Auteur Topic: Voor het eerst meer dan 10.000 elektrische voertuigen op Belgische wegen  (gelezen 1507 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Voor het eerst meer dan 10.000 elektrische voertuigen op Belgische wegen
« Gepost op: zaterdag 16 september 2017 - 01:45:47 »
Citaat van: GVA

Voor het eerst meer dan 10.000 elektrische voertuigen op Belgische wegen

Het Belgische voertuigenpark telde op 1 augustus 10.428 elektrische voertuigen, een derde meer dan op hetzelfde moment vorig jaar.

Ondanks de groei maken de elektrische voertuigen nog altijd maar een fractie uit van het totale voertuigenpark: 0,1 procent van de in totaal 7.419.405 voertuigen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170915_03074414/voor-het-eerst-meer-dan-10-000-elektrische-voertuigen-op-belgische-wegen
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Voor het eerst meer dan 10.000 elektrische voertuigen op Belgische wegen
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 16 september 2017 - 13:21:57 »
Je begint het wel al te zien. Vroeger was een elektrische auto zeer zeldzaam, dat zag je niet elke dag. Regelmatig zie ik er ook ander op parkings en dergelijke. Deze morgend toen ik mijn kinderen naar de dansschool bracht stond daar een Nissan Leaf. Tijdens de terugrit ben ik nog een BMW I3 tegen gekomen.
Nu er meer en meer EV's beschikbaar komen gaat dit nog snel stijgen. Een groeipercentage van zo'n 30% per jaar tikt snel aan. Dat groeipercentage heeft trouwens al een paar jaar aangehouden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519