Auteur Topic: Neem de sleutel van een dronken chauffeur af...  (gelezen 890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Neem de sleutel van een dronken chauffeur af...
« Gepost op: zondag 10 september 2017 - 21:08:22 »
Het wordt nu zelfs gevraagd door een politierechter!

Uit De Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170910_03063487

Jaren geleden in de eerste jaren van dit forum heb ik dit eens gedaan. Na een aikido-training op vrijdag en een aansluitend glas op het terras zag ik een andere klant van de cafetaria worstelen met zijn wagen. Hij kreeg hem niet gestart, kreeg geen versnellingen geselecteerd en viel regelmatig stil. Het was zomer en hij had zijn ramen open. Ik ben op hem toegestapt en heb zijn autosleutel afgenomen. De uitbater kende de man, hij woonde bij hem in de buurt, en heeft hem dan naar huis gevoerd.
Het blijft natuurlijk een risico, de kans dat zo iemand agressief wordt is zeer groot!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Neem de sleutel van een dronken chauffeur af...
« Reactie #1 Gepost op: maandag 11 september 2017 - 14:50:55 »
Het blijft natuurlijk een risico, de kans dat zo iemand agressief wordt is zeer groot!

Dat klopt. Maar is het niet zo dat iemand die bijvoorbeeld meer dan 2 promille heeft, te veel evenwichts- en coördinatieproblemen heeft om jou veel te kunnen doen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."