Auteur Topic: Burgemeester Sint Lievens Houtem heeft vervelende gewoonte  (gelezen 1334 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Burgemeester Sint Lievens Houtem heeft vervelende gewoonte
« Gepost op: zaterdag 01 juni 2019 - 12:06:10 »
Citaat van: Nieuwsblad
Burgemeester houdt er een vervelende gewoonte op na: “Maar alleen ’s avonds of om even iets op te halen, ik stoor niemand”

SINT-LIEVENS-HOUTEM - “Burgemeester Lieven Latoir (NH) parkeert geregeld op een gehandicaptenplaats vlakbij het gemeentehuis.” Dat meldt een Houtemnaar die anoniem wenst te blijven. De burgemeester geeft zijn fout toe.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190530_04437410?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR2U7IsGVUVeqXxRRveM_ubJ86dPyD3I-Xk4YCXBWfb6CrGWuQ1nBTBzD78

Hij zou toch beter moeten weten dan dat.  Of zou hij écht zo lomp zijn, dat hij niet weet dat hij daar vroeg of laat mee in de kijker loopt ?

Voorts.
De burgemeester beweert dat hij zulks enkel 's avonds en/of 's nachts doet.
Volgens de klokkenluider, zou hij daar ook wel 's overdag parkeren.  Eén van beiden, liegt dus.
En wie is hij, om eventjes te gaan beslissen dat personen met een handicap enkel overdag van hun recht op die parkeerplaats kunnen/mogen genieten ?  Is er voor hen soms een avonduur ingesteld of zo ?

Voorts stoort mij zijn reactie mateloos.  Hij toont geen greintje respect.  Er is duidelijk niet de minste wil aanwezig, om één en ander voortaan anders te gaan doen.  Niks inzicht.

"Ik stoor niemand"
Standaard excuustruus, van hetzelfde kaliber als "het is maar voor vijf minuutjes"

En ook de bewering, dat het oppikken sowieso onder "laden en lossen" zou vallen, is niet helemaal correct.  Louter het inladen (of uitladen) van die goederen, valt daar onder.  En niets méér dan dat.  De tijd die de burgemeester bvb nodig heeft om op het gemeentehuis papieren en andere spullen snel bij elkaar te zoeken ..... is bvb al géén laden/lossen meer.  Of een gebeurlijk gelegenheidsbabbeltje met één van de medewerkers aldaar, is ook al géén laden/lossen meer.  Enz. 
Gedurende die tijd, hoe kortstondig ook, staat zijn voertuig wel degelijk geparkeerd.   Foutief geparkeerd, welteverstaan. 

Maar ach, als burgemeester staat hij (mee) aan het hoofd van de lokale politiezone, evenals eventuele GAS ambtenaren in zijn gemeente.  Dus hij zal natuurlijk niet bijster veel schrik moeten hebben dat hij daarvoor beteugeld zal worden.

Degoutant ! 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Burgemeester Sint Lievens Houtem heeft vervelende gewoonte
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 01 juni 2019 - 13:44:08 »
Een meer dan degoutant ventje. Als een lafaard maakt hij misbruik van zijn functie om geregeld een overtreding te plegen waarvoor anderen beboet worden. Een burgervader die zelf beslist wanneer hij wel en niet de regels naleeft... zielig.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."