Allemaal waar, ware het niet dat je, als je je wagen goed onderhoudt, je die mannen zelden nodig hebt.
Meer dan vroeger.
Mijn BMW heeft geen reservewiel, ook niet een thuiskomertje, en bij een iets of wat serieuze beschadiging van de band helpt het spuitbusje niet.
Vroeger zag je het aankomen als de batterij op haar laatste benen liep, nu niet meer. Een geleasde Toyota startte 's morgens nog perfect, 's avonds geen kik meer. Ik bel de VAB (zo voorgeschreven door de leasingmaatschappij). "Ha, de wagen staat in de ondergrondse garage van de bank, hij staat dus binnen. Dan zult U moeten wachten tot we eerst de mensen geholpen hebben die buiten met pech staan." Ik sta anderhalf uur te wachten aan de ingang van de parking om de bareel te openen voor de pechverhelper. Daar komt hij dan eindelijk aan... met een gevaarte dat vanwege zijn hoogte de ondergrondse parking niet in kan. Pas een half uur later komt zijn collega met een gewone wagen. Neen, hij heeft geen nieuwe batterij bij, enkel een uitleenbatterij. Die moet ik achterlaten bij mijn Toyota dealer, daar zal iemand van de VAB ze gaan ophalen.