Niks mis mee, ik heb ook assistence van mijn merk zolang ik daar mijn onderhaad laat uitvoeren.
Maar ... je geeft wel aan dat je geen klant bent bij VAB.
Om de eenvoudige reden dat ik assistance heb via het automerk zélf. En voor alle zaken die hierdoor niet gedekt worden, kan ik via mijn verzekeraar rekenen op pechverhelping. Ik ga geen 2x betalen voor dezélfde diensten.
Handig is die knop waarmee ik rechtstreeks bij de interventie-centrale van Citroën terechtkom. Voor alle zaken die niet onder dekking van de assistance vallen
(oa brand, lekke band, verlies of diefstal van sleutels, diefstal of poging tot diefstal, vergissing in of gebrek aan brandstof; incidenten ten gevolge van wegverzakkingen, hoge waterstanden, natuurrampen, vandalisme, oproer, immobilisatie vanwege de
ordediensten, …) kan ik dan weer op pechverhelping rekenen via mijn verzekeraar.
Bij m'n vorige wagen, ben ik zo stom geweest om het véél te dure Service + contract te onderschrijven bij een niet nader genoemde autosupermarkt. Via die Service +, kon ik ook rekenen op pechverhelping. De pechverhelping geschiedde via Touring. Die ene keer dat ze terplekke zijn gekomen, mag ik zeker niet klagen over hun dienstverlening. Ik werd al vrij snel terug gebeld op mijn gsm door de technicus die zou langskomen. Ik stond toen op een vrij drukke weg tussen Loenhout en Sint-Lenaerts toen ik ondervond dat 1 van m'n banden begon leeg te lopen. Yep : ergens in een knoert van een bout gereden, en "prijs". Even van de nood een deugd gemaakt, en nog ff doorgereden tot de parking van het Boerenijsje. Tegen dat ik met de kids het ijsje goed en wel verorberd had, was ik alweer mobiel.
Anderzijds, misschien *hoopte* ik dat al die ergernissen tot dat clubje beperkt bleven, maar helaas is het allicht niet zo
Dat maakt het allemaal nog veel erger.
Dus ? Je geeft het hier halvelings toe ? Het gegeven wel/geen klant van 1 van beide pechverhelpings-diensten zegt weinig of niks over de rijvaardigheid van de betrokken bestuurder, noch over diens mentaliteit in het verkeer ? Of begrijp ik je verkeerd ?
Die 2 clubjes (VAB/TW) praten trouwens altijd de regering en het BIVV naar de mond, komen zij ooit op VOOR de automobilist ?
Daar valt idd. iets voor te zeggen, ja.
Zélf verwijt ik VAB bvb hun kritiek op de onkosten van F.A.S.T. Wie stond er immers mee aan de wieg daarvan, via Depannage 2000 ? En met hun verkeersvragen, slaat VAB bvb ook geregeld de bal stevig mis. Ik heb daarover op dit forum trouwens een afzonderlijk topic.
Alleen zegt ook dit gegeven mij eerlijk gezegd niks over de rijvaardigheid, noch over de mentaliteit van bestuurders die daar wél klant zijn. Niet iedereen die met de wagen rijdt, is autotechnicus van opleiding. Daarom ben je nog géén slechte bestuurder, lijkt me. Soms is het zelfs gewoon verstandiger om bepaalde zaken meteen over te laten aan een vakman in plaats van zélf te beginnen klooien. In andere situaties is het zélfs gewoon ronduit gevaarlijk. Op de pechstrook van een autosnelweg stranden bvb. Uit die wagen, en laat een takelwagen met alle nodige toeters en bellen 'm daar maar komen weg halen. En als het van oom agent per sé via de F.A.S.T moet, so be it dan maar. De kosten van F.A.S.T zijn vooralsnog -gelukkig- voor de verzekeraar. (hen wel altijd daarvan meteen in kennis stellen). En if not : deze vervelende extra kost, blijft een peulschil tegenover de waarde van m'n eigen leven, en dat van de inzittenden.