Auteur Topic: VAB legt de werking van een trailer assist uit  (gelezen 1434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
VAB legt de werking van een trailer assist uit
« Gepost op: zaterdag 29 juni 2019 - 09:50:42 »
https://magazine.vab.be/rijden/trailer-assist/?fbclid=IwAR3try12kOoiOSI9L-9Rbq59hs38ndetrXcg1SHOHJzgIGZ7dsUqgezSafI

"Oei als je achteruit moet rijden, dan gaat de combinatie geheid alle kanten uit".

Ja, alleen al met jouw kijktechniek, hoeft dat niemand te verbazen ook. 

En daarna, leg je ook nog 's de wetgeving mbt het rijbewijs verkeerd uit.  Met een trekkend voertuig cat B, en daarachter een aanhangwagen met een MTM tot maximaal 750 kg .... volstaat een gewoon rijbewijs B.  Ja, ook als de MTM van de ganse sleep daardoor > 3.500 kg.

Kan handig zijn.  Er is niks mis met een aanhangwagen de baan op te willen.  Maar in plaats van daar belachelijk véél geld aan te spenderen, zou ik je aanraden om er ff mee te oefenen.  En er iets of wat deftig mee te leren rijden.  Te beginnen met oa je kijktechniek stevig bij te schaven.

Ik zie het helaas wel vaker : men wil vooral een rijbewijs om er mee te mogen rijden, ipv om er mee te kunnen rijden.  Ik wil ook de Koning Elisabeth wedstrijd winnen.  Alleen vertik ik het om een muziekinstrument te leren bespelen in al z'n facetten.  Is nét zo zinloos. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VAB legt de werking van een trailer assist uit
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 29 juni 2019 - 11:43:49 »
In het filmpje zegt de man (0:27): "Zolang je gewoon vooruit moet rijden, is er relatief weinig aan de hand". Het is niet de eerste beginneling die dat gedacht heeft, en bij het wat te kort naar rechts afdraaien een verkeerslicht meegenomen heeft.

Nog een leuk filmpje over de trailerassist:

https://www.youtube.com/watch?v=Wlc2l5zYZPU

Voor die video van amper 1 minuut heeft een Spanjaard die paarden zoiets kan aanleren, maar liefst 8 maanden nodig gehad.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: VAB legt de werking van een trailer assist uit
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 29 juni 2019 - 18:42:00 »
9 op 10 kunnen niet rijden met een trailer, zie ik elke keer weer op het containerpark, ik kom als laatste aan en rij geheid als 1e weg. Elke keer weer, sukkels.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien