Auteur Topic: Vlaamse vrouwen rijden met verkeerde schoenen  (gelezen 5106 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vlaamse vrouwen rijden met verkeerde schoenen
« Gepost op: maandag 05 november 2007 - 15:30:23 »
Citaat van: HLN
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 augustus 2011 - 01:58:06 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
Re: Vlaamse vrouwen rijden met verkeerde schoenen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 05 november 2007 - 18:42:30 »
Citaat van: HLN

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Dit is de kans voor BBB om zijn schoenenprobleem eens bij de juiste man te brengen  ;)

« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 augustus 2011 - 01:58:28 door jozef »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: maandag 05 november 2007 - 19:46:20 »
Citaat van: benny stinkens
Dit is de kans voor BBB om zijn schoenenprobleem eens bij de juiste man te brengen ;)

:D

En wat zijn zoektocht naar een fiets i.v.m. zijn grote gestalte betreft, zou ik hem voorstellen:

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 05 november 2007 - 21:23:40 »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: maandag 05 november 2007 - 22:09:12 »
Gewoon altijd makkelijk schoeisel dragen en het probleem is er niet eens om opgelost te worden ;)

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: maandag 05 november 2007 - 22:55:24 »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 06 november 2007 - 01:00:46 »

Dit is de kans voor BBB om zijn schoenenprobleem eens bij de juiste man te brengen  ;)
Wie weet. ;D
Er waren in Leuven 2 winkels waar ik normale (niet-klassiek, niet-loopschoenen) schoenen kon kopen, één skatewinkel (daar had ik 2 goed zittende paren skateschoenen gekocht, ééntje gebruik ik nog steeds als een soort van pantoffels) en één sportwinkel. De skatewinkel heeft ontdekt dat de verkoop van snowboards lucratiever is, de sportwinkel is failliet gegaan. Op dit moment ken ik in Leuven nog maar één winkel waar ik schoenen kan krijgen, enkel  loopschoenen met welgeteld 1 keus. >:(
Gewone schoenen kan ik in de Leuvense binnenstad niet meer kopen.
Vooral die ketens zijn een ramp. Zij gebruiken 1 centraal magazijn waardoor de werknemers bij zo'n filiaal daar geen contact heeft bij de dealer en zelfs niet de mogelijkheid heeft om rechtstreeks bij de dealer te bestellen. ::)
In de USA doen ze dit veel professioneler. De winkels zijn daar groter en ze kunnen meestal rechtstreeks bij de dealer bestellen, wij Europeanen zijn op dit vlak nog erg amateuristisch.
Ik vrees dat zelfs de efficiënte Duitsers op dit vlak niet efficiënt zijn.

Op dit moment rij ik dan ook met een paar loopschoenen. Inderdaad, de zool is te dik en te breed waardoor je onvoldoende de pedalen voelt en soms eventjes moet zoeken. Dit klopt dus in mijn ervaring!
Zouden klassieke schoenen dan het beste zijn voor autorijden (smal en dunnere zool)?
Zou het helpen als ik een mailtje stuur en het probleem van de lange mens voorleg? :D
Helaas hebben de schoenherstellers geen invloed op de shoenenwinkels. ;)

Citaat

Onbegrijpelijk ??? >:(
Zulke mensen horen überhaupt niet achter het stuur van eender welk voertuig thuis.
Citaat

Helaas is dit geen verrassing. :(
Zo heb ik ook eens 'gewandeld' met meisjes die hakken aan hadden. ::)
Als je van te voren weet dat je mogelijk gaat wandelen, of rijden, trek dan toch normale schoenen aan. Het is geen galabal, mens.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 augustus 2011 - 02:00:02 door jozef »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 06 november 2007 - 14:52:55 »
@ BBB:

Die hoge hakken, is dat trouwens ook niet ongezond?

