Auteur Topic: 2 maanden met een elektrisch voertuig  (gelezen 5752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: 2 maanden met een elektrisch voertuig
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 19:09:14 »
Tiens als ik in en via D rij, en het is wat druk op de Autobahn, kom ik amper aan 100 kmh gemiddelde snelheid (incl pauzes)

Een dermate lage gemiddelde snelheid kan heel wat oorzaken hebben:
Geen van alle, gewoon verkeer dat meestal in de weg rijdt, en files door wegwerkzaamheden.

Verkeer dat in de weg rijdt, dat ligt voor een deel aan jezelf. Als je met 150 km/h aangereden komt, mag je er zeker van zijn dat die Belg die tegen 120 km/h achter een Hollander met een sleurhut taffelt, voor je voeten komt rijden. Als je met 200 km/h en enkele grootlichtsignalen met Xenon aankomt, denkt die Belg al eens na.
Jozef ik ben geen bleuke, ik reed sinds 1973 op Duitse wegen, en eigenlijk permanent van 1973 tem 1994, in de regel 40.000 km/jaar, dit 22 jaar lang, voldoende?

Tussen 1983-1989 reed ik met mijn vlotste wagen, ook qua inhaalprestige, het front van een Porsche 911 was voldoende je hoefde niets te doen, zelfs bij donkerheid konden blijkbaar vele een Elfer herkennen, 231 PK bij 1160 kg ging heel vlot....
Daarvoor reed ik een BMW Alpina B6 dus een 3 serie, 200 PK, ook veruit de snelste BMW op de Autobahn, ook 140.000 km afgespoeld. Maar een BMW mocht niet altijd voorbij zoals een Elfer...

Ik ken alle trukken van de foor om snel-veilig genoeg vooruit te komen, ook bij de hardnekkige plakkers, ik ken alle soorten, maar vandaag interessert me dat nu echt geen bal of ik 2 minuten eerder aankom.

Citaat
Men moet niet heiliger dan de paus willen zijn en het achteropkomend verkeer ophouden. Als er bijvoorbeeld een snelheidsbeperking van 130 km/h geldt, ga ik tot 155 km/h. Dat is in werkelijkheid 153 km/h, na correctie van 3 km/h in Bayern 150 km/h, dus 25 euro Verwarnungsgeld (vermijd meer dan 20 km/h te snel, dan wordt het duur). Met een BMW ga je je toch niet laten kennen voor 25 euro zeker. Als ik nooit een snelheidsbonnetje zou krijgen, zou ik me wel afvragen waarom ik een BMW gekocht heb.
In Bayern en ook in Oostenrijk ben ik ook al een paarmaal geflitst geweest, zelfs die infrarode flits vooraan zie je soms afgaan als je goed kijkt. Maar als ik met mijn Belgische nummerplaat niet meer dan 20 kmh erover zit, hoef ik geen fanpost te verwachten uit die landen.

Wordt ik echter geflitst in Nordrhein-Westfalen krijg ik wel altijd fanpost, ik heb nog eentje liggen van 10 DM en gratis foto.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 03 juni 2017 - 19:22:23 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 2 maanden met een elektrisch voertuig
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 20:33:14 »
Jozef ik ben geen bleuke, ik reed sinds 1973 op Duitse wegen, en eigenlijk permanent van 1973 tem 1994, in de regel 40.000 km/jaar, dit 22 jaar lang, voldoende?

Ha, ik was jou voor, ik lag van mei tot december 1972 als KROO bij 16 Div - 4 TTR in Neheim-Hüsten en gaf er rijlessen met Ford F6 van 1947.  :D

Maar met wat we van toen weten, zijn we nu niets meer, nu wordt er totaal anders gereden in Duitsland.

Citaat
Tussen 1983-1989 reed ik met mijn vlotste wagen, ook qua inhaalprestige, het front van een Porsche 911 was voldoende je hoefde niets te doen, zelfs bij donkerheid konden blijkbaar vele een Elfer herkennen, 231 PK bij 1160 kg ging heel vlot....

Hoe heb je ooit kunnen afkicken van een Porsche? Ik denk niet dat ik het zou kunnen.

Citaat
Ik ken alle trukken van de foor om snel-veilig genoeg vooruit te komen, ook bij de hardnekkige plakkers, ik ken alle soorten, maar vandaag interessert me dat nu echt geen bal of ik 2 minuten eerder aankom.

Die 2 minuten interesseren mij ook niet, maar ik voel mij wel nog jong, rijd graag vlot en verlies niet graag nodeloos tijd. We hebben gemiddeld immers maar 24 uur per dag.

Maar in België kun je wel wat meer tijd verliezen. Leslie is donderdag naar België gereden, want ze moest vrijdagvoormiddag voor de vrederechter van Deinze verschijnen. De zaak is niet doorgegaan, want de advocaat van de tegenpartij had 's maaandags al een ziektebriefje voor een week ingediend. Twee dagen en 2.000 km voor niets. Dan zou ik maar al te graag vóór de koning op een Belgische vlag schijten.

Citaat
In Bayern en ook in Oostenrijk ben ik ook al een paarmaal geflitst geweest, zelfs die infrarode flits vooraan zie je soms afgaan als je goed kijkt. Maar als ik met mijn Belgische nummerplaat niet meer dan 20 kmh ervover zit, hoef ik geen fanpost te verwachten uit die landen.

Neen, omdat er daarvoor enkel Verwarnungsgeld verschuldigd is, geen boete. En de uitwisseling van gegevens tussen de EU-landen vereist een boete van minstens 70 euro.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: 2 maanden met een elektrisch voertuig
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 21:11:10 »
Hoe heb je ooit kunnen afkicken van een Porsche? Ik denk niet dat ik het zou kunnen.
Afkicken is teveel gezegd, ik had een beetje mijn buik vol van snelheid, en de wedloop naar steeds krachtigere wagens zegde me echt niets meer.
Porsche kon dat als geen ander, steeds meer pks en steeds duurder maar ook zwaarder...

Ik had - na 6 jaar - gewoon mijn zinnen gezet op een open wagen, en het werd een zeldzame handmade BMW, die trouwens beter op de weg lag als die 911. Handling was ook beter, en een zes in lijn van BMW kende ik al, paste ook perfect bij die auto, mocht toch wel wat meer koppel hebben, maar men kan niet alles hebben. Was natuurlijk zuiniger.

Ik ben toen nog eens een paar jaar later naar Porsche gereden en heb nog eens een testrit gedaan met een veel krachtigere 911, maar eveneens zoveel zwaarder geworden, maar ook comfortabeler te rijden.

De 911 Cabrio zelf was ondertussen te duur geworden, ook in onderhoud. Alhoewel wslk een van de gewone auto's met het minste waardeverlies. Maar dat is mijn BMW zeker ook, en dat voor minder onderhoud- en verbruikskosten. En bij een terugkeer naar BE kent men ook de wegentaks van een 3600 cc tov een 2500cc...
Bovendien wou ik bouwen...
« Laatst bewerkt op: zaterdag 03 juni 2017 - 21:26:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I