Auteur Topic: Geen plots rood licht voor te snelle chauffeurs  (gelezen 3277 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Geen plots rood licht voor te snelle chauffeurs
« Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 13:47:41 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
Re: Geen plots rood licht voor te snelle chauffeurs
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 14:11:01 »
Citaat
De wet laat niet toe chauffeurs te bestraffen die een mobiel rood licht negeren.

En als men er nu eens een gewoon mobiel verkeerslicht van gemaakt had (met dus eerst oranjegeel) zoals bij wegenwerken
zou dat niet helpen ????

Citaat
De gemeenteraad van Buggenhout keurde de aankoop van het toestel meer dan anderhalf jaar geleden goed, maar de installatie werd pas in juli geleverd.

Ik dacht dat alleen wij Limburgers aan de langzame kant waren maar ondertussen weet ik wel beter  ;D

Citaat
Dat blijkt wel effect te hebben, want bij het naderen van het bord, daalt de snelheid van de wagens aanzienlijk.

De ene remt omdat hij bang is geflitst te worden en de andere rijdt nog langzamer omdat hij eerst zijn bril moet opzetten om te lezen wat er staat.  ;D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 september 2007 - 14:12:48 door benny stinkens »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 17:43:08 »
Ik vind het hoe dan ook een waanzinnig idee.

Door de bestuurder met een rood verkeerslicht te dwingen om te stoppen, te wachten en opnieuw te vertrekken, veroorzaakt men extra milieuvervuiling. Bovendien worden ook de bestuurders benadeeld die achteropkomen zonder de maximum toegestane snelheid te overschrijden, maar ook moeten wachten tot dat rode verkeerslicht uitgaat.

Het gaat er bij mij niet in dat men in het eerste het beste boeren gat geld verkwist aan een toestel zonder dat hiervoor op nationaal vlak ook maar enig overleg heeft plaatsgehad, en dat bovendien niet reglementair is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 17:52:23 »
Jaren geleden heb ik nog dergelijke verkeerslichten gezien in Spanje (in Italië ben ik er nooit ene tegengekomen).
Resultaat: men reed er door het rood dat het een lieve lust was, ook op kruispunten. Persoonlijk zelfs enkele keren mogen wegspringen op een zebrapad terwijl ik groen had.
Verleden jaar een 20tal keren in Spanje geweest toen ik repatrieing van voertuigen deed.
Ik heb er geen meer gezien.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 18:27:07 »
Zoals bibi al zegt, ik vermoed dat de mensen dan alleen maar meer door rood zullen gaan rijden. 'Het staat toch alleen maar onnodig lang op rood om ons te pesten'.
Zoals Jozef zegt; het is zonde van het milieu en oneerlijk tov de andere bestuurders die wel met de 'juiste' snelheid reden.
Ik wil daar zelf nog aan toe voegen dat ik het alleen al verwerp omdat er geen verband is of zou moeten zijn tussen het 'te' hard rijden en het langer rood krijgen.  Verkeerslichten worden aanvaard om te regelen welke richting door kan rijden, voor de duidelijkheid dus.
Ik betwijfel het dat de meerderheid van de bevolking het aanvaardt wanneer verkeerslichten worden misbruikt worden voor snelheidsrepressie.

Typisch Belgisch wanbestuur. De linkerhand weet weer eens niets van de rechterhand, totaal gebrek aan organisatievermogen.
De linkerhand koopt een duur repressiesysteem, de andere hand besluit dat het niet mag.
Hebben die idioten niet van het concept overleg gehoord?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 september 2007 - 18:28:41 door BBB »

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 11 september 2007 - 21:33:38 »
In Kontich staat er zo'n vast verkeerslicht, dat spring op oranje en dan op rood als je te snel reed. Het ligt niet op een kruispunt, dus misschien is het gewoon een pestlicht, maar het ligt ook dichtbij een school en aan het licht ligt een zebrapad, dus ik vermoed dat ze het ook gebruiken om kinderen veiliger te laten oversteken.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 15:15:10 »
Ik wil niet averrechts doen maar vanmorgen hoorde ik dit op de radio en vond het nu ook op het internet.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_580701.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

Citaat
Stad wil meer veiligheid door alle verkeerslichten weg te nemen

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY

« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 00:06:25 door jozef »

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 18:19:36 »
'k Zou mij toch niet gerust voelen zonder voetpad als voetganger.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 19:47:52 »
Als de voetgangers dan, bij gebrek aan afbakening van het voor hun voorbehouden gedeelte van de weg, de halve weg of meer gaan inpalmen, dan is er geen vooruitkomen meer aan met voertuigen.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 20:44:46 »
De bestaande fiets- en voetpaden wegdoen zou ik ook wat verregaand vinden. De rest daarentegen zou mischien wel een positief effect kunnen hebben.
Er zijn nu ook nog steeds vele wegen waar geen fiets- of voetpaden zijn en daar lukt het toch ook min of meer.
« Laatst bewerkt op: woensdag 12 september 2007 - 20:46:36 door bibi585 »