Auteur Topic: os2lover is jarig  (gelezen 10663 keer)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: os2lover is jarig
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 00:53:06 »
... en toen was er Linux ...

Sorry gasten, ik kon het niet laten !  ;D

Maar ik meen het echt, voor iemand als bibi zou een goed geïnstalleerde Ubuntu beter kunnen werken dan die microsucks windhoos.
Linux is mooie software maar één klein probleempje, je kan er niet zo veel spelletjes mee spelen. ;D

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 01:49:41 »
... en toen was er Linux ...

Sorry gasten, ik kon het niet laten !  ;D

Maar ik meen het echt, voor iemand als bibi zou een goed geïnstalleerde Ubuntu beter kunnen werken dan die microsucks windhoos.

;D ;D ;D ik wist het dat ik dat van jou kon verwachten  ;D ik heb het in m'n zoektocht ook al tegengekomen en effe getwijfeld maja ::)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 01:51:23 »
Ik werk nu in een microsoft bastion, maar zelfs daar begin ze de waarde te zien van Linux.

En ja, zelfs onder Linux kan je spelletjes spelen ...
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 10:11:26 »
Formatteren is een beetje drastisch voor wat beestjes.
Heb je eens geprobeerd eerst in safe  mode op te starten en van daaruit je virusscanner zijn werk te laten doen ?
Welke virusscanner gebruik je nu overigens ? Ikzelf heb zeer goeie ervaring met AVG, dat trouwens volledig gratis is, en te downloaden is op http://free.grisoft.com/
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 11:15:17 »
Kheb voortdurend problemen met zogenaamde virusscanners die poppups laten verschijnen dat ik m'n pc door hen moet laten scannenn maar het enige probleem is verdorie die stomme popups. >:( >:( >:(

Dat heb ik ook al gehad terwijl ik de PC nog aan het herinstalleren was.

Sindsdien: internetaansluiting (modem) fysiek afgekoppeld tot de firewall correct ingesteld staat!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 15:09:37 »
Heb je eens geprobeerd eerst in safe  mode op te starten en van daaruit je virusscanner zijn werk te laten doen ?
Welke virusscanner gebruik je nu overigens ? Ikzelf heb zeer goeie ervaring met AVG, dat trouwens volledig gratis is, en te downloaden is op http://free.grisoft.com/

Die gebruik ik ook :)

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 15:16:21 »

Vind ik eigenlijk ook.

Yep, 2 keer al.

Twee jaar heb ik geen enkel probleem gehad met Avast die m'n pc voortdurend in de gaten houd, daarnaast had (en heb ik nu ook weer) Ad-aware om er nu en dan eens er te laten doorrazen en daarbij ook nu en dan eens Hitman pro die dan alles opkuist (de eerste keer dacht ik indertijd dat m'n pc ging ontploffen toen die erdoor vloog).
Daarbij heb ik nog eens Pop-up Stopper extra om zoals de naam het zegt tegen te gaan maar die had zelden of nooit iets te doen.
Nu daarentegen kan die de toevloed niet aan en verward zelfs met wat ik wel of niet vraag. :-\

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 15:28:08 »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #23 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 17:17:51 »
Ik werk nu in een microsoft bastion, maar zelfs daar begin ze de waarde te zien van Linux.

En ja, zelfs onder Linux kan je spelletjes spelen ...
Ja, maar slechts een klein deel van de goede spelletjes en meestal niet de grote titels. ;D

Zogauw ik alles onder linux kan draaien dan zal ik geen Windows meer kopen. Voorlopig is dit niet het geval.
Niet enkel vanwege de spelletjes. Ik moet bijvoorbeeld Powerpointpresentaties kunnen houden voor mijn studie. Een opensource-variant biedt niet direct soelaas wanneer ik mijn presentatie op de laptop van de docent moet kunnen starten ;).
Ik heb een tv-kaart aangesloten op mijn computer. Zou die werken op Linux?
Wanneer iemand een nieuwe computer koopt en hij heeft 2 linkerhanden, kan hij dan zelf Linux installeren? Bij Windows hoef je het schijfje er maar in te stoppen en het gebeurt volautomatisch (buiten wat simpele vraagjes).

