De
>>> Renault Grand Scénic is het alvast niet geworden. Hiervoor heb ik een aantal redenen :
* het media-systeem lijkt mij niet écht het meest praktische in gebruik. Switchen tussen menu's is niet meteen erg handig.
* Een aantal veiligheids-opties die concurrenten wél hebben, zijn bij Renault Grand Scénic niet eens verkrijgbaar
* Op de achterbank, heb ik ondervonden toch wel wat te weinig zitruimte. Ik zit met mijn knieën tegen de zetel voor mij
* Qua design : fraai om te zien. Maar een klein zijraam achteraan, icm grote C-stijlen maken het zicht rondom verre van ideaal.
Ook de
>>> Kia Carens kon mij niet écht overtuigen. De achterbank, de middenste stoel is kleiner dan de zitjes links en rechts. En ook de meeste reviews die ik erover lees, zijn ook niet allemaal al té positief. Ook heeft hij -net als de Renault Grand Scénic nogal grote C-stijlen achteraan, wat het zicht rondom verre van ideaal maakt. Te zien in het filmpje op 2:52
De
>>> Toyota Verso moet ik nog 's in detail bekijken. Maar ik heb op 't eerste zicht het idee dat die minder ruimte biedt.
Tot nu toe, is de
>>> Citroën Grand C4 Picasso de grootste kanshebber.