Auteur Topic: Boetes enkel op basis van nummerplaat onwettig  (gelezen 2147 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Boetes enkel op basis van nummerplaat onwettig
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 16 december 2016 - 09:29:49 »
Citaat van: GVA
Antwerpen zet flitsboetes voorlopig ‘on hold'

Het parket van Antwerpen maant de politiediensten aan om geen nummerplaten meer na te trekken in de Kruispuntbank Voertuigen, zolang de politie niet over de vereiste machtiging van de Privacycommissie beschikt. Het parket wil daarom ook dat alle bestaande flitsboetes voorlopig on hold worden gezet.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161216_02629509/antwerpen-zet-flitsboetes-voorlopig-on-hold

Uitspraak van vakbondsman Vincent Houssin (VSOA):

Citaat
Aan de collega’s op het terrein zeg ik: als je veiligheid in het gedrang zou kunnen zijn, doe dan toch maar een beroep op de Kruispuntbank Voertuigen van de DIV. Ik kan me niet voorstellen dat ze politiemensen daarvoor in de cel gaan stoppen.”

Typisch voor de politie: "Doe maar op, mannen, we worden toch niet gestraft".

En bij de Antwerpse politie hebben ze uiteraard weer het frankste bakkes:

Citaat
"We doen ons werk gewoon zoals we dat altijd al deden”, zegt politiewoordvoerder Sven Lommaert. " Als het nodig is, zullen onze mensen de nummerplaatgegevens opvragen.”

Een fijn land waar de politie zomaar de arresten van het Hof van Cassatie naast zich neerlegt. Het wordt tijd dat ze dat zootje ongeregeld "de maffia" in plaats van "de poltie" noemen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Boetes enkel op basis van nummerplaat onwettig
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 16 december 2016 - 20:39:40 »
De éne politierechter vraagt zich af of men bij Cassatie seniel geworden is.  Hij stelt zijn vonnissen terzake vooralsnog uit, tot hij meer duidelijkheid heeft.  Hopelijk neemt niemand zijn woorden letterlijk.

>>> Politierechter : "Haal nummerplaat van je wagen en rij zo hard als je wil.  Dat is mijn advies.  Zijn ze daar seniel geworden ?"


De Leuvense politierechter is nog een graad erger, die legt meteen het arrest botweg naast zich neer.

>>> Leuvense politierechter negeert meteen arrest van Cassatie



Hmm .... in het woordje politierechter, wélk woordje zit daar ook alweer in ?    ::) :o ::)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 16 december 2016 - 20:44:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Boetes enkel op basis van nummerplaat onwettig
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 16 december 2016 - 21:43:13 »
De arresten van het Hof van Cassatie zijn bindend voor alle lagere rechtbanken. Maar de politierechter van Beringen doet uitspraken die onmiskenbaar smaad aan de (hogere) magistratuur inhouden, en de politierechter van Leuven negeert botweg de arresten van het Hof van Cassatie.

Hoe kan men nog enig respect hebben voor politierechters die de wet niet naleven bij de uitoefening van hun functie? Wat blijft er nog over van een rechtsstaat als een staatssecretaris en politierechters de hoogste rechtscolleges negeren? Ik hoop alvast dat beide voormelde politierechters uit hun ambt zullen ontzet worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Oplossing voor verkeersboetes: geflitste bestuurders zullen toch moeten betalen
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 23 december 2016 - 16:27:36 »
Citaat van: GVA
Oplossing voor verkeersboetes: geflitste bestuurders zullen toch moeten betalen

http://www.gva.be/cnt/dmf20161222_02640705/oplossing-voor-verkeersboetes-geflitste-bestuurders-zullen-toch-moeten-betalen

In België kan alles. Desnoods zetten ze de koning voor één dag af.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."