Auteur Topic: Tesla gemakkelijk te openen zonder sleutel  (gelezen 5514 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Tesla gemakkelijk te openen zonder sleutel
« Gepost op: woensdag 31 mei 2017 - 22:15:40 »
Kijk vanaf 11:10 naar deze video: https://www.youtube.com/watch?v=0G96fI24v0s
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Tesla gemakkelijk te openen zonder sleutel
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 09:29:09 »
En dan?
https://www.youtube.com/watch?v=xHCUpLBGIKQ
https://www.youtube.com/watch?v=rZ2w-Zgmvvk

Waarom dat zo is bij een Tesla lees je hier:
Citaat
http://smartstocknews.com/79694-tesla-inc-tsla-front-trunks-are-not-security-flaw/

Tesla Inc Front Trunks Are Not Security Flaw

Published By News Desk at February 9, 2017

According to a Youtube video, the trunk of Model X can be opened by pulling two red pieces of canvas near the front bumper

Trunks are an integral part of Tesla cars while considering the amount of luggage you can keep in the front trunk. However, it seems people have started to find out flaws with the trunk after YouTuber Salomondrin discovered that the trunk could be opened without keys. On the other hand, the defect was described as a safety feature, according to a report by Electrek.

The video uploaded on YouTube showed how people could unlock the trunk of the Model X without any keys. You can unlock Model X’s trunk through the front bumper, while a similar release button exists in the front wheel of the Model S. All you need to do is pull the two red canvas pieces to open up the trunk.

However, YouTuber describes this as a major security flaw from the company’s side as people can be exposed to theft through this, or there is always a danger of someone stealing your vehicle. Once you pull the red canvas pieces, the car’s alarm goes off immediately, alerting the owners.

However, one might consider why Tesla has given a button anyone can access. The canvas is a security measure that is necessary to reduce the voltage system in the vehicle in case of any emergency. The company also has described the process of opening up the trunk on its website as well.

However, the company does not publicize or advertise the feature, as the company does not want everyone to know about the feature so that people may not end up using it for their benefits and harm others. Tesla has ensured that people don’t keep their valuable stuff in the front trunk and only use it for short-term purposes, such as keeping up daily groceries and other stuff.
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 juni 2017 - 09:52:50 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 10:56:29 »
Klopt, dat systeem is aanwezig om bijvoorbeeld bij een ongeval gebruikt te worden door de brandweer. In de frunk kan de batterij afgekoppeld worden zodat er geen spanning meer op de wagen staat. Dit is enkel zo voor de hoogspanningsbatterij, de 12V batterij blijft aangekoppeld.
Ik weet dit en leg dus niets waardevols in de koffer als ik de wagen ergens achterlaat.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 12:32:38 »
Ik dacht dat je deze ging posten:

https://www.youtube.com/watch?v=5jQAX4540hA

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 16:40:36 »
En dan?

Hoezo, "en dan"? Jij vindt het geen probleem dat iemand uit een Tesla gemakkelijker alles stelen kan dan uit een Citroën 2CV?

Citaat
https://www.youtube.com/watch?v=xHCUpLBGIKQ
https://www.youtube.com/watch?v=rZ2w-Zgmvvk

Wat heeft dat ermee te maken? Mijn sleuteletui is aan de binnenkant bekleed met aluminium, en als ik hem eruit haal, kijk ik wel even of er geen ongure elemente in de onmiddellijke nabijheid zijn.

Citaat
However, the company does not publicize or advertise the feature, as the company does not want everyone to know about the feature so that people may not end up using it for their benefits and harm others.

Fantastisch: dieven mogen het niet weten, maar het staat op YouTube...  ;D ;D ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 16:41:26 »
Ik weet dit en leg dus niets waardevols in de koffer als ik de wagen ergens achterlaat.

Heb je dan op de video niet gezien dat ook de deuren kunnen geopend worden?

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 16:45:56 »

Dat gaat bij elke auto.  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 16:59:14 »

Met een stevig breekijzer, behalve dan de gepantserde wagens. En je kunt ook elke auto met een takelwagen met een kraan meenemen (behalve een Maybach: https://www.youtube.com/watch?v=gCTr2VUYQUg).

Dat is iets anders dan dieven zelfs nog de lintjes of de knop aanbieden om probleemloos een wagen te kunnen openen.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 17:33:33 »

Met een stevig breekijzer, behalve dan de gepantserde wagens. En je kunt ook elke auto met een takelwagen met een kraan meenemen (behalve een Maybach: https://www.youtube.com/watch?v=gCTr2VUYQUg).

Dat is iets anders dan dieven zelfs nog de lintjes of de knop aanbieden om probleemloos een wagen te kunnen openen.
Sure Jozef, enkel Tesla is brol.
© Koning Willem I

wooter

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 17:49:12 »

Eigenaardig ja want de Model S heeft niet de functie om de deur automatisch te openen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 21:27:04 »

Vind jij dat? Ik beslist niet. Ik sta open voor de voor- en nadelen van elke wagen. Daardoor vind ik de Tesla geen wagen die beter zou zijn dan alle andere.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 00:23:58 »

Vind jij dat? Ik beslist niet. Ik sta open voor de voor- en nadelen van elke wagen. Daardoor vind ik de Tesla geen wagen die beter zou zijn dan alle andere.
Tja als je enkel googelt naar problemen bij Tesla, dan ga je de voordelen nooit vinden...  ;D
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 08:16:37 »
Tja als je enkel googelt naar problemen bij Tesla, dan ga je de voordelen nooit vinden...  ;D

Inderdaad. Maar naar de voordelen van een Tesla moet je niet lang zoeken, daarvan krioelt het op het Internet.

Waarom heb jij er toch zoveel moeite mee dat een Tesla geenszins de wonderwagen is die je zou willen dat hij is, en ook heel wat problemen oplevert? Heb je aandelen van Tesla misschien? Of is het enkel maar fanatisme?

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 11:59:11 »

Inderdaad. Maar naar de voordelen van een Tesla moet je niet lang zoeken, daarvan krioelt het op het Internet.

Waarom heb jij er toch zoveel moeite mee dat een Tesla geenszins de wonderwagen is die je zou willen dat hij is, en ook heel wat problemen oplevert? Heb je aandelen van Tesla misschien? Of is het enkel maar fanatisme?
Waarom heb je zoveel vooroordelen over een Tesla, is dat ergens maar contra kunnen zijn? Of heb je aandelen in bepaalde klassieke constructeurs? Waar heb ik geschreven dat ik denk dat een Tesla een wonderwagen zou kunnen zijn? Dat Tesla de typische problemen kan hebben die andere merken ook hebben heb ik al geschreven.

Waarom heb jij er zoveel moeite mee dat het fossiele tijdperk van auto's heel langzaam gaat verminderen ook volop gesteund door het klimaatakkoord? Als men "morgen" de autobrandstofprijzen geleidelijk gaat verhogen in Europa dan gaat het vervuilend liedje nog sneller gedaan zijn, maar dat zal niet zo snel gebeuren omdat er te weinig batterijfabrieken zijn.

Over aandelen van Tesla maak ik me geen zorgen die stijgen zelfs te rap (alweer op nieuwe recordhoogte  :-\) , het lijkt wel hoe meer de klassieke autolobby of moet ik zeggen de olielobby die de electrische auto probeert in een hoekje te duwen, hoe meer Tesla daarvan profiteert, hun sponsors groeien met de dag.

Gevolg, elke constructeur moet enkele tanden bijschakelen om toch maar voor 2018-2020 een paar alternatieve E-modellen op de markt te kunnen brengen, maar ze weten nog niet goed waar ze al die betaalbare goede accupacks gaan halen...

Aja Tesla is natuurlijk veel meer dan een autoconstructeur, maar dat wist je.
Tesla biedt totaalpaketten aan van PV-dakpannen tem E-auto. Of alles waar batterijen nodig zijn voor de opslag, of als buffer voor groene stroom. Daarnaast nog andere, zoals het versnellen van autonome wagens, volop gesteund door Panasonic.

Citaat
http://www.marketwatch.com/story/tesla-shares-poised-for-record-more-than-a-car-company-morgan-stanley-says-2017-05-31

Analysts at Morgan Stanley said in a note more investors viewed Tesla as the "nexus of shared, autonomous and electric transportation" rather than just as a car company. "The market's appreciation of applied (artificial intelligence) in real world driving scenarios/transportation has evolved significantly over the past 12 months and Tesla is part of a much broader discussion at all levels," the analysts said.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 juni 2017 - 12:32:57 door Michel »
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 15:17:14 »

Waarom heb je zoveel vooroordelen over een Tesla, is dat ergens maar contra kunnen zijn? Of heb je aandelen in bepaalde klassieke constructeurs? Waar heb ik geschreven dat ik denk dat een Tesla een wonderwagen zou kunnen zijn? Dat Tesla de typische problemen kan hebben die andere merken ook hebben heb ik al geschreven.

Aha, je beantwoordt mijn vraag liever niet.

Ik heb geen vooroordelen over een Tesla. Tesla heeft de verdienste gehad een volledig elektrische wagen te bouwen met een rijbereik dat al in een aantal omstandigheden aanvaardbaar is. Wat er beter zou zijn aan een Tesla dan aan een auto met een ICE uit die prijsklasse, is mij nog altijd een raadsel.

En neen, een Tesla is geen homogene wagen en zeker niet beter dan een Audi A8, een BMW 7 of een Mercedes S, want hij rijdt nog altijd geen 500 km zonder dat hij een half uur aan een laadpaal moet hangen, en dat is geen klein nadeel.

Je mag enthousiast zijn over een Tesla, maar al maanden getuig jij hier van een totaal ongebreideld enthousiasme. Dit in tegenstelling tot Joeri en Svenn, die hun Tesla objectief weten te waarderen.

Citaat
Waarom heb jij er zoveel moeite mee dat het fossiele tijdperk van auto's heel langzaam gaat verminderen ook volop gesteund door het klimaatakkoord?

Nu zeg je het eens wat realistischer dan anders: "heel langzaam". En dat klimaatakkoord kun je vergeten, Trump heeft afgehaakt.

Citaat
Als men "morgen" de autobrandstofprijzen geleidelijk gaat verhogen in Europa dan gaat het vervuilend liedje nog sneller gedaan zijn

Juist. Er is zeker geen dringende behoefte om de moderne wagens met een ICE te laten verdwijnen uit het verkeer. Ze moeten weg omdat overheden het zo willen, niet de man in de straat. En dus gaat men de brandstofprijzen maar verhogen onder het mom van de luchtvervuiling, doch in werkelijkheid enkel om nog meer geld binnen te rijven.