Auteur Topic: Kettingbotsing vrachtwagens op E313  (gelezen 7656 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Kettingbotsing vrachtwagens op E313
« Gepost op: dinsdag 25 september 2007 - 13:05:40 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 00:01:18 door jozef »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Kettingbotsing vrachtwagens op E313
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 25 september 2007 - 13:33:18 »
Zou er ergens een frank (euro) vallen?

O neen. Toen een aantal jaren geleden de Boudewijnsnelweg heraangelegd werd, reed er om de haverklap een vrachtwagen op de staart van een file in. Ook toen hebben ze daar niets uit geleerd.

Gisteren had ik op het viaduct van Gentbrugge (max. 90 km/h) nog zo een "beroepschauffeur" achter mij die kwam bumperkleven met zijn vrachtwagen. Ik laat het gaspedaal los en zak af tot 70 km/h; de vrachtwagenbestuurder geeft een klank- en lichtspel en probeert in te halen. Ik versnel tot 90 km/h en heb de vrachtwagen terug vlak achter mij. Maar liefst 5 keren heb ik dat moeten herhalen. Geen frank, zelfs geen cent die viel. Had ik meer tijd gehad, had ik hem zo van Gent tot Antwerpen kunnen bezighouden. Tijdsdruk? Met zijn agressief rijgedrag heeft die verkeerscrimineel alleen maar tijd verloren door telkens weer te moeten vertragen tot 90 km/h.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 september 2007 - 14:29:12 »
Dergelijk gedrag van vrachtwagenchauffeurs komt nog teveel voor. Er wordt dan ook bijna niet op gecontroleerd. 's Morgens rijd ik in redelijk druk verkeer naar Antwerpen. Het is nog niet druk genoeg om echt file te zijn, maar het is op het randje. Gegarandeerd zal er op die rit een vrachtwagen zich agressief op de tweede rijstrook gooien om dan over 2 km afstand in te halen. Zo ontstaan dus harmonicafiles ! Een anoniem voertuig dat zich in het verkeer begeeft kan deze criminelen er nochtans simpel uithalen. Ze staan echter liever achter, de ondertussen bekende, groene borden te flitsen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 september 2007 - 20:49:57 »
Gisteren had ik op het viaduct van Gentbrugge (max. 90 km/h) nog zo een "beroepschauffeur" achter mij die kwam bumperkleven met zijn vrachtwagen. Ik laat het gaspedaal los en zak af tot 70 km/h; de vrachtwagenbestuurder geeft een klank- en lichtspel en probeert in te halen. Ik versnel tot 90 km/h en heb de vrachtwagen terug vlak achter mij. Maar liefst 5 keren heb ik dat moeten herhalen. Geen frank, zelfs geen cent die viel. Had ik meer tijd gehad, had ik hem zo van Gent tot Antwerpen kunnen bezighouden. Tijdsdruk? Met zijn agressief rijgedrag heeft die verkeerscrimineel alleen maar tijd verloren door telkens weer te moeten vertragen tot 90 km/h.

Dergelijk gedrag van vrachtwagenchauffeurs komt nog teveel voor. Er wordt dan ook bijna niet op gecontroleerd. 's Morgens rijd ik in redelijk druk verkeer naar Antwerpen. Het is nog niet druk genoeg om echt file te zijn, maar het is op het randje. Gegarandeerd zal er op die rit een vrachtwagen zich agressief op de tweede rijstrook gooien om dan over 2 km afstand in te halen. Zo ontstaan dus harmonicafiles ! Een anoniem voertuig dat zich in het verkeer begeeft kan deze criminelen er nochtans simpel uithalen. Ze staan echter liever achter, de ondertussen bekende, groene borden te flitsen.

::) :'(

Zonder veel woorden wat draadjes opgevist, vele postings die ik reeds geplaatst heb hier en elders ten spijt over de E313, in Péruwelz zijn er ook maar 2 rijvakken. :-\

http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,64.0.html

http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,554.0.html

http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,522.0.html

http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,166.0.html

Zou er ergens een frank (euro) vallen?

Van wie?

alleen maar tijd verloren door telkens weer te moeten vertragen tot 90 km/h.

Was die dan niet begrensd? Reed die dan meer dan 90km/u? Wie is hier de crimineel?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 september 2007 - 21:31:51 »
alleen maar tijd verloren door telkens weer te moeten vertragen tot 90 km/h.
Was die dan niet begrensd? Reed die dan meer dan 90km/u?

Sorry, typfoutje. Moet zijn: "door telkens weer te moeten vertragen tot 70 km/h."

Citaat
Wie is hier de crimineel?

Volgens mij de telkens opnieuw bumperklevende vrachtwagenbestuurder. Niet de bestuurder van de personenwagen die zijn snelheid verlaagt omdat hij het te gevaarlijk vindt om tegen 90 km/h te blijven rijden met een gevaarte dat véél te kort achter hem aanrijdt, wetende waar hij kan terechtkomen als hij er een duwtje van krijgt.