Speciaal voor de Linuxfans: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/9/7/070907_klachten_vista.html
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 september 2007 - 17:43:12 door BBB »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 17:31:39 »
Ik heb in het begin wat probleempjes gehad doordat heel dat internet voor mij nog nieuw was.
De laatste jaren heb ik geen problemen meer gehad.
Ik gebruik de firewall van Windows en Zonealarm en de virusscanner van AVG.
Ook heb ik nog van die antispywaretools maar die heb ik niet meer nodig. Af en toe run ik ze nog eens. Tegenwoordig moet je opletten voor de keyloggers, scripts waarmee ze jouw toetsaanslagen kunnen zien (en waarmee ze dus jouw passwords kunnen achterhalen).

Een belangrijke schakel die volgens mij nogal eens vergeten wordt: de browser.
Ik gebruik normaal gesproken Firefox (enkel voor dit forum niet aangezien ik dan weer moeilijk moet gaan doen met inloggen). Hierop worden (dankzij de extensie noscript) geen script gerund zonder mijn toestemming, ook niet de hatelijke javascripts dus.
Wanneer ik op een nieuwe site kom dan vraag de extensie aan mij ofdat ik toestemming geef voor het runnen van de script. Zolang ik de juiste keuzes maak hoef ik niet bang te zijn voor de malifide scripts. :)

Normaal zou ik ook downloaden (riskant mbt spyware en virussen) maar helaas zit ik op mijn eigen computer op zo'n schoolnetwerk waar ze nogal hypocriet zijn. :(
Wel heb ik in mijn hotmail één abtambte spammer. Één of ander idioot Franstalig bedrijf wat me blijft bestoken met spam. Ik delete ze standaard zonder er op te klikken maar helaas lukt het me niet om ze onder hotmail te verwijderen.
Echt klote dat je niet jouw adres kan overzetten naar een andere maildienst. Het zou mogelijk moeten zijn om de extensie mee te nemen.  Het zou toch moeten kunnen dat wanneer iemand een mail verstuurd met een bepaalde extensie dat ze deze mailadres dan crosschecken (wat is het Nederlandse woord?) met één of andere lijst waarop alle mailadressen staan gekoppeld aan de server. Op zo'n manier zou je hetzelfde adres kunnen houden en toch van een andere server gebruik kunnen maken.
Kortom, dat de extensie van het mailadres enkel nog een extensie in naam is maar in technisch opzicht slechts refereert naar het fysieke adres.
Vergelijk het met de GSM. Je kan overstappen naar een andere GSM-provider met behoud van nummer.
Ik ben die hotmail al lang zat. Ze sturen de hele tijd ambetante reclame mee wat esthetisch hinderlijk is maar ook nog eens de server enorm vertraagd (plaatjes kosten veel meer tijd om te laden dan tekst, bovendien ook veel meer geheugen). Erger vind ik dat hotmail nogal buggy is. Ik maak regelmatig mee dat een mail ineens verdwijnt in hotmail, wanneer ik outlook express dan start zie ik ineens een mail die niet te vinden is in mijn hotmail. Ik heb zo zelfs wel eens mails gemist.
Helaas zit ik vast aan die verdomde Microsoft-hotmail omwille van mijn adres. Toen ik mijn adres aanmaakte bestond Google-mail nog niet ;).
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 september 2007 - 17:42:04 door BBB »

Offline eugeen

• Gevorderde
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 19:51:07 »
Sinds twee jaar gebruik ik "Kaspersky". Het is wel iets duurder dan Norton, maar ik vind het veel beter.
Iemand daarmee enige ervaring?

http://www.kaspersky.nl/news/kaspersky-internet-security-6.0-gecertificeerd-door-icsa-labs.html
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 september 2007 - 19:55:25 door eugeen »

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 20:44:29 »
Ik heb in het begin wat probleempjes gehad doordat heel dat internet voor mij nog nieuw was.
De laatste jaren heb ik geen problemen meer gehad.
Ik gebruik de firewall van Windows en Zonealarm en de virusscanner van AVG.
Ook heb ik nog van die antispywaretools maar die heb ik niet meer nodig. Af en toe run ik ze nog eens. Tegenwoordig moet je opletten voor de keyloggers, scripts waarmee ze jouw toetsaanslagen kunnen zien (en waarmee ze dus jouw passwords kunnen achterhalen).

