Het wereldrecord langste rit met een Tesla Model S op één batterijlading werd vandaag verpulverd. Een Model S P100D heeft 901,2 km gereden op één batterijlading. (...)
Alvast proficiat met uw/jullie record.
En begrijp me niet verkeerd in deze, dus vergeef me de vraag : "wat hebben jullie nu echt willen bereiken buiten de langste afstand op 1 lading en het betere inzicht" ?
Ik bedoel maar : deze recordrit is nergens vergelijkbaar in en met het echte, normale leven ...
Daarvoor moesten jullie :
-een ideale dag met ruim 23 uur vrijwel continu rijden ((dus niet om de 2 uur een half uur rusten, vermoed ik dan en wel een pak langer wakker dan normaal))
-op kalme wegen rondrijden ((ik veronderstel dat je in de omgeving van gip-LO / DP / MPET / Doel / Blikken / 1261 / sluis Kallo / KTN / Bebronna ... rondjes hebt gereden))
-een minimum aan tijd de andere chauffeurs gestoord ((iedere storing is m.i. er eentje teveel, en bedoel ik eender wie wie stoort of hindert))
-40/u waar je max 70/u mag ((gelukkig rijden er 's zaterdag weinig voertuigen daar, en zij die er dan rijden, steken jullie dan ook vlotjes voorbij op de lange overzichtelijke wegen daar))
-"test"banner aangebracht en ...
-... politie kunnen overhalen om de test te laten doorgaan ((testen als particulier op de openbare weg mocht toch niet ? Een garagist tot daar nog aan toe of officiële, aangegeven, toegelaten testen))
-zonder airco in deze hitte ((okee, is dan zelfkastijding

))
Los daarvan ...
Vrijwel iedere auto die normaal gebruikt wordt, rijdt verder dan een huidige puur elektrische auto ...
Ik kan met mijn Subaru XV (1.6 benzine) in 1 rit van hier naar CH (net geen 800km) rijden, met overschot ... maar wel à 50/u ...
Aan die snelheid en met dat verbruik kom ik aan maximum 1.290 km tot die "leeg" is.
Bij
normaal gebruik naar CH rij ik 120-125/u en ben ik daar op 8 uur tijd, gemiddelde van 100/u, rijbereik ong 850km als ik volledig leeg zou rijden.
Maar zoals gezegd : proficiat met jullie record !!!
Wil je het proberen te verbeteren, kan je mss beter een circuit afhuren en officieel laten vaststellen, dan heb je iets tastbaars.
Dan hoef je ook niemand te hinderen en kan je veel beter een continue snelheid aanhouden op een afgesloten omloop en zal die 1.000km hopelijk wel gehaald worden.
Ook mss bij enkele mensen interesse kweken met dit als voorbeeld zodat ze weten wat er hen allemaal te wachten kan staan.
Dan heb je meerdere personen die je willen helpen (moet je wel die mensen vertrouwen met je voertuig en hun intentie je te helpen met je doel).