Auteur Topic: Voetganger pleegt ‘vluchtmisdrijf’ na aanrijding door wagen  (gelezen 768 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Voetganger pleegt ‘vluchtmisdrijf’ na aanrijding door wagen
« Gepost op: donderdag 11 januari 2018 - 16:53:38 »
Citaat van: GVA
Voetganger pleegt ‘vluchtmisdrijf’ na aanrijding door wagen

http://www.gva.be/cnt/dmf20180111_03292532/voetganger-pleegt-vluchtmisdrijf-na-aanrijding-door-wagen

De bestuurster van de wagen heeft het toch maar aan haar been: voorruit gebarsten, wagen moeten laten takelen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Voetganger pleegt ‘vluchtmisdrijf’ na aanrijding door wagen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 11 januari 2018 - 18:38:12 »
Waarom zet de journalist het woordje "vluchtmisdrijf" tussen aanhalingstekens ?

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/wetten/verkeerswet/459-t4hs4

Artikel 33

§ 1. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot zes maanden en met geldboete van 200 euro tot 2.000 euro  of met een van die straffen alleen wordt gestraft:

2° hij die wetend dat hij zelf oorzaak van, dan wel aanleiding tot een verkeersongeval op een openbare plaats is geweest,

...de vlucht neemt om zich aan de dienstige vaststellingen te onttrekken, zelfs wanneer het ongeval niet aan zijn schuld te wijten is.



Wacht, ik weet het.  De voetganger "wist het niet" ..... ?
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 januari 2018 - 18:40:41 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Voetganger pleegt ‘vluchtmisdrijf’ na aanrijding door wagen
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 12 januari 2018 - 20:18:17 »
De voetganger "wist het niet" ..... ?

Als je dat tegen een Duitse rechter zegt, antwoordt hij: "Unwissenheit schützt nicht vor Strafe".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."