Auteur Topic: De Polizei, je vriend en je helper  (gelezen 1247 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
De Polizei, je vriend en je helper
« Gepost op: zaterdag 29 april 2017 - 17:45:42 »
In het Duitse Gaggenau (Baden-Würtemberg) geraakte een pizzabode betrokken bij een ongeval. Bij aankomst stelde de Polizei vast dat de pizza's nog warm waren en bracht de pizza's naar de klanten.

https://www.bgland24.de/netzwelt/gaggenau-pizzabote-baut-unfall-polizei-reagiert-grossartig-8229541.html
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: De Polizei, je vriend en je helper
« Reactie #1 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 09:14:54 »
Positief nieuws over de Belgische politie wordt hier uiteraard niet geplaatst ...  ;)
En soms zijn er hoor, echt wel.  :P 

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: De Polizei, je vriend en je helper
« Reactie #2 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 09:50:40 »
Positief nieuws over de Belgische politie wordt hier uiteraard niet geplaatst ...  ;)
En soms zijn er hoor, echt wel.  :P

De uitzonderingen bevestigen de regel ...
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: De Polizei, je vriend en je helper
« Reactie #3 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 15:47:11 »
Ik ben er vrij gerust in dat er hier helemaal anders zal worden gereageerd indien de Belgische politie dit zou doen.
Zoals in  "180° anders".  :)


Wanneer er iets "slecht of negatief" is, onmiddellijk en veelvuldig dik uitsmeren (zowel in de media als hier) maar indien er iets goed gedaan werd door hen of een rechtzetting komt, dit niet vermeld wordt in de media  (en hier) of indien wel vermeld in de media ergens achteraan de in een klein hoekje of het "behoort tot hun taken" (zelfs indien strikt genomen van niet).
Dat is het verschil.

Aan de andere kant : het Pinksterplan van 1992/1993 had nooit mogen in voege treden.
Sindsdien is het enkel maar neerwaarts gegaan met die diensten, op alle vlakken (aanwerving, voorwaarden, opleiding, opvolging, integriteit, ...).
Niet dat het daarvoor perfect was, maar erna zeker niet. 
Het overgrote deel doet hun job zoals ze moeten, blijf ik van overtuigd.
Spijtig van die rotte appels die het voor hen blijven verzieken (maar is zo bij ons ook hoor) ... 


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De Polizei, je vriend en je helper
« Reactie #4 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 16:38:06 »
Ik ben er vrij gerust in dat er hier helemaal anders zal worden gereageerd indien de Belgische politie dit zou doen.

Inderdaad, want dan weet je dat ze minstens 2 promille alcohol in hun bloed hadden, anders doen ze zoiets niet.

Citaat
Wanneer er iets "slecht of negatief" is, onmiddellijk en veelvuldig dik uitsmeren (zowel in de media als hier) maar indien er iets goed gedaan werd door hen of een rechtzetting komt, dit niet vermeld wordt in de media  (en hier) of indien wel vermeld in de media ergens achteraan de in een klein hoekje of het "behoort tot hun taken" (zelfs indien strikt genomen van niet).
Dat is het verschil.

Zo is dat. Als de flikken eens doen waarvoor wij ze vet betalen, heeft geen burger daar last van. Maar we kotsen ervan als, zoals in Brussel-Zuid gebeurd is, twee mannelijke flikken hun vrouwelijke collega een verjaardagsgeschenkje aanbieden door een asielzoeker zodanig vast te houden dat zij ongehinderd in zijn kruis kan schoppen, en zij dat dan ook nog doet.

Citaat
Aan de andere kant : het Pinksterplan van 1992/1993 had nooit mogen in voege treden.
Sindsdien is het enkel maar neerwaarts gegaan met die diensten, op alle vlakken (aanwerving, voorwaarden, opleiding, opvolging, integriteit, ...).
Niet dat het daarvoor perfect was, maar erna zeker niet.

Het principe van een ééngemaakte politie was zeker positief. Maar zoals dat zo dikwijls het geval is in België, was de manier waarop ze gerealiseerd werd, heel wat minder positief.

Citaat
Het overgrote deel doet hun job zoals ze moeten, blijf ik van overtuigd.

Men beweert dat iedereen zalig kan worden in zijn geloof. Ik geloof dan ook nog in Sint-Niklaas.

En zelfs als slechts 40% van de flikken criminelen zouden zijn, dan vind ik het een bijzonder magere troost dat slechts een meerderheid van 60% dat niet zou zijn.

Ik hoop dat het jou nooit zal overkomen dat je de rest van je leven moet doorbrengen met een posttrauma omdat flikken jou volkomen onterecht in het ziekenhuis geslagen hebben. Ik ken helaas dergelijke mensen.

Citaat
Spijtig van die rotte appels die het voor hen blijven verzieken (maar is zo bij ons ook hoor) ...

Spijtig vooral dat er bijna niets tegen gedaan wordt. Laat jij rotte appels in je mand liggen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: De Polizei, je vriend en je helper
« Reactie #5 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 17:40:13 »
Spijtig van die rotte appels die het voor hen blijven verzieken (maar is zo bij ons ook hoor) ...
Spijtig vooral dat er bijna niets tegen gedaan wordt. Laat jij rotte appels in je mand liggen?
Niet in mijn omgeving alleszins dat er problemen zijn, maar ons als in "de douane", bij uitbreiding "de FOD Financiën" en bij grote uitbreiding "de overheid", zijn ook regelmatig geruchten en artikels over ...
Getuige daarvan (douanegelinkt dan) : verleden jaar grote heisa geweest in Zaventem en een aantal jaren geleden in A'pen.

Los daarvan : 
Citaat van: svenn
Ik ben er vrij gerust in dat er hier helemaal anders zal worden gereageerd indien de Belgische politie dit zou doen.
Zoals in  "180° anders".  :)
Citaat van: Jozef
Inderdaad, want dan weet je dat ze minstens 2 promille alcohol in hun bloed hadden, anders doen ze zoiets niet. (...)
Q.E.D. ...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De Polizei, je vriend en je helper
« Reactie #6 Gepost op: zondag 14 mei 2017 - 03:21:47 »
En weer is de Polizei als vriend opgetreden.

Een 89 jarige dame had het noodnummer 112 opgebeld omdat haar elektrische grasmachine stilgevallen was, en ze voor gevaar met de elektrische installatie van haar huis vreesde.

De Polizisten die ter plaatse gekomen zijn, hebben vastgesteld dat de dame de stroomkabel met haar grasmachine kapot gereden had.

Nu ze toch ter plaatse waren, hebben ze die stroomkabel vervangen door een nieuwe. Omdat de oude dame erg zenuwachtig was, hebben ze bovendien de overblijvende 5 m² van het gazon zelf afgereden.

Wel hebben ze haar op het hart gedrukt dat ze in de toekomst voor een probleem met de grasmachine geen noodnummer meer mag oproepen.


Ik kan mij zoiets in België moeilijk voorstellen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."