Ik ben daarmee nog een heel brave jongen. Er zijn er die, als er een vrachtwagen te kort achter hen rijdt, even wat versnellen om afstand te scheppen, en dan eens flink op het rempedaal duwen, en vervolgens plankgas geven. Het is niet de eerste vrachtwagen die zo op zijn kant komt te liggen omdat zijn bestuurder schrikt en een te fel uitwijkmaneuver uitvoert. Bumperkleven is een bijzonder laffe vorm van verkeersagressie, die dergelijke reacties uitlokt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 25 september 2007 - 23:15:52 »
Op dergelijke (en ook andere) plaatsen heb ik NOOIT last van bumperklevende vrachtwagens, zeker niet wanneer er een derde rijstrook is.
Als, bij 3 rijstroken, 2 vrachtwagens elkaar inhalen en diegene die inhaald z'n best doet om 90km/u te halen en er voorbij te geraken (niet te spreken over die auto die dan aan 90km/u op de derde rijstrook ernaast blijft hangen) dan krijgen ze te horen dat ze 2/3 van de snelweg bezetten.
Niettegenstaande dat ze toch 3/4 van de toegelaten snelheid halen.

Als er dan een (onnozele in dit geval) snelheidsbeperking is van 90km/u dan moet iedereen plots aan 85km/u (hoe kon hij anders bumperkleven en een poging ondernemen om in te halen) op de rechterrijstrook. ::)

In dergelijke gevallen zal je mij, bij iets drukker of druk verkeer, nooit met de auto aantreffen op de rechterrijstrook, je zal het al erg moeten treffen om mij te zien op de middenstrook zelfs.
Waarom liggen die daar anders? Versiering van het decor?

Citaat van: Nieuwsblad
Het dodelijk slachtoffer is, volgens de eerste informatie, de bestuurder van een bestelwagen die op een trekker-oplegger inreed.
.
Citaat van: Nieuwsblad
E42 Bergen-Doornik afgesloten

(...)
...en een automobilist op de twee vrachtwagens ingereden.

Het staat er deze keer zelfs letterlijk bij wie de betrokkenen zijn, daarom nog niet de oorzaak, maar toch krijgen "de vrachtwagens" weer de volle laag. :-\

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 25 september 2007 - 23:20:16 »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 00:01:20 »
Van wie?

Zoals hierboven aangehaald, de politie. Waar hangen die mensen rond? Je ziet ze nauwelijks.

Ik zou daar net voor nog de overheid plaatsen.

Het staat er deze keer zelfs letterlijk bij wie de betrokkenen zijn, daarom nog niet de oorzaak, maar toch krijgen "de vrachtwagens" weer de volle laag. :-\

Maar als je een paar regels hoger leest, zie je dat er een kettingbotsing ontstaan is door "de vrachtwagens". De bestuurder van het busje is inderdaad ook in fout gegaan, en dat heeft hij jammer genoeg ook duur betaald. In eerste instantie schuif ik dus de schuld bij "de vrachtwagens", zeker na mijn laatste ervaringen hier mee. (Zie een topic van me in het praatcafé)

Citaat
Op de E313 ter hoogte van de afrit Geel-West is een kettingbotsing met vijf vrachtwagens gebeurd. In de staart van de file gebeurde een tweede ongeval, waarbij een bestuurder om het leven kwam

Citaat
Het ongeval vond rond 9.20 uur plaats in een 'vertragingszone' die aangelegd was naar aanleiding van werken. Een vrachtwagen reed in op een andere vrachtwagen. Uiteindelijk zijn de bestuurders van vier andere vrachtwagens en een automobilist op de twee vrachtwagens ingereden.

Correct my if i'm wrong maar waar staat er dat "de vrachtwagens" DE oorzaak zijn van deze ongevallen?

Kan evengoed iemand geweest zijn die een noodstop heeft moeten doen voor een auto of bestelwagen of zelfs 1 van die werkmannen die plots ondoordacht op de rijstrook gaat staan.
Ik kan het hieruit in ieder geval niet afleiden.

Waren het alleen maar auto's geweest die betrokken waren dan ging het met wat geluk de plaatselijke krant gehaald hebben maar van het moment dat er vrachtwagens bij betrokken zijn (80% van de voertuigen die om 9.20 uur in Péruwelz op de autoweg langskomen zijn vrachtwagens, dus ging het al moeten lukken dat er geen bijzat) dan is het wereldnieuws.

wooter

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 08:56:18 »
Jozef, hoelang duurde het voordat jouw frank viel dat je geen 90 reed, maar 80?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 13:04:27 »

Ik reed exact tegen 90 km/h volgens mijn snelheidsaanwijzer. Mijn werkelijke snelheid zal dus iets lager gereden hebben, maar zeker geen 10 km/h (de wagen werd verleden jaar geflitst tegen een werkelijke snelheid van 159 km/h toen de snelheidsmeter zelfs nog geen 162 km/h aangaf).

Het is al wel gebeurd dat ik er slechts tegen 85 km/h kan rijden omdat mijn voorligger dat ook doet, en ik niet inhaal met een snelheidsverschil van slechts 5 km/h (ik ben geen vrachtwagenbestuurder).

