Ik heb m'n humaniora gedaan aan de beruchte European University in Antwerpen.
Als je de verhaaltjes herinnert van "diplomas kopen", kan ik je maar één ding zeggen: het kon waarschijnlijk wel, maar ik of m'n ouders hadden er het geld niet voor
'k Moet wel zeggen: tov. een humaniora in het klassieke onderwijs heb ik er wel heel wat meer praktische zaken kunnen leren: computerles (op m'n 12de hackte ik het schoolnetwerk, en hoe onschuldig ik toen ook keek, men wist altijd wel dat ik het was
), taallessen, lessen naar het bedrijfsleven toe, heel prettig.
Alleen zal ik nooit voor een overheidsfunctie moeten solliciteren, want mijn diploma is niet officieel erkend.
Is feitelijk ook wel grappige Belgische situatie: privé-school geeft diploma's uit die niet erkend worden door de overheid, maar langs de andere kant was ik wel perfect in orde voor schoolplicht, en vrijstelling legerdienst
Na heel wat ervaring opgedaan te hebben in de IT-sector ben ik dan twee jaar geleden terecht gekomen bij Nokia, eerst als helpdesk-agent van de tweede lijn, maar nu sinds twee maanden gepromoveerd tot "Mentor". Dit is een zeer ruime functie bij Nokia :
1) weet-alles-of-weet-waar-alles-te-vinden, met andere woorden: alle agents kunnen bij hem terecht voor alle soorten vragen met betrekking tot Nokia, en hij geeft snel (en correct) antwoord
2) geven van trainingen voor nieuwe produkten aan bestaande agenten
3) geven van basistrainingen voor nieuwe agenten
4) quality monitoring van agenten -> afluisteren van gesprekken, lezen van e-mails die agenten versturen, om op die manier te zien waar er eventuele fouten gebeuren, agenten hiervan inlichten en eventueel zien of er extra trainingsbehoeften zijn van één agent, of eventueel een hele groep agenten
5) coachen van agenten -> verdergaande op de vorige stap, eventueel agenten die extra training nodig hebben ook extra training geven
Zalige job gewoon als je het mij vraagt