Bert, zou je de tweede link even kunnen aanpassen, want dat is dezelfde als de eerste?
Oeps .... zou nu aangepast moeten zijn.
Opvallend hoe moedwillig sommigen zijn om er iemand tussen te laten.
Ik heb hier toch een dubbel gevoel bij.
Ik kan héél goed de frustratie begrijpen tav bestuurders die ontruimingspijl, en minstens één rood kruis genegeerd hebben voor een paar seconden tijdswinst ten nadele van anderen die wél tijdig voorgesorteerd zijn. Anderzijds om daarvoor nu nog liever het risico te lopen om betrokken te geraken bij een ongeval dan zo iemand er even tussen te laten, getuigt ook niet meteen van een juiste ingesteldheid.
En dan die gasten welke de afrit nemen om even verder terug de autosnelweg op te rijden.
Zolang het verlaten, en vervolgens weer oprijden van de snelweg correct gebeurt .... is het mss niet meteen erg sociaal. Maar tenminste niet roekeloos.
Sommigen verlaten daarentegen weer de autosnelweg, en beginnen alternatieven te zoeken met hun gps. De Botermelkstraat in Haasdonk, is daar zo'n typisch voorbeeldje van. Zodra het verkeer op de E17 vast komt te staan richting Kennedytunnel, is dit zo'n sluipwegje. Als ik een file op de E17 richting KT zie, weet ik al hoe laat 't is, nog vóór ik dat baantje ingedraaid ben. En geloof me, ik kan vaak al van vér zien of tegenliggers die mij tegemoet komen zo'n bestuurders sluipverkeer zijn of niet. Bestuurders die mij tijdig opmerken, en de speciaal daarvoor aangelegde stroken benutten om het kruisen mogelijk te maken, zijn géén sluipverkeer. Kan dan in twee richtingen werken : zélf uitwijken naar zo'n strook als die rechts in hun richting ligt, of even wachten om mij de kans te geven op zo'n strook uit te wijken als die links in hun rijrichting ligt. Voor alle duidelijkheid : als de éérste uitwijkmogelijkheid bij mij in de buurt is, laat ik die uiteraard ook niet onbenut. 't Moet van twéé kanten komen.
Als het daarentegen bestuurders van zgn sluipverkeer betreft, wordt dat al meteen duidelijk. Dat zijn gewoonlijk bestuurders die rap-rap willen zijn, en doorgaans niet verder kijken dan hun motorkap. Tot ze voor m'n neus staan. En mij dan vragend aankijken waarom ik niet uitwijk. Nochtans 4 meter hoog, 2,5 meter breed, en lang genoeg zou ik denken. Pech voor hen, als zij de énige uitwijkmogelijkheid om mekaar te kruisen stoemelings voorbijrijden. Dan ga ik 'm écht niet op z'n zij in de gracht leggen. No way. Dan blijf ik wel passief wachten, en mogen ze hun eigen stommiteit zélf oplossen.
FAST is inderdaad een gevaarlijke stiel. Maar 150 Euro om je wagen enkel maar tot aan de volgende afrit te brengen, is ook mooi meegenomen.
Dat is inderdaad weer een andere discussie.
Maar ik denk dat we ons ook hier géén illusies moeten maken. Ik denk niet dat het in de éérste plaats de mensen zijn die zich hier élke dag in weer en wind blootstellen aan levensgevaarlijke situaties die zich hiermee verrijken.