Auteur Topic: PSA Peugeot-Citroën neemt Opel over van GM  (gelezen 837 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
PSA Peugeot-Citroën neemt Opel over van GM
« Gepost op: maandag 06 maart 2017 - 09:25:42 »
Citaat van: HLN
PSA Peugeot Citroën neemt Opel over van GM

http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobedrijven/article/detail/3097416/2017/03/06/PSA-Peugeot-Citroen-neemt-Opel-over-van-GM.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

De overname van Opel door PSA Peugeot Citroën is rond. De Franse autogroep telt zowat 1,3 miljard euro neer voor de Europese tak van de Amerikaanse groep GM. Dat meldt PSA.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: PSA Peugeot-Citroën neemt Opel over van GM
« Reactie #1 Gepost op: maandag 06 maart 2017 - 11:37:54 »
Misschien toch nog beter dan dat Chinezen Opel overgenomen hadden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: PSA Peugeot-Citroën neemt Opel over van GM
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 07 maart 2017 - 22:23:02 »
Ik zie toch een imago-verschil tussen beiden, maar blijkbaar zouden ze hun eigen identiteit bewaren.
VW en Skoda werken ook samen.
Het zal eerder te maken hebben met de productie (werkgelegenheid) die PSA (mogelijk onder subsidie) naar Frankrijk wil halen en GM van het verlieslatende Opel af wil.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 07 maart 2017 - 22:41:59 door de rijprof »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: PSA Peugeot-Citroën neemt Opel over van GM
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 07 maart 2017 - 23:00:25 »
Ik zie toch een imago-verschil tussen beiden, maar blijkbaar zouden ze hun eigen identiteit bewaren.

Dat dacht men bij de overname van Citroën door PSA ook, doch de Citroën CX was helaas de laatste echte Citroën.

Citaat
VW en Skoda werken ook samen.

Die zijn met vier: Audi - VW - Skoda - Seat. In Oostenrijk vind je in dezelfde garage ook Porsches.

Een onderdeel voor een portierslot van een VW nodig? Niet leverbaar, je moet een volledig nieuw slot kopen. Of je bestelt het onderdeel voor een Skoda met identiek hetzelfde portierslot, dat gaat wel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."