Auteur Topic: Middenvakrijders riskeren binnenkort hoge boetes  (gelezen 1223 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Middenvakrijders riskeren binnenkort hoge boetes
« Gepost op: dinsdag 13 februari 2018 - 18:30:10 »
Citaat van: GVA
Middenvakrijders riskeren binnenkort hoge boetes

Uit een bevraging van Vias waarvan de resultaten afgelopen november werden gepubliceerd, blijkt dat middenvakrijden de grootste ergernis is in het verkeer, gevolgd door bumperkleven.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180213_03354488/middenvakrijders-riskeren-binnenkort-hoge-boetes
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Middenvakrijders riskeren binnenkort hoge boetes
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018 - 18:40:24 »
Is nog te weinig.
Die hebben niet door wat ze verkeerd doen, meeste daarvan zijn  schoolmeester.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Middenvakrijders riskeren binnenkort hoge boetes
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018 - 21:55:44 »
Allemaal goed en wel ...


Maarreuhm .... wat baat het eigenlijk om het prijskaartje van een boete te verhogen voor inbreuken waarvoor nog veel te weinig geverbaliseerd wordt ?  Zou het niet nuttiger zijn om in de eerste plaats de pakkans te verhogen ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Middenvakrijders riskeren binnenkort hoge boetes
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 14 februari 2018 - 15:02:41 »
Bij een zo geringe pakkans denk ik niet dat er veel middenvakrijders gaan bekeren omdat, voor die ene keer in hun leven dat ze misschien gepakt worden, het tarief verhoogt van 58 naar 116 euro. Als je bedenkt hoevelen er vanwege de geringe pakkans veel grotere risico's lopen (geen rijbewijs, onverzekerd, enz.).

Alleen: de pakkans verhogen vergt inzet. Nochtans: een politieagent die er zelfs nog maar 20 op een dag pakt, heeft al veel meer dan zijn loon voor die dag binnengerijfd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."