Auteur Topic: nota van de formateur  (gelezen 3342 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
nota van de formateur
« Gepost op: woensdag 08 augustus 2007 - 18:01:38 »
Ik heb net de nota van de formateur eens doorgenomen, je kan deze vinden op http://www.standaard.be/extra/pdf/notavandeformateur2.doc.

Voor de mensen die niet het hele document willen doornemen, hier een stukje dat ons allen zal interesseren:

Citaat

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY

PS.

Het is bijzonder onprofessioneel om deze nota vrij te geven aan de pers met alle annotaties er nog in. Men zou op zijn minst deze annotaties moeten verwijderen en de nota in een platform-onafhankelijk bestandsformaat verspreiden, ik denk hier met name aan het wijdverspreide pfd.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 00:11:10 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: nota van de formateur
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 08 augustus 2007 - 22:18:36 »
Citaat
Om permanente veranderingen in de verkeersregels te voorkomen, voert de regering de wijzigingen van de verkeers- en voertuigregels gegroepeerd door, met een ruime voorbereidingsperiode voor een vlotte implementatie en voor uitgebreide informatie van de bevolking.

Het terzake door Renaat Landuyt gevoerde beleid wordt dus met de grond gelijkgemaakt.

Citaat
in afwachting van de regionalsering van de verkeerswetgeving

Er komen dus drie verschillende verkeerswetgevingen in dit landje van amper 30.500 km² ... van dorpspolitiek in een verenigd Europa gesproken. Dit gaat ongetwijfeld de verkeersveiligheid niet bevorderen, integendeel.

Citaat
De regering hervormt de rijopleiding met het oog op het aanleren van een defensieve rijstijl en milieuvriendelijker rijgedrag.

Gelukkig zal de door Renaat Landuyt doorgevoerde hervorming van de rijopleiding dus geen lang leven beschoren zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Patte

• Gevorderde
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2007 - 23:17:18 »
Ik hoop dat deze regering, als ze er tenminste komt, een andere wind laat waaien. Ik begrijp dat na 8 jaar geknoei dit niet van de ene dag op de andere dag zou lukken. Maar ik weet dat vorige regeringen vaak ook veel dingen belooft hebben die er dan weliswaar niet van komen. Hoop doet leven. 
« Laatst bewerkt op: vrijdag 10 augustus 2007 - 23:20:46 door Patte »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2007 - 00:20:47 »
Ik hoop dat deze regering, als ze er tenminste komt, een andere wind laat waaien.

Ik hoop inderdaad ook dat deze regering er komt vóór de volgende federale verkiezingen over 4 jaar.  ;)

Of het verkeersbeleid in België eindelijk een voor de verkeersveiligheid gunstige koers gaat volgen, is nog zeer de vraag. Er zijn zoveel spelers en drukkingsgroepen voor wie de verkeersveiligheid slechts een dekmantel is om heel wat minder nobele doelstellingen na te streven.

Het is een ramp geweest met achtereenvolgens Isabelle Durant, Bert Anciaux en Renaat Landuyt. Laten we hopen ...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2007 - 01:11:24 »
Voor de nieuwe Belgen onder ons?
Hoe was het beleid van de 2 voorgangers van Landuyt? Ik lees van veel mensen dat ze Landuyt de slechtste van de 3 vinden maar ik vraag me af in hoeverre dat is doordat Landuyt er nu een potje van maakt terwijl de 2 anderen een slechte herinnering zijn aan vroeger.
Daarom ben ik benieuwd naar de feiten. Wat hebben de 2 voorgangers allemaal uitgespookt?

Troost je, ook in Nederland is deze post meer dan een decennium non-stop zwak bezet geweest. De huidige minister van verkeer boezemt bij mij wel enig vertrouwen in (Camile Eurlings) maar het is natuurlijk nog veel te vroeg om de balans op te maken.
Zijn opmerkingen tot nu toe bevallen me in ieder geval.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2007 - 11:51:37 »
Isabelle Durant was ook niet geliefd in de rijschoolsector. Ze heeft het rijbewijs met strafpunten eens uit de vrieskast gehaald, maar het is er opnieuw iin beland.

Bert Anciaux heeft de portefeuille niet lang gehad. Hij is gestruikeld over het dossier DHL met de nachtvluchten in Brussel. Hem wordt dus verweten dat hij eigenlijk niets gedaan heeft.

Dat is inderdaad veel minder erg dan wat Landuyt aangericht heeft.

Offline Patte

• Gevorderde
« Reactie #6 Gepost op: maandag 13 augustus 2007 - 14:08:23 »
Isabelle Durant was ook niet geliefd in de rijschoolsector. Ze heeft het rijbewijs met strafpunten eens uit de vrieskast gehaald, maar het is er opnieuw iin beland.

Bert Anciaux heeft de portefeuille niet lang gehad. Hij is gestruikeld over het dossier DHL met de nachtvluchten in Brussel. Hem wordt dus verweten dat hij eigenlijk niets gedaan heeft.

Dat is inderdaad veel minder erg dan wat Landuyt aangericht heeft.

Ze hadden er beter alle 3 van afgebleven. Veel heisa maken omtrent bepaalde onderwerpen maar eerst niet eens gaan kijken bij de basis (lees: politie, gemeentearbeiders, ...) of het daadwerkelijk mogelijk is...Landuyt bijvoorbeeld ging eerst naar de media met een nieuw id. om daarna door zijn entourage te worden teruggefloten omdat hij tegenstrijdiheden aanhaald...