Auteur Topic: Jozef is jarig!  (gelezen 5018 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Jozef is jarig!
« Gepost op: zaterdag 28 juli 2007 - 13:16:03 »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Jozef is jarig!
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 28 juli 2007 - 21:49:24 »
Proficiat, weer een jaartje dichter bij je heimat in Bayern !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 28 juli 2007 - 22:17:03 »
Proficiat Jozef  ;)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 28 juli 2007 - 23:07:19 »
Proficiat Jozef!

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 29 juli 2007 - 02:08:06 »
Verdorie, eerst was ik een dag te vroeg bijna en nu ben ik te laat  :-\ toch nog een gelukkige verjaardag jozef :D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zondag 29 juli 2007 - 20:36:44 »
Aan allen hartelijk dank voor de felicitaties en gelukwensen met mijn verjaardag!  :)

55 jaar ... ik behoor nu echt wel tot de jonge bejaarden. Mannen, als ik teveel begin te zagen, laat het mij dan weten hé ...  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 29 juli 2007 - 23:11:37 »
55 jaar ... ik behoor nu echt wel tot de jonge bejaarden. Mannen, als ik teveel begin te zagen, laat het mij dan weten hé ...  ;)

Als mijn vader die reeds 81 is dit moest lezen zou hij zeggen "die snotneus komt pas kijken en is al aan het zagen"  ;D

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 30 juli 2007 - 08:06:39 »
Dat kan ook anders ! Een grootnonkel van mij, de kerel was eind in de tachtig, was een hevige fan van de big-band waar ik toendertijd in speelde. Na onze repetitie op vrijdag kwam hij dikwijls een pintje meedrinken. Ik herinner me nog altijd zijn reactie toen hij op een vrijdagavond zo rond 22:30 kwam binnenwandelen en de typische groepjes gepensioneerden zag zitten kaarten in dat café: "Zie dat daar eens zitten, al die ouw, zagen en kaarten is het enige wat ze kunnen". De kaarters waren bijna stuk voor stuk 20 jaar jonger als hij !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #8 Gepost op: maandag 30 juli 2007 - 09:14:47 »
Je bent zo oud als je je voelt. Hoewel er nog veel onderzoek naar moet gebeuren is het wel duidelijk dat we het biologisch ouder worden zelf voor een aardig deel in de hand hebben.
Het voor de hand liggende is dat wanneer je altijd gezond leeft dat dan het risico op allerlei chronische ziekten enorm veel kleiner wordt.
Het heeft volgens mij echter ook met de mentale instelling te maken. Hoe vaak zie je niet dat mensen, juist wanneer ze stoppen met werken, ineens snel aftakelen. Niet alle mensen hoor, juist die mensen die onvoldoende activiteiten hebben buiten hun werk en achter de geraniums gaan zitten.
Ik zag een tijd terug een uitzending van Netwerk waarin een arts uit onderzoek constateerde dat juist de oudere mensen die het leven moe zijn ook het eerst sterven en hen die zeer levenslustig zijn vaak ouder worden, hetzelfde meende hij vast te stellen in ambulances bij mensen die bijvoorbeeld een hartaanval hadden.
Mijn advies: lekker sporten als je jong bent, niet al te veel stress, leuk gezinnetje (indien mogelijk ;D), gezond eten en actief blijven na jouw pensioen. ;)
Let maar eens op hoeveel prettiger je dan oud wordt.
« Laatst bewerkt op: maandag 30 juli 2007 - 09:16:34 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: maandag 30 juli 2007 - 13:50:59 »
Citaat van: benny stinkens
Als mijn vader die reeds 81 is dit moest lezen zou hij zeggen "die snotneus komt pas kijken en is al aan het zagen"  ;D

;D ;D ;D

Citaat van: JC
Een grootnonkel van mij, de kerel was eind in de tachtig, was een hevige fan van de big-band waar ik toendertijd in speelde. Na onze repetitie op vrijdag kwam hij dikwijls een pintje meedrinken. Ik herinner me nog altijd zijn reactie toen hij op een vrijdagavond zo rond 22:30 kwam binnenwandelen en de typische groepjes gepensioneerden zag zitten kaarten in dat café: "Zie dat daar eens zitten, al die ouw, zagen en kaarten is het enige wat ze kunnen". De kaarters waren bijna stuk voor stuk 20 jaar jonger als hij !

Dat was nen échte, die grootnonkel!  :D

Citaat van: BBB
Hoe vaak zie je niet dat mensen, juist wanneer ze stoppen met werken, ineens snel aftakelen. Niet alle mensen hoor, juist die mensen die onvoldoende activiteiten hebben buiten hun werk en achter de geraniums gaan zitten.

Dat klopt als een bus. Als er bij mij op het werk een 60-er weigerde om met vervroegd pensioen te gaan, omdat hij niet wist hoe hij zijn dagen thuis zou kunnen vullen, lazen we kort na zijn opruststelling zijn overlijdensbericht. Weinigen bleken 10 jaar na hun opruststelling te overlijden: het was meestal ofwel kort daarna, ofwel pas 20 jaar later.

Ik behoor gelukkig tot de categorie die nog tijd zal tekort komen om alles te kunnen doen waar ik zin in heb.

Citaat
Mijn advies: lekker sporten als je jong bent, niet al te veel stress, leuk gezinnetje (indien mogelijk  ;D), gezond eten en actief blijven na jouw pensioen.  ;)

Dat lijkt me uitstekend advies.

Als ik met pensioen zal zijn, ga ik al de huishoudtaken op mij nemen, zodat ik met Leslie volop kan genieten van de momenten die we samen kunnen doorbrengen. Samen van ons pensioen genieten zullen we immers niet of niet lang kunnen, omdat Leslie 20 jaar jonger is dan ik. En ja, ik zal het maar zelf zeggen: zo een jonge vrouw maakt het ouder worden ook wel veel leuker.  :D

Wat zeker ook veel tot mijn welzijn zal bijdragen, is dat ik mijn pensioen zal kunnen doorbrengen in de Beierse Alpen. Wonen op een berg aan de rand van het woud, waar de eekhoorntjes tot in de keuken komen spelen en je 's winters als je opstaat een ree in de sneeuw ziet staan, en wandelen in de gezonde lucht en prachtige natuur met opgewekte levensgenieters kan alleen maar goed zijn. Zelfs het bier is er gezonder dan hier, omdat het met proper smeltwater uit de bergen gebrouwen wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."