Auteur Topic: Crevits: flitsende reclame langs de weg mag niet meer  (gelezen 780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Crevits: flitsende reclame langs de weg mag niet meer
« Gepost op: maandag 08 mei 2017 - 22:28:46 »
Citaat van: HLN
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3152191/2017/05/08/Flitsende-reclame-op-weg-mag-niet-meer.dhtml

Crevits: flitsende reclame op de weg mag niet meer

Te grote of te felle reclameborden langs de kant van de weg worden binnenkort verboden. "Het is geen zicht", zegt bevoegd minister Joke Schauvliege (CD&V), "en ze leiden mensen af."

Uit het artikel:

Citaat
"Er zal wel nog een droog, gewoon publiciteitsbord kunnen hangen. Het mag gewoon de aandacht niet afleiden van de weg."

Euh .... en WIE gaat er dan volgens WELKE CRITERIA bepalen of reclame de aandacht al/niet afleidt van de weg ?

En daarbij : waarom de schuld leggen bij diegenen die deze reclame plaatst ?  Is dat niet wat te gemakkelijk ?  Is het misschien niet de taak van de bestuurder zélf, om te bepalen waaraan hij z'n aandacht schenkt ?  Of zullen we volgende zaken ineens ook maar verbieden ?

* een mooi landschap
* een ferme griet met een paar knappe benen en een diepe décolleté (met uiteraard weelderige boezem)
* kinderen op de achterbank die ruzie maken
* een passagier die een geanimeerd gesprek met de bestuurder wil aangaan
* een ongeval in de andere rijrichting (oeps, ons omringende landen doen hier al baanbrekend werk om dit aan het zicht te onttrekken, Belziek is hier nog een ontwikkelingsland)
* ....
« Laatst bewerkt op: maandag 08 mei 2017 - 22:38:08 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone