerfuncties krijgen aangeboden en de boel kapot maken of slagers die als mobiliteitsguru's worden gebombardeerd.