Auteur Topic: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig  (gelezen 3960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 11:00:49 »
Dus ?  Je geeft het hier halvelings toe ?  Het gegeven wel/geen klant van 1 van beide pechverhelpings-diensten zegt weinig of niks over de rijvaardigheid van de betrokken bestuurder, noch over diens mentaliteit in het verkeer ?  Of begrijp ik je verkeerd ?
Ja, dat heb je wél goed begrepen  ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 11:06:13 »
Allemaal waar, ware het niet dat je, als je je wagen goed onderhoudt, je die mannen zelden nodig hebt.

Meer dan vroeger.

Mijn BMW heeft geen reservewiel, ook niet een thuiskomertje, en bij een iets of wat serieuze beschadiging van de band helpt het spuitbusje niet.

Vroeger zag je het aankomen als de batterij op haar laatste benen liep, nu niet meer. Een geleasde Toyota startte 's morgens nog perfect, 's avonds geen kik meer. Ik bel de VAB (zo voorgeschreven door de leasingmaatschappij). "Ha, de wagen staat in de ondergrondse garage van de bank, hij staat dus binnen. Dan zult U moeten wachten tot we eerst de mensen geholpen hebben die buiten met pech staan." Ik sta anderhalf uur te wachten aan de ingang van de parking om de bareel te openen voor de pechverhelper. Daar komt hij dan eindelijk aan... met een gevaarte dat vanwege zijn hoogte de ondergrondse parking niet in kan. Pas een half uur later komt zijn collega met een gewone wagen. Neen, hij heeft geen nieuwe batterij bij, enkel een uitleenbatterij. Die moet ik achterlaten bij mijn Toyota dealer, daar zal iemand van de VAB ze gaan ophalen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 11:09:44 »
Ik hoor bij die 1/10 KV, ik rij met een Saab, die staat altijd in versnelling, anders krijg je de sleutel er niet uit.  ;D
:D
Is dat standaard, of eerder een hidden feature;D

Dat is al jaar en dag zo bij Saab. In plaats van een blokkering van het stuurwiel hebben ze een blokkering van de versnellingspook. De Volvo Amazon had ook geen stuurblokkering, maar een gepantserde kabel voor de ontsteking die je niet kon overbruggen. Zweuden, weut je wel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 11:12:25 »
Bij de wagen die ik nu rij, begin ik er niet aan.  Ik wil niet het risico lopen de boordcomputer, of andere fijngevoelige electronica te beschadigen door een stroompiek.  Ik ga daar niet zélf meer mee liggen klooien.  Ik zal wel wachten tot ik gedepanneerd word.

Als je genoeg stroomverbruikers inschakelt, hoef je die spanningspiek niet te vrezen. Maar je moet daarna wel naar de dealer om de nieuwe batterij te laten programmeren in de boordelectronica, anders werkt de helft van de electronica niet meer. Kost normaliter ca. 30 euro.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 13:14:32 »

Mijn BMW heeft geen reservewiel, ook niet een thuiskomertje, en bij een iets of wat serieuze beschadiging van de band helpt het spuitbusje niet.

Daarom heb ik me een extra volwaardig wiel bijgekocht dat ik bij lange ritten meeneem.   :)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 21:09:34 »
Ik hoor bij die 1/10 KV, ik rij met een Saab, die staat altijd in versnelling, anders krijg je de sleutel er niet uit.  ;D
:D
Is dat standaard, of eerder een hidden feature;D

Standaard, sleutel zit net achter de pook, het slot moet omhoog springen als je de sleutel terug draait en dat doet die enkel als hij in achteruit staat.
Is het slot niet omhoog gesprongen dan kun je de auto ook niet op slot doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 04 juli 2018 - 09:34:42 »
Ik hoor bij die 1/10 KV, ik rij met een Saab, die staat altijd in versnelling, anders krijg je de sleutel er niet uit.  ;D
:D
Is dat standaard, of eerder een hidden feature;D

Standaard, sleutel zit net achter de pook, het slot moet omhoog springen als je de sleutel terug draait en dat doet die enkel als hij in achteruit staat.
Is het slot niet omhoog gesprongen dan kun je de auto ook niet op slot doen.
schitterend systeem eigenlijk !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 04 juli 2018 - 14:21:59 »
Daarom heb ik me een extra volwaardig wiel bijgekocht dat ik bij lange ritten meeneem.   :)

Ik zou niet weten waar ermee blijven. Tot voor kort zat de hond in de bagageruimte en lag/stond onze bagage op de achterbank. Of neem jij dat reservewiel mee in een aanhangwagentje?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 04 juli 2018 - 15:13:58 »
Daarom heb ik me een extra volwaardig wiel bijgekocht dat ik bij lange ritten meeneem.   :)

Ik zou niet weten waar ermee blijven. Tot voor kort zat de hond in de bagageruimte en lag/stond onze bagage op de achterbank. Of neem jij dat reservewiel mee in een aanhangwagentje?
ik neem geen hond mee :)