Auteur Topic: Gefrustreerde Weyts: “Bellot lapt afspraken aan zijn laars”  (gelezen 1823 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Gefrustreerde Weyts: “Bellot lapt afspraken aan zijn laars”
« Gepost op: zondag 14 mei 2017 - 19:25:50 »
Citaat van: GVA
Gefrustreerde Weyts: “Bellot lapt afspraken aan zijn laars”

Bellot ligt dwars wat betreft:
  • de afschaffing van de wachttijd van 3 jaar als men zijn voorlopig rijbewijs laat vervallen.
  • het beperken van de talen bij het rijexamen van 28 tot 4.
Zo ver moest het in België komen: federale tegen regionale overheid, en het spel zit muurvast.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170514_02881040/gefrustreerde-weyts-bellot-lapt-afspraken-aan-zijn-laars
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Gefrustreerde Weyts: “Bellot lapt afspraken aan zijn laars”
« Reactie #1 Gepost op: zondag 14 mei 2017 - 21:44:25 »
Hoe zat dat met die beer en dat vel ?  Ben Zwets léért het dus maar niet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: maandag 15 mei 2017 - 14:49:07 »
En ik ben ne keer benieuwd wanneer het kwartje bij Eugeen déze keer gaat vallen, en hij >>> deze pagina gaat updaten .....

oeps .... hoe stout van die éne lesgever ter wereld weer 's zeker ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: maandag 15 mei 2017 - 23:26:48 »
De wijzigingen aan de verkeerswetgeving vallen haast niet meer te volgen. De pers verklaart vandaag steevast veranderingen die er gaan komen, en morgen dat er voorlopig niets van komt wegens een communautair probleem. Geen gezonde manier van doen. Vraag morgen aan 10 mensen hoe dat bijvoorbeeld zit met die afschaffing van de wachttijd. De helft zegt: die komt er aan. De andere helft zegt: misschien, want ik heb gelezen dat Weyts en Bellot vastgevaren zijn op een zandbank. Houd nog maar eens een site up to date in die omstandigheden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 16 mei 2017 - 08:40:28 »
De wijzigingen aan de verkeerswetgeving vallen haast niet meer te volgen. De pers verklaart vandaag steevast veranderingen die er gaan komen, en morgen dat er voorlopig niets van komt wegens een communautair probleem. Geen gezonde manier van doen. Vraag morgen aan 10 mensen hoe dat bijvoorbeeld zit met die afschaffing van de wachttijd. De helft zegt: die komt er aan. De andere helft zegt: misschien, want ik heb gelezen dat Weyts en Bellot vastgevaren zijn op een zandbank. Houd nog maar eens een site up to date in die omstandigheden.

Daar heb je gelijk in.

Mààr : les 1 als je in een rijschool werkt, of dergelijke website/handboek wil maken.  Geloof NOOIT zomaar wat de media verkondigen.  Als de media dingen beginnen te verkondigen over het verkeersreglement of zaken gerelateerd aan de rij-opleiding, is het de moment om het Staatsblad in de gaten te houden.  Dàt is de énige correcte bron, en zéker als hij zich wil blijven voordoen als zelfverklaarde verkeersexpert.  Ben Zwets stuurt met de regelmaat van de klok weer 's wat info de wereld in.  Zijn PR machine draait goed, zo werkt hij zichzelf immers telkenmale weer in de publieke belangstelling.  Alleen verspreiden de media daardoor geregeld foute, want voorbarige info.

Leerlingen, en hun begeleiders zien op deze manier natuurlijk door de bomen het bos niet meer, en gaan op zoek naar info.  En komen dan terecht bij ondermeer rijscholen, of op sites van de zelfverklaarde verkeersexpert.  Als ook daar dan foute info gevonden wordt ....

Daarom zou het Eugeen sieren om JUISTE info te verspreiden.  En ik besef ten volle dat het verdomd onprettig is om te moeten antwoorden dat je -bij gebreke aan concrete wetteksten in het Staatsblad- sommige zaken ook nog niet met sluitende zekerheid kùnt weten.  Daar hoeft Eugeen mij alvast niet van te overtuigen.  Ik weet heus wel hoe vervelend het is voor een filiaalverantwoordelijke, als hij weer 's volgende info moet geven

- Ik heb mijn voorlopig rijbewijs laten vervallen, maar nu lees ik in de krant dat die drie jaar wachttijd gaat weg gewerkt worden
- Dat staat in de media, maar dat is helaas nog voorbarig
- Jamaar, gaan ze dat nu weg werken ?
- Er is nog lang niks zeker.  Zekerheid zullen we pas hebben als het in Staatsblad verschijnt. 
- Wanneer gaat het dan in het Staatsblad verschijnen ?
- (...)

Ik prijs me in ieder geval gelukkig, dat zij nog NOOIT iemand voorbarige, valse hoop gegeven hebben zoals Eugeen helaas wél doet.

En kijk verder maar 's wat voor kemels hij >>> hier weer de wereld instuurt .....

Citaat
Strenger Het theorie-examen voor rijbewijs B wordt ook strenger. Het zullen nog altijd 50 vragen zijn waarvan je er minstens 41 correct moet beantwoorden. Maar, er zullen ook vragen tussen zitten die je sowieso correct moeten beantwoorden. 2 fouten op vragen in verband met overtredingen van de 3de of 4de graad en je hebt onvoldoende. Hoeveel van dergelijke vragen er in een examen zullen zitten is nog niet echt bepaald.

Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/theorie/nieuwe-rijopleiding-2017

Bulsshit in het kwadraat is dat, ja.

Uit de >>> folder van GOCA :

Citaat van: folder van GOCA theorie-examen categorie B
Voor de categorie B wordt er in het theorie-examen een onderscheid gemaakt tussen zware overtredingen en lichte fouten. Zware overtredingen zijn alle overtredingen van de derde graad (bv. het negeren van een rood verkeerslicht of het overschrijden van een witte doorlopende streep), van de vierde graad (bv. de bevelen van een politieagent niet naleven) en snelheidsovertredingen.

Er zijn 50 vragen en om te slagen moet u ten minste 41 punten op 50 behalen. Bij een zware overtreding worden 5 punten afgetrokken en bij een lichte fout 1 punt. U mag dus maximum 9 lichte fouten of maximum 1 zware overtreding en 4 lichte fouten maken. Bij 2 zware overtredingen wordt u uitgesteld.

Een leerling kan dus perfect 1 vraag mbt overtredingen van de derde of vierde graad foutief beantwoorden, en toch nog slagen.  Daarnaast, vergeet Eugeen er ook bij te vermelden dat ook grove snelheidsovertredingen de kandidaat 5 punten kunnen kosten.

Verder schrijft Eugeen op diezelfde pagina :

Citaat
4. Waar rijden

Tot 1 juni 2017 zegt de examinator tijdens het examen tegen een leerling waar hij moet rijden en wanneer hij moet afslaan. Vanaf 1 juni zal een deel van het parcours door de leerling moeten bepaald worden en zal gekeken worden of hij zelfstandig de juiste beslissingen kan nemen en met de hulp van een gps een bepaalde bestemming kan bereiken. De gps zal tijdens het hele examen mogen aanstaan.

Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/theorie/nieuwe-rijopleiding-2017

Ook dat is niet helemaal juist.

Uit de >>> folder van GOCA :

Citaat van: folder van GOCA praktijk-examen categorie B
Tijdens de proef op de openbare weg zal, gedurende 10 à 15 minuten, uw vaardigheid om zelfstandig te rijden eveneens beoordeeld worden. De examinator mag het onderdeel “Zelfstandig rijden” op elk moment onderbreken en het op een later moment opnieuw laten aanvangen. Bovendien mag de examinator steeds de instructies van een GPS overnemen in alle omstandigheden waarin hij dit nodig acht.

Aan het begin van het examen zal de examinator u vragen of u over een GPS beschikt en zo ja, indien u deze wenst te gebruiken. Indien u deze wenst te gebruiken, zal de examinator tijdens de proef op de openbare weg vragen aanuw begeleider, begeleidende persoon of instructeur om een door de examinator aangegeven bestemming in de GPS in te geven, die u vanaf een bepaald ogenblik volgt. Tijdens het
rijden op basis van de instructies van de GPS mag u ook steeds beroep doen op de wegwijzers indien u dit wenselijk lijkt of noodzakelijk acht. Gelieve dit dan wel duidelijk te vermelden.
Indien u niet over een GPS beschikt of u deze niet wenst te gebruiken, zal de examinator tijdens de proef op de openbare weg tijdig aangeven welke richting u moet volgen, zodat u op basis van de wegwijzers uw weg kunt vinden. Dit kunnen verschillende richtingen zijn, verspreid tijdens de volledige proef op de openbare weg.

Voilà,

Eén bladzijde van GRO, en het kost me andermaal amper vijf minuten om er twee dikke kemels in te vinden .....  Terwijl de juiste info in welgeteld een drietal muisklikken te vinden is.

Ik weet dat de zelfverklaarde verkeersexpert géén kritiek op "zijn" werk aanvaardt.  En ik zet "zijn" hier bewust cursief en tussen aanhalingstekens.  Ik weet goed genoeg dat hij wat vage teksten bij elkaar kribbelt, die hij dan vervolgens zogezegd alleen maar "éventjes" laat nalezen door zijn trawanten bij het forum, om er tot slot mee uit te pakken alsof het uitsluitend van zijn hand zou zijn.  Waarbij hij uiteraard rijkelijk de eurootjes binnenrijft, zonder dat er daarvan al teveel zouden moeten terug vloeien naar het forum dat voor hem weer 's het vuile werk opgeknapt heeft. 

Soit, lange tijd heb ik mij afgevraagd waarom hij géén gerechtvaardigde kritiek accepteert.  Misschien komt dat simpelweg omdat hij iets teveel allures krijgt en nét iets té lang in Thailand woont.  In dat land, staat namelijk een gevangenis-straf van zomaar eventjes 15 jaar op >>> majesteits-schennis.  En Eugeen zou natuurlijk liefst van al willen dat ik de eerstkomende vijftien jaar het zwijgen zou opgelegd worden.  Tegen dan, is hij oud genoeg, en financieel sterk genoeg om te stoppen met GRO en op pensioen te gaan. 
« Laatst bewerkt op: dinsdag 16 mei 2017 - 12:52:07 door bert.covens »