Auteur Topic: Factuur in bus ondanks bord ‘auto opladen gratis’  (gelezen 2059 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Factuur in bus ondanks bord ‘auto opladen gratis’
« Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 09:23:06 »
Citaat van: GVA
Factuur in bus ondanks bord ‘auto opladen gratis’

“Sinds ik mijn hybrideauto heb, laad ik die op aan de paal op de Hoogstraatsebaan. Daar staan twee borden met toelating tot gratis parkeren voor elektrische voertuigen voor maximaal twee uur. Daaronder hangt telkens een bord met ‘opladen gratis’. Groot was dus mijn verbazing toen ik begin februari een factuur kreeg van Blue Corner”, zegt Anthonissen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170218_02737851/factuur-in-bus-ondanks-bord-auto-opladen-gratis

Ik zou mijn auto daar alvast niet parkeren, want met "opladen gratis" bedoelen ze misschien dat hij gratis getakeld wordt.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Factuur in bus ondanks bord ‘auto opladen gratis’
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 13:23:11 »
Lijkt nu alles in orde te zijn:

Citaat
Aanvankelijk kreeg Anthonissen geen gehoor bij Blue Corner. “Ik heb dan maar Test-Aankoop ingeschakeld en zo is het wel in orde geraakt. Mijn facturen worden gecrediteerd en Blue Corner heeft de oplaadpaal gratis opengesteld”, stelt hij tevreden vast.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 16:19:28 »
Ik zie geen reden om tevreden te zijn als een bedrijf slechts na een dergelijke maatregel zijn verplichtingen nakomt.

Wellicht hebben een aantal lieden maar betaald... in the pocket.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: zondag 19 februari 2017 - 10:12:25 »

Ik lees onderstaande quote eerder als volgt :

Citaat van: het artikel van GVA
Aanvankelijk kreeg Anthonissen geen gehoor bij Blue Corner. “Ik heb dan maar Test-Aankoop ingeschakeld en zo is het wel in orde geraakt. Mijn facturen worden gecrediteerd en Blue Corner heeft de oplaadpaal gratis opengesteld”, stelt hij tevreden vast.

Degoutant dat ze pas reageren en hun verplichtingen nakomen nadat Test Aankoop er zich mee is beginnen moeien.  Eerder krijg hij daar namelijk géén gehoor ....
« Laatst bewerkt op: zondag 19 februari 2017 - 10:14:36 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 19 februari 2017 - 14:03:07 »

Ik lees onderstaande quote eerder als volgt :

Citaat van: het artikel van GVA

Degoutant dat ze pas reageren en hun verplichtingen nakomen nadat Test Aankoop er zich mee is beginnen moeien.  Eerder krijg hij daar namelijk géén gehoor ....

Idd, en dat via Eandis, die man had wslk ook eens naar distrubutiebeheerder EANDIS moeten bellen... (naja als Blue Corner op de palen staat en je plots 1 onbegrijpelijke factuur krijgt van hun - en als Blue Corner lid - , ga je daar natuurlijk "gehoor" halen.. en betaal je natuurlijk niet.)

Want in de vetgedrukte hoofding staat dan weer dat Eandis die vergetelheid heeft rechtgezet, en dit na 5 jaar? Wie kan me dat vertalen?
Citaat
Eigenaars van een elektrische wagen kunnen die sinds gisteren niet meer gratis opladen op de Hoogstraatsebaan in Sint-Lenaarts. Eandis heeft een ‘vergetelheid’ na vijf jaar rechtgezet.

Er staan borden gratis opladen dat is toch voor iedereen duidelijk...
Of was het een eenmalige systeemfout, enkel februari, en dit dan nog van één klant? Want sinds oktober 2016 ging hij daar laden, dus waren er al 4 maanden (oktober-januari) waar geen factuur kwam, zoals het hoort.

Want ik kan me niet voorstellen dat daar niet veel meer klanten gratis kunnen laden met hun kaart, natuurlijk als lid van Blue Corner neem ik maar aan.
Die oplaadpaal staat daar al van september 2012 of 4,5 jaar. Ik neem aan dat indien men geen lid is van Blue Corner of andere #Travelcard *afhankelijk van pas... men daar dan betalend laadt? dus het kan ook betalend zijn via-volgens *link?
Citaat
http://www.bluecorner.be/oplaadpunten.html >> # http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/98846
Paalcode:ENO-EVA-A026_2
Adres: Hoogstraatsebaan 14
pc/plaats:2960 Brecht
Land:BE
website:http://www.bluecorner.be
e-mail:services@bluecorner.be
tel:+32 (0) 78 48 10 77
*prijs: afhankelijk van pas  ???

Passen:    
Citaat
De oplaadpaal op de Hoogstraatsebaan kwam er in september 2012, naar aanleiding van Elektrische Voertuigen in Actie, kortweg EVA, een initiatief van publieke en private partners om elektrisch rijden te stimuleren. Samen ontwikkelden ze de grootste ‘proeftuin’ voor elektrisch rijden in Vlaanderen, met 71 oplaadeilanden. Eandis is een van de partners in het project en had voor de gemeente Brecht Blue Corner aangezocht om een oplaadpaal te plaatsen.

Sinds oktober 2016 maakt Paul Anthonissen, eigenaar van café De Klok in Sint-Lenaarts, gebruik van die enige oplaadpaal in Brecht. “Sinds ik mijn hybrideauto heb, laad ik die op aan de paal op de Hoogstraatsebaan. Daar staan twee borden met toelating tot gratis parkeren voor elektrische voertuigen voor maximaal twee uur. Daaronder hangt telkens een bord met ‘opladen gratis. Groot was dus mijn verbazing toen ik begin februari een factuur kreeg van Blue Corner”, zegt Anthonissen.

“Er waren zelfs momenten dat mijn wagen niet had opgeladen en toch moest ik betalen. Nochtans is er een beveiliging. Als ik me aanmeld met mijn Blue Corner-kaart, kan ik mijn kabel aansluiten en wordt die meteen vastgeklikt. Natuurlijk blijf ik geen twee uur bij mijn wagen wachten. Er moet dus iets misgelopen zijn als er niets werd opgeladen.”
Of... kan er iemand die kabel even omgeplugd hebben naar zijn auto erlangs? Systeemfout? Iets misgelopen met de beveiliging? Dat lees ik ook uit de context... En er bestond een proeftuin van 71 (deels gratis) oplaadeilanden sinds september 2012, en bij 1 van de 71 zou het dan maar die ene klacht zijn (die de krant haalt) na ... euh 53 maanden?  :-\

Wat me verwondert is dat er nog volledig gratis (stroom én 2 hr parkeren) laadpalen bestaan en dit met mogelijke **11/22 kW... of heeft die man een bepaald jaarabonnement aan vast tarief afgesloten?

** edit: die laadpaal in Brecht levert wel "bescheidene" 7,4 kW (32A/230V) volgens: http://www.oplaadpunten.org/auto/kaart-vlaanderen /Brecht
en is gratis bij lidmaatschap.
Wat betekent dat zeker hybrides na 2 uur altijd volgeladen zijn (de meeste na 45 min),
en zelfs E-wagens na 2 uur gratis parkeren/laden al pakweg 80-90 km meer rijbereik krijgen, indien lidmaatschap/pas.
« Laatst bewerkt op: zondag 19 februari 2017 - 15:56:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I