Auteur Topic: boetes  (gelezen 3239 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
boetes
« Gepost op: maandag 20 augustus 2007 - 17:35:35 »
Ik vroeg me af waar ik dit zou plaatsen, ik lag bijna kreupel dus hier maar.  ;D ;D ;D

Politie krijgt boetegeld amper op

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_558396.html?wt.bron=homeArt2
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 00:10:16 door jozef »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: boetes
« Reactie #1 Gepost op: maandag 20 augustus 2007 - 21:00:11 »
Er zijn binnen de politieorganisatie nog veel nuttige projecten waar ze het geld aan zouden kunnen besteden (anonieme surveillances en alcoholcontroles bijvoorbeeld), daarbuiten ook. ;)
Als ze binnen de eigen organisatie niets nuttigs meer weten, waarom  geven ze het geld dan niet aan een deel van de overheid welk wel geld te kort komt? >:(

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Dedecker wil boetes verlagen tot Europees gemiddelde
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2007 - 11:48:35 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2007 - 12:05:39 »
Er zal nooit een betrouwbare studie gebeuren naar de daling van het aantal doden in het verkeer de laatste jaren. Deze zou wel eens in een andere richting kunnen wijzen dan wat de ministers willen.
Ik denk hier aan:

- oplossing van een groot aantal zwarte punten
- veiliger voertuigen

In dit landje wil men alleen als reden horen:

- lagere snelheid
- superboetes

Een maatregel die al jaren in de koelkast ligt zou meer zoden aan de dijk brengen, nl. het rijbewijs met punten. Breng de boetes omlaag tot een aanvaardbaar niveau en voer die punten in. Ik denk dat alle mensen benauwd zijn om hun rijbewijs te verliezen, waardoor dit efficiënter zal zijn. In Frankrijk en Duitsland was er trouwens een duidelijke verbetering van de verkeersveiligheid na de invoering van het rijbewijs met punten. Waarom doet men dit niet in België ? Bang om inkomsten te verliezen ?

Als men nu de gelden uit het boetefonds gaat omleiden naar andere doelen dan is men er in geslaagd om effectief een nieuwe belasting in te voeren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2007 - 19:22:17 »
Terecht verplaatst jozef maar op het moment dat ik het las vond ik het zo lachwekkend dat ik het niet kon laten om het bij humor te plaatsen.  ;) ;D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 21 augustus 2007 - 19:27:33 door bibi585 »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2007 - 19:26:27 »
Als men nu de gelden uit het boetefonds gaat omleiden naar andere doelen dan is men er in geslaagd om effectief een nieuwe belasting in te voeren.

Het is reeds sinds lange tijd dat ik het ronduit verdoken belasting noem. Het geeft weinig of niets met verkeersveiligheid te maken maar een moderne (legale) vorm van struikroverij zoals in de middeleeuwen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2007 - 19:39:54 »
Terecht verplaatst jozef maar op het moment dat ik het las vond ik het zo lachwekkend dat ik het niet kon laten om het bij humor te plaatsen.  ;) ;D

Geen probleem, hoor. Het is inderdaad een staaltje van Belgische folklore.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 23 augustus 2007 - 21:24:43 »
Ik heb het ook gelezen. In plaats van er dan toch nog iets nuttigs mee te doen (en je gaat me niet wijsmaken dat ze echt niets vinden om het geld op een zinvolle manier in te steken) gaan ze er nog wat motors van kopen die toch niet gebruikt zullen worden.