Natuurlijk mag die brommer dat niet maar helaas is het verdict gevallen op basis van de vaststellingen, door de verklaringen, door het ongevalsformulier.
Dat zijn zaken die je niet meer kunt veranderen, die te hard onderschat zijn.
Fictief ; politie neemt verklaring af en schrijft zijn versie op, dan zegt hij : samengevat, wat hij dus op papier heeft gezet, door de drukte, met het uitmanoevreren, bromfietser niet gezien. Als u dat tekent bent u in fout. U moest de brommer wel gezien hebben maar er was niet genoeg tijd meer om een ongeval te vermijden. Het is kort door de bocht maar zo cru is het.
Bij mij schrijft een agent op wat ik zeg, niet wat hij denkt, hij was er niet bij op het ogenblik zelf, zijn mening doet niets terzake, hij komt daar voor een vaststelling te doen, die verkrijgt hij door woord per woord uw verhaal neer te schrijven.
Ik begrijp u volledig en kan volledig volgen dat je het zo niet wilt laten maar geef u heel weinig kans.
Wat wel, door het opzoeken van de juiste wettekst , die aan te halen kunt u eventueel verzachtende omstandigheden aanhalen voor bvb rijontzegging of geldboete die u opgelegd wordt te minderen .
Met scha en schande heb ik ook door ongevallen in mijn recht geleerd dat de eerste vaststelling dient om de schuld vast te stellen en dat details daar o zo belangrijk in zijn.