Fantastisch. Als ik ooit een Tesla zou hebben, zal ik daarvoor dan maar mijn Citroën 2CV en mijn Renault 4 houden.
[...]
Wij hebben ook altijd 2 auto´s gehad, vroeger ooit 3.
(wat allemaal niets verandert aan de opgesomde feiten van de NHTSA-veiligheidstesten over Tesla.

het is nu eenmaal (hun) veiligste wagen).
En dat testje van de ADAC is van
Stand: September 2013, die Tesla
P85 2WD en die E-motorisatie wordt zelfs al een tijdje niet meer gemaakt (enkel 4WD en 2 E-motoren). sindsdien is een Tesla S veel veranderd, en kun je veel schrappen. Ik las zelfs oude testen dat Tesla te weinig rij-assitentiesystemen had, hilarisch.
Een Tesla S zelfs de eerste modellen laten zich per software updaten en krijgt men dus bvb een noodremassistent en dodehoekwarning erbij en nog een paar andere features, gps-verbeteringen, tripplanner, betere multimedia enz....
vb ergens maart 2015:
https://www.tesla.com/sites/default/files/tesla_model_s_software_6_2_europe.pdf
MODEL S SOFTWARE RELEASE NOTES v6.2
With this release, we are introducing new features that greatly enhance Model S’s active safety capabilities and expand the car’s intelligence to make range anxiety a thing of the past. This software update introduces Blind Spot Warning and Automatic Emergency Braking, provides charging guidance for road trips and ongoing range monitoring, and allows owners to safeguard their car with Valet Mode.
Ik vraag me af waarom ADAC dat nergens vermeld, hier bvb een infoblz over de Tesla S 90D van 11/2014:
https://www.adac.de/infotestrat/fahrzeugkauf-und-verkauf/neuwagenberater/autokatalog/detail.aspx?mid=251024&bezeichnung=tesla-model-s-90d
link en dan folder < Crashtest < aanklikken:
Testergebnisse 11/2014 / Fazit
Das Elektrofahrzeug Tesla Model S mit hoher Reichweite zeigt zwar Schwächen beim Insassenschutz, erreicht aber dennoch knapp 5 Sterne bei der Gesamtwertung. Es besitzt zweistufige Frontairbags, Seiten- und Vorhangairbags sowie Gurtstraffer inkl. Kraftbegrenzer auf den Vordersitzen. Serie sind auch Gurtwarner, ESP, Geschwindigkeitsbegrenzer sowie ein Spurverlassenswarner. Einen Notbremsassistenten gibt es aber nicht.
Idd geachte ADAC toen nog niet, maar vanaf maart 2015 wel door de update 6,2. En geachte ADAC ondertussen is software versie 8.0 al opgeladen, en binnen enkele weken komt 8.1, voor zover de auto met de hardware uitgerust is bij aankoop, worden bepaalde extra´s dus softwarematig toegevoegd aan de wagen.
Soms wordt zelfs het vermogen van de auto verhoogt en dus de prestaties, dus ook topsnelheid en acceleratie. Dat hangt namelijk van het batterijmanagement af en niet van de E-motoren op zich. Na update hebben zo eens bepaalde 85 kWh-Tesla´s ooit een max snelhed van 250 kmh gekregen ipv eerder beperkte 210 kmh.Gelieve daar eens in het vervolg eens aan te denken moesten jullie nog een Tesla testen: als de hardware er al is, betekent dat soms dat de (geoptimaliseerde) software maandenlang op zich laat wachten, daarenboven wordt deze software regelmatig eens geoptimaliseerd zodat het systeem nog beter kan werken (wat een paar maal het geval was bij autopilot 1.0)
Zeker voor de volgende autopilot 2.0 is dat ook het geval, de hardware zit vandaag al in de wagen, maar de software is maar beperkt aanwezig, en zal pas opgeladen worden als alle nodige testen gedaan zijn. Zonder dank ADAC, Tesla bevindt zich in de 21e eeuw.
Een Tesla S is vandaag bewezen goedkoper dan een vergelijkbare fossiel, in Vlaanderen, zelfs voor een particulier, dan mag ADAC in 2013 nog zoveel beweren.
Bron:
http://www.milieuvriendelijkevoertuigen.be/sites/default/files/tco-tool/index.htmlIk wacht nog altijd op een ADAC Test sinds de facelift van april 2016. Een actuele S of X 90D of de P100D. Raar, na die september 2013 test niets meer gehoord, mogen ze dan niet meer? Een Tesla X is nochtans een nieuw model sinds begin 2016 en verkoopt nu al evengoed in D dan een BMW X5 40e.
Soit veiligheid... ook de (minder uitvoerige) testen van EURONCAP geven hetzelfde resultaat:
https://www.welt.de/motor/article134065043/Elektroauto-Tesla-Model-S-holt-Bestnote.html
CRASHTEST
Elektroauto Tesla Model S holt Bestnote
Veröffentlicht am 06.11.2014
Groot nadeel voor de Tesla S is wel zijn enorme kofferruimte, en geen schoonmoederkoffer mogelijk op het dak, en ook geen aanhangwagen mogelijk.
(bij ons wordt al het afval, en ook het groenafval afgehaald, LOL) En onmogelijke bestellingen laat men aan huis brengen.
Een tiental jaar geleden nog een paar ton stabilisé en voor 75 m² klinkers, neuh dat ging echt niet in de koffer.

En ja desnoods verhuizen of een hele hoop meubels afhalen daar huurt men zich een grote bestelwagen voor toch als men een rijbewijs C heeft.
Zeggen dat er zijn die beweren dat een wagen met zovele gebreken ook maar enigszins vergelijkbaar zou zijn met een wagen uit de premiumklasse Audi - BMW - Mercedes, en er dan ook nog meer dan 100.000 Euro voor over hebben. Begrijpe wie kan.
Oh Duitse autojournalisten geven zelfs meer punten aan de Tesla S tov de zogezegde premium-Duitsers...
En daar waren ook recente testen bij: bvb 26.10.2016
http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/bmw-750i-xdrive-tesla-model-s-p90d1,5 jaar geleden:
http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/tesla-model-s-p85d-audi-rs-7