Op dergelijke (en ook andere) plaatsen heb ik NOOIT last van bumperklevende vrachtwagens, zeker niet wanneer er een derde rijstrook is.
Als, bij 3 rijstroken, 2 vrachtwagens elkaar inhalen en diegene die inhaald z'n best doet om 90km/u te halen en er voorbij te geraken (niet te spreken over die auto die dan aan 90km/u op de derde rijstrook ernaast blijft hangen) dan krijgen ze te horen dat ze 2/3 van de snelweg bezetten.
Niettegenstaande dat ze toch 3/4 van de toegelaten snelheid halen.
Als er dan een (onnozele in dit geval) snelheidsbeperking is van 90km/u dan moet iedereen plots aan 85km/u (hoe kon hij anders bumperkleven en een poging ondernemen om in te halen) op de rechterrijstrook.

In dergelijke gevallen zal je mij, bij iets drukker of druk verkeer, nooit met de auto aantreffen op de rechterrijstrook, je zal het al erg moeten treffen om mij te zien op de middenstrook zelfs.
Waarom liggen die daar anders? Versiering van het decor?
Het dodelijk slachtoffer is, volgens de eerste informatie, de bestuurder van een bestelwagen die op een trekker-oplegger inreed.
.
E42 Bergen-Doornik afgesloten
(...)
...en een automobilist op de twee vrachtwagens ingereden.
Het staat er deze keer zelfs letterlijk bij wie de betrokkenen zijn, daarom nog niet de oorzaak, maar toch krijgen "de vrachtwagens" weer de volle laag.