Ik heb het hier al vaker geschreven. Iemand die zelfs uit ongevallen met gewonden nog niks leert én veroordelingen triomfantelijk negeert, daar zou maar 1 plaats voor mogen zijn : den bak in.
Een andere manier om de veiligheid van alle overige weggebruikers te garanderen zie ik niet meer voor dergelijk sujet.
En wat die 375.000 euro betreft : mocht die echtgenote ooit de keuze krijgen tussen helemaal géén schadevergoeding maar de echtgenoot levend en wel terug, of 1 miljoen euro maar dan wel met de echtgenoot op het kerkhof ..... Ik denk dat we allemaal wel weten dat er dan niet voor het geld gekozen zou worden.
Neen, geen geld ter wereld zal ooit dergelijk verdriet kunnen goedmaken. Het kan onmogelijk haar echtgenoot (en papa van haar kindjes) terugbrengen. Zijn dierbaren die nu achterblijven, hebben levenslang gekregen.
Hier trouwens nóg zo'n voorbeeldje :
Rijverbod en al 50 keer veroordeeld, maar tramchauffeur blijft rijden
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/rijverbod-en-al-50-keer-veroordeeld-maar-tramchauffeur-blijft-rijden~a68c2d9f/
Een Brusselse tramchauffeur met een rijverbod is zonder rijbewijs toch met de tram blijven rijden. Nabil Z. werd al vijftig keer veroordeeld voor verkeersovertredingen, maar vertelde dat nooit aan de MIVB. Het kwam pas aan het licht toen de politierechter in Halle hem gisteren veroordeelde omdat hij voor de achtste keer weigerde zijn rijbewijs in te leveren.
al 50 x vervallen verklaard geweest uit het recht een motorvoertuig te besturen, het aantal verkeersinbreuken is gewoonweg niet meer te tellen
Vertikt inmiddels al voor de achtste keer om zijn rijbewijs in te leveren, hetgeen op zich al strafbaar is
Komt niet zélf naar de rechtbank, hij stuurt zijn advocaat wel even (samen met zijn kat waarschijnlijk).
Blijft gewoon dapper verder doen, in het beste geval betaalt hij z'n boete (terwijl hij héél justititie nog nét niet vierkant uitlacht)
Bij de MIVB vallen ze uit de lucht, dus hij kan zelfs vrolijk verder blijven rijden met de tram.
Neen, het interesseert hem allemaal genen bal. Zolang dergelijke kerels niet effectief den bak in vliegen, doen ze vrolijk verder. Waarop wacht men nog ? Tot het ook bij hem ne keer slecht afloopt en er een dode valt ?