Auteur Topic: Videoverslag van onze familievakantie naar Kroatië  (gelezen 779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline steve

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 130

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Videoverslag van onze familievakantie naar Kroatië
« Reactie #1 Gepost op: maandag 14 augustus 2017 - 18:01:12 »
Bijna 5.000 km gereden, op amper enkele tientallen kilometers van bij ons gepasseerd, maar geen pint komen drinken hé... Maar ja, ik begrijp het: zo een klein ommetje brengt met een EV je hele planning in de war. Of mijn vrouw en ik zullen te simpel volk geweest zijn zeker.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Videoverslag van onze familievakantie naar Kroatië
« Reactie #2 Gepost op: maandag 14 augustus 2017 - 22:30:02 »
Dat ommetje zal geen probleem zijn. In plaats van Graz - Wels - Passau te rijden buig je net voor Wels af naar Salzburg. Je rijdt daar de Duitse grense over naar Berchtesgaden via de 305. Van aan de snelweg tot bij Jozef is grofweg 20 km. Heen en terug zo'n 40 km dus. In Niederalm staat een supercharger indien nodig. Als hij de stroom echt zou nodig hebben kan hij de gebruikte stroom snel bijladen aan de supercharger in Niederalm vlakbij Salzburg. Met een Model S P100D heb je zo'n 8 kWh nodig voor die trip, dat heb je op minder dan 5 min bijgeladen aan de supercharger.
Misschien laat Jozef hem ook uit sympathie even bij hem thuis laden. Aan een standaard stopcontact (Schuko) heb je aan 2u40min voldoende, als er een 400 V aansluiting is (rode plug) dan is zo'n 45 min voldoende. Aan Duitse stroomprijzen kost dit Jozef zo'n 2,5 euro.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Videoverslag van onze familievakantie naar Kroatië
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2017 - 16:04:55 »
Van aan de snelweg tot bij Jozef is grofweg 20 km. Heen en terug zo'n 40 km dus.

Zeker als het nog licht is, loont het de terugreis via de prachtige Alpenstraße te doen (ongeveer 40 km). Dan kom je al een heel eind verder op de A8 Salzburg-München, namelijk bij Traunstein-Siegsdorf.

Citaat
Misschien laat Jozef hem ook uit sympathie even bij hem thuis laden. Aan een standaard stopcontact (Schuko) heb je aan 2u40min voldoende, als er een 400 V aansluiting is (rode plug) dan is zo'n 45 min voldoende. Aan Duitse stroomprijzen kost dit Jozef zo'n 2,5 euro.

Ik heb een 3-fazige 400 V kontaktdoos met verlengkabel. En die 2,50 euro kan ik nog net betalen.  ;D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 augustus 2017 - 16:09:13 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."