Een belangrijke schakel die volgens mij nogal eens vergeten wordt: de browser.
Ik gebruik normaal gesproken Firefox (enkel voor dit forum niet aangezien ik dan weer moeilijk moet gaan doen met inloggen). Hierop worden (dankzij de extensie noscript) geen script gerund zonder mijn toestemming, ook niet de hatelijke javascripts dus.
Wanneer ik op een nieuwe site kom dan vraag de extensie aan mij ofdat ik toestemming geef voor het runnen van de script. Zolang ik de juiste keuzes maak hoef ik niet bang te zijn voor de malifide scripts. :)

Normaal zou ik ook downloaden (riskant mbt spyware en virussen) maar helaas zit ik op mijn eigen computer op zo'n schoolnetwerk waar ze nogal hypocriet zijn. :(
Wel heb ik in mijn hotmail één abtambte spammer. Één of ander idioot Franstalig bedrijf wat me blijft bestoken met spam. Ik delete ze standaard zonder er op te klikken maar helaas lukt het me niet om ze onder hotmail te verwijderen.
Echt klote dat je niet jouw adres kan overzetten naar een andere maildienst. Het zou mogelijk moeten zijn om de extensie mee te nemen.  Het zou toch moeten kunnen dat wanneer iemand een mail verstuurd met een bepaalde extensie dat ze deze mailadres dan crosschecken (wat is het Nederlandse woord?) met één of andere lijst waarop alle mailadressen staan gekoppeld aan de server. Op zo'n manier zou je hetzelfde adres kunnen houden en toch van een andere server gebruik kunnen maken.
Kortom, dat de extensie van het mailadres enkel nog een extensie in naam is maar in technisch opzicht slechts refereert naar het fysieke adres.
Vergelijk het met de GSM. Je kan overstappen naar een andere GSM-provider met behoud van nummer.
Ik ben die hotmail al lang zat. Ze sturen de hele tijd ambetante reclame mee wat esthetisch hinderlijk is maar ook nog eens de server enorm vertraagd (plaatjes kosten veel meer tijd om te laden dan tekst, bovendien ook veel meer geheugen). Erger vind ik dat hotmail nogal buggy is. Ik maak regelmatig mee dat een mail ineens verdwijnt in hotmail, wanneer ik outlook express dan start zie ik ineens een mail die niet te vinden is in mijn hotmail. Ik heb zo zelfs wel eens mails gemist.
Helaas zit ik vast aan die verdomde Microsoft-hotmail omwille van mijn adres. Toen ik mijn adres aanmaakte bestond Google-mail nog niet ;).

Je kan met Gmail je mail van een ander adres laten doorsturen naar je Gmailadres (je mail 'fetchen'). Dit werkt echter niet met alle e-mailservices (en ik heb de indruk dat het met hotmail niet werkt, ik heb het al geprobeerd), maar het zou dus moeten kunnen. Als je een Gmailadres wil (of iemand anders), kan ik je wel een invite sturen ('k heb er onlangs nog 50 extra gekregen :D)

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 22:10:24 »
Mijn problemen zijn begonnen met enkel en alleen op norton te draaien na m'n crasch door 2x van beeldscherm te veranderen. Gedeeltelijk m'n eigen schuld dus, kmoest direkt die norton eruit gesmeten hebben en m'n oude vertouwde viruslegertje terug geplaatst hebben. Ik was dat eigenlijk van plan gezien ik vroeger ook altijd problemen gehad heb met norton. :-\
Voor het ogenblik heb ik thuis heel den boel uitgezet en zit ik nu op de pc van de zoon van m'n vriendin te tokkelen.
Hier staat er ook AVG op maar toch ook wel wat last van reklame pop ups. >:(

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 22:15:38 »
Dat heb ik ook al gehad terwijl ik de PC nog aan het herinstalleren was.

Sindsdien: internetaansluiting (modem) fysiek afgekoppeld tot de firewall correct ingesteld staat!

Deze namidag geprobeerd, stekker eruit, avast grondige scan laten uitvoeren, 1 paard van Troje eruit geschopt. ;)

Resultaat: geen internet zonder stekker erin  :), maar pop ups..... identiek hetzelfde ??? ??? ??? >:( :'(

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #29 Gepost op: zaterdag 08 september 2007 - 22:36:26 »