Waarom heb jij er toch zoveel moeite mee dat een Tesla geenszins de wonderwagen is die je zou willen dat hij is, en ook heel wat problemen oplevert? Heb je aandelen van Tesla misschien? Of is het enkel maar fanatisme?
Waarom heb je zoveel vooroordelen over een Tesla, is dat ergens maar contra kunnen zijn? Of heb je aandelen in bepaalde klassieke constructeurs? Waar heb ik geschreven dat ik denk dat een Tesla een wonderwagen zou kunnen zijn? Dat Tesla de typische problemen kan hebben die andere merken ook hebben heb ik al geschreven.
Aha, je beantwoordt mijn vraag liever niet.
Ik heb geen vooroordelen over een Tesla. Tesla heeft de verdienste gehad een volledig elektrische wagen te bouwen met een rijbereik dat al in een aantal omstandigheden aanvaardbaar is. Wat er beter zou zijn aan een Tesla dan aan een auto met een ICE uit die prijsklasse, is mij nog altijd een raadsel.
En neen, een Tesla is geen homogene wagen en zeker niet beter dan een Audi A8, een BMW 7 of een Mercedes S, want hij rijdt nog altijd geen 500 km zonder dat hij een half uur aan een laadpaal moet hangen, en dat is geen klein nadeel.
Je mag enthousiast zijn over een Tesla, maar al maanden getuig jij hier van een totaal ongebreideld enthousiasme. Dit in tegenstelling tot Joeri en Svenn, die hun Tesla objectief weten te waarderen.
Waarom heb jij er zoveel moeite mee dat het fossiele tijdperk van auto's heel langzaam gaat verminderen ook volop gesteund door het klimaatakkoord?
Nu zeg je het eens wat realistischer dan anders: "heel langzaam". En dat klimaatakkoord kun je vergeten, Trump heeft afgehaakt.
Als men "morgen" de autobrandstofprijzen geleidelijk gaat verhogen in Europa dan gaat het vervuilend liedje nog sneller gedaan zijn
Juist. Er is zeker geen dringende behoefte om de moderne wagens met een ICE te laten verdwijnen uit het verkeer. Ze moeten weg omdat overheden het zo willen, niet de man in de straat. En dus gaat men de brandstofprijzen maar verhogen onder het mom van de luchtvervuiling, doch in werkelijkheid enkel om nog meer geld binnen te rijven.