Auteur Topic: os2lover is jarig  (gelezen 10664 keer)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: os2lover is jarig
« Reactie #30 Gepost op: zondag 09 september 2007 - 06:42:04 »
Een belangrijke schakel die volgens mij nogal eens vergeten wordt: de browser.
Ik gebruik normaal gesproken Firefox (enkel voor dit forum niet aangezien ik dan weer moeilijk moet gaan doen met inloggen). Hierop worden (dankzij de extensie noscript) geen script gerund zonder mijn toestemming, ook niet de hatelijke javascripts dus.

Citaat van: Rafael
Er is toch wat misgelopen met jouw Firefox dan. Al eens geprobeerd om deze er af te gooien, en opnieuw te installeren? Geen enkel probleem met inloggen hier, noch met ingelogd blijven.
Eventjes een misverstandje :D
Mijn Firefox werkt prima. Ik heb de cookies zo ingesteld dat ze na 3 dagen worden weggegooid.
Ik zou elke 3 dagen opnieuw moeten inloggen wat ik gewoon ambetant vind aangezien ik met IE automatisch inlog. ;)
Bovendien ken ik mijn password van dit forum niet. Ik zou dat kunnen opvragen maar het is makkelijker om voor forums dan maar IE te gebruiken. Voor alle overige websites gebruik ik FF.

Overigens heeft Firefox nog een handige functie voor mensen die meerdere inlognamen en wachtwoorden gebruiken. Je kan met Firefox één hoofdwachtwoord instellen. Wanneer je een website bezoekt waarop jij staat geregistreerd dan vraag FF één keer per sessie dat hoofdwachtwoord en vult FF zelf de inloggegevens in voor alle websites.
« Laatst bewerkt op: zondag 09 september 2007 - 06:44:40 door BBB »

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #31 Gepost op: zondag 09 september 2007 - 14:25:18 »
Nooit gedacht dat onze os2lover zoveel reactie's zou krijgen op zijn verjaardag  ;D

Ik heb het progamma "ghost" op mijn pc staan en van zodra mijn pc kuren krijgt plaats ik die terug en hij is voor 100% in orde op een kwartiertje tijd.

2 interesantje linkjes voor mensen die problemen hebben met hun pc (ook forums  ;))
www.minatica.be en www.pctuts.be

Daar kun je veel van leren en ook hulp krijgen bij allerhande beestjes.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 11:02:47 »
Oef, ben er eindelijk vanaf.
Blijkbaar zat ik met iets opgescheept dat geen enkele virusscanner herkend als zijnde schadelijk.
Letterlijk zal ik het hier niet plaatsen om schade te voorkomen maar het was iets met w32 en looksky.
Uiteindelijk bestandje gevonden op het net die er weg mee kon en op 2 minuten was het over.
Smitfraudfix thx ;)

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 11:51:09 »
w32.looksky is nochtans niet echt een nieuw virus :

Discovered: January 8, 2006
Updated: February 13, 2007 12:50:31 PM
Also Known As: WORM_LOCKSKY.AB [Trend Micro], WORM_LOCKSKY.AL [Trend Micro]
Type: Worm
Systems Affected: Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003

W32.Looksky.G@mm is a mass-mailing worm that lowers security settings, opens a back door, and drops additional malware on the compromised computer.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 13:19:37 »
w32.looksky is nochtans niet echt een nieuw virus :

Discovered: January 8, 2006
Updated: February 13, 2007 12:50:31 PM
Also Known As: WORM_LOCKSKY.AB [Trend Micro], WORM_LOCKSKY.AL [Trend Micro]
Type: Worm
Systems Affected: Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003

W32.Looksky.G@mm is a mass-mailing worm that lowers security settings, opens a back door, and drops additional malware on the compromised computer.

Inderdaad maar ik zit met Windows XP en blijkbaar is het een nieuwere versie daterend van 24/08/2007  205-OS die zich verspreidt en vermenigvuldigd via de meeste virusscanners zelf want die herkennen het namelijk niet als een virus/worm.
Alez volgens dat ik kan uitmaken in de geschreven Engelse teksten. (begrijpen= goed ma lezen  :-[)
Bij mij is het er in ieder geval binnengekomen via een virusscanner die ik aangeklickt had, (ultimat defender) en ik denk dat ik sindsdien alle bestaande virrusscanners gezien heb op m'n scherm. :-\

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #35 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 18:09:59 »
Goh, wat ben ik blij dat ik met AVG één van de minder bekende/massale maar toch vrij betrouwbare virusscanners gebruik. ;)

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #36 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 18:16:16 »
Hehe de zeldzame keren dat ik nog op een Windows-PC werk (behalve op 't werk dan), zorg ik toch altijd voor AVG ja.
Maar dat is momenteel zowat beperkt tot 5% van mijn computertijd :-)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 19:37:19 »
Ik gebruik de gratis versie van Avira Antivir. Bestaat ook voor Linux, FreeBSD en Solaris.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 22:01:45 »
Ik gebruik de gratis versie van Avira Antivir. Bestaat ook voor Linux, FreeBSD en Solaris.
Is dat niet hetzelfde als AVG?
AVG staat voor AntiVir Guard dacht ik (van Avira)
Die heb ik er ook opstaan. Ik heb nooit problemen gehad met Norton 2005, maar ik heb alleen een niet zo legale versie en mijn abonnement (via een hele omweg met een zogenaamde 'telefoonregistratie' verkregen) was afgelopen. Dat gebeurt na een jaar en dan laat Norton een onvindbare file achter in je registry waardoor je het alleen maar verder kan blijven gebruiken door te verlengen via internet. Als je dat doet zien ze echter dat je geen legale versie hebt, dus al wat ik eraan kon doen was formatteren. Maar de laatste keer heb ik gewoon AntiVir erop gezet ipv nog eens te formatteren :)

(Misschien hebben jullie liever dat er hier niet gepraat wordt over warez, wat ik zeker zou begrijpen, in dat geval delete je dat stuk maar (of vraag je aan mij om het te doen) :P)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #39 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 22:14:40 »
Citaat van: Scarface
Misschien hebben jullie liever dat er hier niet gepraat wordt over warez

Erover praten is geen probleem, zolang er maar niet uitgelegd wordt hoe je eraan kunt geraken, want dan zijn we illegaal bezig.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #40 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 22:18:58 »
Citaat van: Scarface
Misschien hebben jullie liever dat er hier niet gepraat wordt over warez

Erover praten is geen probleem, zolang er maar niet uitgelegd wordt hoe je eraan kunt geraken, want dan zijn we illegaal bezig.  ;)
Zal ik ook niet doen, zeker niet als ik op zoek ben naar een Antivirusprogramma. Op de sites waar je het zou kunnen vinden loop je meer virussen op dan wanneer je in een bak met injectienaalden uit een ziekenhuis valt :p
Ik werk met knechtjes, ik haal het bij anderen :p

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #41 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 14:21:49 »
Norton zal mij geen derde keer liggen hebben, is voorgoed naar de eeuwige jachtvelden gestuurd, samen met de verkoper van m'n pc.
Twee jaar niet de minste problemen gehad met avast en zal het maar daarbij houden. Is nog blijvend gratis ook. ;)