Auteur Topic: Elektrisch rijden duurder dan op benzine  (gelezen 1090 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Elektrisch rijden duurder dan op benzine
« Gepost op: maandag 04 december 2017 - 21:47:00 »
Citaat van: GVA
Elektrisch rijden duurder dan op benzine

De prijs per kilometer van een nieuwe benzineauto is 50,6 cent, terwijl die van een nieuwe elektrische auto 55,9 cent bedraagt. De tarieven zijn berekend op basis van vier jaar gebruik en 15.000 gereden kilometers per jaar. In het rekenvoorbeeld kost de benzineauto 632 euro per maand, de elektrische 689 euro.

[..]

In de ogen van consumenten zijn elektrische auto’s te duur in aanschaf, ook vinden ze dat ze er te weinig kilometers mee kunnen rijden (te kleine actieradius) of dat er vandaag nog te weinig laadpalen zijn, zo blijkt uit de enquête.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171204_03223519/elektrisch-rijden-duurder-dan-op-benzine

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Elektrisch rijden duurder dan op benzine
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 05 december 2017 - 18:51:42 »
Ik ben eens gaan rondneuzen op de site van ANWB en wat ik daar vind is beschamend. ANWB verkoopt blijkbaar laadpassen, waar ze hoge abonnementskosten vragen en dan nog een kost per laadsessie. De prijs per kWh is bovendien ook een stuk hoger dan de prijs die je thuis betaalt. Qua elektrisch rijden neem ik de ANWB al lang niet meer au serieux.
Bij de eerste test van de Model X kende de 'journalist' het verschil niet tussen kW en kWh. Hij had het constant over een batterij van 90 kW, wat een blunder is. Iedereen kan fouten maken en ik heb hem het verschil uitgelegd. Als hij dan minder dan 1 jaar later terug een test van de Model X maakt en nog steeds dezelfde fout maakt dan is hij overduidelijk een idioot! Dat dit dan nog in naam van een organisatie als ANWB gepubliceerd geraakt, tja dan zijn het daar allemaal ...
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519