Maar zelfs al had ik slechts tegen 70 km/h gereden: bumperkleven is altijd onverantwoord rijgedrag.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 15:33:34 »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 20:32:04 »

Ik reed exact tegen 90 km/h volgens mijn snelheidsaanwijzer. Mijn werkelijke snelheid zal dus iets lager gereden hebben, maar zeker geen 10 km/h (de wagen werd verleden jaar geflitst tegen een werkelijke snelheid van 159 km/h toen de snelheidsmeter zelfs nog geen 162 km/h aangaf).

Het is al wel gebeurd dat ik er slechts tegen 85 km/h kan rijden omdat mijn voorligger dat ook doet, en ik niet inhaal met een snelheidsverschil van slechts 5 km/h (ik ben geen vrachtwagenbestuurder).

Maar zelfs al had ik slechts tegen 70 km/h gereden: bumperkleven is altijd onverantwoord rijgedrag.

Dus die andere 2 rijstroken liggen er inderdaad voor de edele heer Piet Snot en wanneer die vrachtwagenbestuurder dan wil inhalen versnel je.
Toffen typ, en dan van je tram maken wanneer een moegetergde vrachtwagenchauffeur onnozele dingen begint doen.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 20:58:16 »
Het toeval wil dat ik vandaag ook weer een erg sympathieke vrachtwagenchauffeur ben tegengekomen. Toegelaten snelheid 70km/u, en deze bleef overal tegen 50-55km/u rijden. Dat verschil vond ik genoeg om in te halen, ik kijk eens, en zie een lange rechte lege rijstrook. Ik ga naar links, rustig inhalen aan 75km/u, mijn tegenligger was nog ver genoeg. Vanaf ik halfweg ben van de vrachtwagen, merk ik op dat ik nog maar nauwelijks sneller rij dan hem. Deze persoon, waar ik verder geen woorden aan ga vuilmaken, kon op dat moment wél opeens 70km/u rijden. Ik had de keuze om te remmen, of om verder te gaan, ik zat toch praktisch in het midden. Remmen leek me geen goed idee, omdat mijn achterligger al te dicht tot de vrachtwagen genaderd was, en ik daar niet meer veilig zou tussen geraken. Ik heb daar halsbrekende toeren moeten uithalen om mijn wagen sneller te krijgen, om zo nog net voor hem in te kunnen, en mijn tegenligger op een haar te missen. Dus, bedankt chauffeur om ook eens met mijn leven te spelen!

Nu kan je zeggen, sommige automobilisten doen dat ook. Ja, tuurlijk, maar daar heb je maar 4-5 meter te overbruggen, en geen 20-25 meter.

Inderdaad niet alleen "de vrachtwagens" weer uit de boom schieten hier.

Maar in dit geval, eender welk voertuig, wanneer ik er nog voorbij geraak (lukt zelfs niet altijd) heeft  die het wel geweten dat ie met mijn en andere levens (tegenliggers) gespeeld heeft en zou ik o.a. wel eens, als ik tijd heb, aan 30km/u tot het volgende kruispunt rijden.
Wanneer die me dan terug probeerdt in te halen zal die wel een flink hoger verbruik hebben (ik ook) tot die me voorbij geraakt, als die al voorbij geraakt. >:(

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 21:46:56 »
Citaat van: bibi585
Dus die andere 2 rijstroken liggen er inderdaad voor de edele heer Piet Snot en wanneer die vrachtwagenbestuurder dan wil inhalen versnel je.
Toffen typ, en dan van je tram maken wanneer een moegetergde vrachtwagenchauffeur onnozele dingen begint doen.

Moegetergd kon hij door mij nog niet zijn toen hij begon met bumperkleven.

En neen, ik laat me door zo een onverlaat niet inhalen. Want dat is het type dat in het beste geval opnieuw naar de rechter rijstrook keert als zijn achterbumper 2 meter verder dan mijn voorbumper is, en in het slechtste geval al als zijn achterwielen nog naast mijn portier rollen. Even verder is de snelheidsbeperking opgeheven en moet ik hem dan toch weer inhalen.

Ik merk trouwens dat het bij jou ook wel eens teveel kan worden en je dan ook even je aangeboren vriendelijkheid verliest:

Citaat
Maar in dit geval, eender welk voertuig, wanneer ik er nog voorbij geraak (lukt zelfs niet altijd) heeft  die het wel geweten dat ie met mijn en andere levens (tegenliggers) gespeeld heeft en zou ik o.a. wel eens, als ik tijd heb, aan 30km/u tot het volgende kruispunt rijden.
Wanneer die me dan terug probeerdt in te halen zal die wel een flink hoger verbruik hebben (ik ook) tot die me voorbij geraakt, als die al voorbij geraakt.

Ook niet reglementair (hinderen van het verkeer door abnormaal traag te rijden zonder noodzaak), maar o zo menselijk, dat ik er alle begrip voor heb.  ;)

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 21:50:25 »