Nog zo'n sjarel aan 't werk, ditmaal bij
>>> Purmerend.
Als ik zie wélke middelen er nodig waren om 'm daar weer weg te krijgen, dan dénk ik zo dat 't een duur feestje geweest zal zijn.
Missen is menselijk. Iedereen kan ne keer verkeerd rijden. Maar in zo'n gevallen, vraag mij toch af ..... hoe lang het in hemelsnaam kàn duren eer de chauffeur in de gaten heeft dat er
iets niet helemaal klopt ?
Klein voorbeeldje, dat ik zelf ooit meegemaakt heb. Ik moest laden bij een leveraar op Echelpoel in Grobbendonk. Die boerderij vinden is sowieso al niet zo simpel, zelfs overdag niet. Die zie je namelijk niet vanop de rijbaan. Je moet daar vlak naast die manege/taverne rijden, de hoeve ligt 100 m achterin. Zoek 't maar .... in 't holst van de nacht, als je daar nog nooit geweest bent.
Vervolgens, moest ik naar de Looystraat in Nijlen. Zie
>>> kaartje.
Enfin, normaliter is dat gewoon het eerste kruispunt (Binnenheide) recht oversteken, en 500 meter verderop kom je in de Looystraat. Brute pech : op Binnenheide moet je ofwel links, ofwel rechts. De spoorlijn blijven volgen, gaat daar niet meer. Daar staan nu paaltjes, zodat enkel fietsers ed. nog rechtdoor kunnen
(langsheen de spoorweg).
Daar sta je dan, midden in de nacht, met je trekker met oplegger. In the middle of nowhere. Ik had de Binnenheide naar rechts nemen, vervolgens links op de N13 Liersesteenweg, en dan weer de eerste links : Looystraat Nijlen. En dan zit de volgende melkveehouder daar vlàk voorbij de overweg. Maar ik had dus verkeerd gegokt, en ik was naar links gereden.
Dus yep, natuurlijk récht richting dat bos daar. Damn .... ! Maar 'k had toch redelijk rap in de smiezen dat 't me daar
iets te tricky werd. Nee, 'k ging écht dat bos niet in rijden. Achteruit en keere ke weere dan maar .....