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 07 november 2007 - 00:32:34 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 07 november 2007 - 00:34:22 door bibi585 »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 07 november 2007 - 07:38:04 »
@ BBB
 Brantano (oeps sorry, geen merken :-[) gaat, weliswaar in beperkte hoeveelheden, tot maat 52. ;)

http://www.brantano.be/webapp/wcs/stores/servlet/StoreDescriptionView?storeNbr=BPC97%20%20%20%20%20&COUNTRY=BE&postcode=VB&storeId=10001&catalogId=10001&langId=-11&checkOut=&storeIdx=7&extra=none
Grote woorden van deze winkel maar weinig daden. Ik was er al eens geweest in Antwerpen, de verkopers zeiden dat ze daar niet mee konden helpen. Ofwel de site liegt, ofwel zijn de verkopers slecht getraind. Desalniettemin merci voor de link.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 07 november 2007 - 07:44:44 »
@ BBB:

Die hoge hakken, is dat trouwens ook niet ongezond?
Dat zou ik eens moeten nazoeken. :D
Bedenk dat er ook schoenen bestaan waarbij het enkel lijkt dat de hakken hoog zijn doordat het deel tussen de hak en de voorkant dieper ligt (je staat dus recht).
Ik heb zelf uiteraard nooit op hoge hakken gelopen dus ik kan al niet uit ervaring spreken, ik kan hier op dit moment enkel naar speculeren. Ik vermoed dat bepaalde spieren meer belast worden dan wanneer je op een normale manier loopt. Indien dit het geval is en de extra belasting een bepaalde drempel overschrijdt dan zou het verstandig zijn om het lopen op hoge hakken rustig op te bouwen en te onderhouden. Ik zie niet in wat voor kwaad het zou kunnen voor de lange termijn zolang de schoen zelf een normale vorm heeft (zolang je tenminste niet struikelt). Stel dat je een spier overbelast dan voel je vanzelf wel dat het pijn doet, zo'n vrouw zal dan toch zeker wel de schoen uitdoen?
Zoals ik al zei, dit is een gefundeerde gok.

Voor de vrouwelijke lezers: voor mij (man) is het een echte afknapper wanneer een vrouw op schoenen met hoge hakken loopt. Ik vind het maar tuttig en ouderwets staan
« Laatst bewerkt op: woensdag 07 november 2007 - 07:47:08 door BBB »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 07 november 2007 - 23:32:05 »
@ BBB
 Brantano (oeps sorry, geen merken :-[) gaat, weliswaar in beperkte hoeveelheden, tot maat 52. ;)

http://www.brantano.be/webapp/wcs/stores/servlet/StoreDescriptionView?storeNbr=BPC97%20%20%20%20%20&COUNTRY=BE&postcode=VB&storeId=10001&catalogId=10001&langId=-11&checkOut=&storeIdx=7&extra=none
Grote woorden van deze winkel maar weinig daden. Ik was er al eens geweest in Antwerpen, de verkopers zeiden dat ze daar niet mee konden helpen. Ofwel de site liegt, ofwel zijn de verkopers slecht getraind. Desalniettemin merci voor de link.

Ik denk (ben het zelfs zeker) dat de verkopers hier een steek laten vallen.
Zelf heb ik 2 jaar op zondag in zo'n winkel gestaan en weet dus een beetje hoe het er aan toe gaat.

Wanneer die verko(o)p(st)er de moeite doet om 2 minuten de pc te gebruiken dan weet hij/ze wat er binnen is. Niet alleen in de winkel in kwestie maar ook in alle winkels van heel het omliggende.
Wanneer dit nog niet het geval is kan men zien of het nog mogelijk is om te bestellen.
Wanneer de klant instemd worden de goederen besteld EN de klant telefonisch op de hoogte gesteld wanneer de goederen zijn aangekomen in de winkel naar keuze.
Zelfs dan is de klant nog vrij om te beslissen of die tot aankoop overgaat of niet.

Tot maat 52 ben ik zeker want heb ze vaak genoeg in m'n handen gehad om terug te plaatsen wanneer een klant ze geprobeerd had (of een kind het slagschip leuk vondt om mee te spelen ;D)