Auteur Topic: Kettingbotsing vrachtwagens op E313  (gelezen 6271 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kettingbotsing vrachtwagens op E313
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 22:22:32 »
Daar begin ik nog maar zelden aan. Sowieso al praktisch onmogelijk met 75pk onder de kap, en aangezien de naft meer dan cola kost....

Als het om de veiligheid gaat, mag je je niet laten leiden door de prijs van de brandstof, hoor Rafael (en al zeker niet door diegenen die beweren dat je bij 2.500 toeren per minuut moet opschakelen).

Stel dat een auto gemiddeld 6 liter op 100 km verbruikt. Op 500 km is dat 30 liter.

Als je daarentegen 499 km aflegt met een verbruik van 6 liter op 100 km en 1 km met een verbruik van 25 liter op 100 km (opletten dat je het gaspedaal niet zo diep indrukt dat je je tenen verbrandt aan de motor), dan heb je in totaal 30,19 liter verbruikt.

Van zodra ik merkte dat de vrachtwagen ging versnellen, zou ik de knop van de claxon ingedrukt gehouden hebben en plankgas gegeven hebben.

Citaat
Maar toegegeven, de verleiding was enorm groot, maar ik kon me beheersen en gewoon denken "die mens heeft me niet gezien in zijne spiegel, iedereen maakt fouten".

Een beroepschauffeur die niet het automatisme heeft om te kijken of hij niet ingehaald wordt alvorens te versnellen? Dan is het hoog tijd dat hij gaat slapen, en er zich daarna eens ernstig over bezint of hij niet beter zijn rijbewijs zou inleveren en met een kruiwagen zou gaan rijden.

Citaat
Ik ben nog iets te jong om hartproblemen te krijgen door anderen ;-)

Daar heb je volkomen gelijk in, Rafael. ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 22:31:41 »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 22:32:05 »
Moegetergd kon hij door mij nog niet zijn toen hij begon met bumperkleven.

Van jou alleen mischien nog niet maar een opsomming van al die anderen het laatste uur, dag, week, maand, jaar.
Moest hij op 100 meter achter jou reeds naar de middenstrook verhuisd zijn zou hij het verkeer ophouden en is de kans heel groot dat hij niet eens tot op minder dan 50 meter kan naderen wanneer het weer ene is die plots toch weer versneld.

En neen, ik laat me door zo een onverlaat niet inhalen. Want dat is het type dat in het beste geval opnieuw naar de rechter rijstrook keert als zijn achterbumper 2 meter verder dan mijn voorbumper is, en in het slechtste geval al als zijn achterwielen nog naast mijn portier rollen. Even verder is de snelheidsbeperking opgeheven en moet ik hem dan toch weer inhalen.

Voila. (zie hoger)

Ik merk trouwens dat het bij jou ook wel eens teveel kan worden en je dan ook even je aangeboren vriendelijkheid verliest:

Wanneer het echt de spuigaten uitloopt kan ik inderdaad nogal bitsig doen ja, geef ik eerlijk toe.

Citaat
Maar in dit geval, eender welk voertuig, wanneer ik er nog voorbij geraak (lukt zelfs niet altijd) heeft  die het wel geweten dat ie met mijn en andere levens (tegenliggers) gespeeld heeft en zou ik o.a. wel eens, als ik tijd heb, aan 30km/u tot het volgende kruispunt rijden.
Wanneer die me dan terug probeerdt in te halen zal die wel een flink hoger verbruik hebben (ik ook) tot die me voorbij geraakt, als die al voorbij geraakt.

Ook niet reglementair (hinderen van het verkeer door abnormaal traag te rijden zonder noodzaak), maar o zo menselijk, dat ik er alle begrip voor heb.  ;)

Ooooja. :-\ (van tegenstrijdig gesproken)

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 26 september 2007 - 22:38:39 »
Van zodra ik merkte dat de vrachtwagen ging versnellen, zou ik de knop van de claxon ingedrukt gehouden hebben en plankgas gegeven hebben.

Ik, naar alle waarschijnlijkheid, ook.
De rest van m'n verhaal zou natuurlijk ook afhangen van de manier waarop die ander daarop reageerd.