Auteur Topic: Volgend jaar weer 50 extra flitspalen  (gelezen 9307 keer)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Volgend jaar weer 50 extra flitspalen
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 17:17:11 »
Laten we eerst eens even vaststellen ofdat de gemiddelde chauffeur 1 glas kan drinken zonder over die limiet te gaan, hierbij rekening houdende met minstens 1 uur tussen het drinken en de controle.
Volgens mij gaat 1 glas nog wel en wordt 2 glazen wat riskant (riskant met het oog op de limiet en de controle).
Ik vind het echter lastig om het op te zoeken omdat België een andere eenheid gebruikt dan die in America, Engeland en Nederland wordt gebruikt dus ik zou eerst even moeten opzoeken hoe je dat omrekent.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 december 2007 - 17:19:02 door BBB »

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 17:26:51 »
Citaat van: BBB
Als het kind niet ernstig gewond geraakt dan kan je vaak wel even wachten totdat iemand anders het kind naar het ziekenhuis brengt.

Dat doe je niet als je eigen kinderen hebt. Iemand zonder kinderen begrijpt niet wat het is kinderen te hebben, dat is me na al die jaren al meer dan duidelijk genoeg geworden.

Citaat
Ik weet niet of jij een gezin of kinderen hebt?
Ik ben zelf kind geweest. ;)

Waar slaat dat op?

Citaat
De 0,2 norm maakt dat je in een gezin nooit meer een glaasje zou kunnen drinken, dat is wat ik bedoel.
Ik vraag me af ofdat dit wel waar is. Volgens mij kan je ook met die 0,2-norm nog wel 1 glaasje wijn drinken hoor. http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_Alcohol_Content

Citaat
Trouwens, ongevallen die voorkomen uit alcoholverbruik zijn echt niet van diegenen die onder de 0,5 norm zitten, maar van diegenen die er (veel) boven zitten
Dat is jouw geloof. 

Helaas niet, realiteit

Als ik weet dat ik moet rijden drink ik niet; Ik rij ondertussen 33 jaar zonder één bekeuring, en mijn eerste en laatste ongeval was 1980, een onverlaat dat door rood reed.
Graag bij reactie, mijn antwoorden eerst grondig lezen alstublief BBB, dan zijn uw antwoorden ook relevant.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 17:37:14 »
Citaat
Waar slaat dat op?
Dat ik als voormalig kind goed weet wat kinderen doen en hoe ouders hierop reageren.

Citaat
Graag bij reactie, mijn antwoorden eerst grondig lezen alstublief BBB, dan zijn uw antwoorden ook relevant.
Graag een wat minder arrogante houding. Je leest zelf overigens niet altijd even zorgvuldig, dit heb ik alleen gisteren en vandaag al in 2 topics geconstateerd.
Wat zou ik van jou niet grondig hebben gelezen?
Andersom heb jij ons wel in de mond gelegd dat wij zouden denken dat jij het ok vindt om dronken te rijden terwijl wij dit nergens gezegd hebben.
Verder is het niet aan jou om te bepalen ofdat iemand anders zijn mening relevant is evenals het niet aan mij is om dat over een ander zijn mening te bepalen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 december 2007 - 17:45:03 door BBB »

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 18:44:08 »
Ik ben tegenstander, 0.2 is te laag.

Ik heb er zelf geen problemen mee, ik drink zelf geen druppel alcohol als ik met de wagen ben, en thuis ook niet. Maar toch vind ik dat 0.2 te laag is. Puur om hetgeen e49Memling zegt, als je met een gezin zit en tijdens je maaltijd 1-2 glaasjes wijn drinkt, zit je er hoogstwaarschijnlijk al over. Je kan dan wel de buren vragen, maar dan:
  • moet je daar goed mee overeenkomen
  • moeten deze in het bezit zijn van een rijbewijs
  • moeten deze in het bezit zijn van een wagen
  • moeten deze thuis zijn en tijd hebben (mensen die 's nachts of laat werken...)
  • ...

En mogen ze niet gedronken hebben tijdens hun maaltijd  ;)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 22:15:32 »
Ik zou het topic wat verder opentrekken. Men jaagt op alcohol als een gek omdat het makkelijk vast te stellen is en men de boetekassa kan laten rinkelen. Zoals in de draad reeds is opgemerkt zijn het niet de mensen die nu 0,5 ppm in hun bloed hebben die de ongevallen veroorzaken, het zijn diegenen die een veelvoud hiervan hebben. Trouwens voor de snelheid gaat dezelfde regel op, het zijn niet de mensen die 90 reden die ongevallen veroorzaakten maar diegenen die hier grof over gingen.
Wat gebeurd er eigenlijk met drugs en medicamenten, volgens mij wordt daar nauwelijks op gecontroleerd. Veel weekend ongevallen zijn volgens mij te herleiden tot drugsgebruik. Er zijn echter ook talloze medicamenten die het rijgedrag beïnvloeden en waar dit duidelijk op de bijsluiter staat vermeld. Deze mensen rijden zo stoned als een hark verder en de goede huisvader die 2 glazen wijn bij zijn eten drinkt hakken ze (financieel) een arm af.
Ik laat me dan nog niet uit over het synergetische effect van alcohol en bepaalde medicamenten of drugs.

Daarom dringend zeer regelmatige controles op drugs en een sluitend systeem voor de verstrekking van medicamenten die het rijgedrag veroorzaken. Indien je zo'n medicament gebruikt zou je rijbewijs tijdelijk ingetrokken moeten worden. Ik denk dat iets dergelijks met een electronisch systeem wel moet mogelijk zijn.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 00:49:27 »
Citaat van: JC
Wat gebeurd er eigenlijk met drugs en medicamenten, volgens mij wordt daar nauwelijks op gecontroleerd.

En ook niet op oververmoeidheid.

Bij mijn vrouw is er verleden week eindelijk een voltijdse bediende ontslagen, omdat hij al maandenlang bijna elke dag te laat kwam en letterlijk in slaap viel aan zijn bureau. Die man ging maar liefst 4 avonden per week na de kantooruren als DJ werken tot gemiddeld 4 uur 's morgens.

Hoe zou het met die man zijn rijvaardigheid gesteld geweest zijn?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 08:48:16 »
Citaat
Wat gebeurd er eigenlijk met drugs en medicamenten, volgens mij wordt daar nauwelijks op gecontroleerd.
Zelfs op alcohol wordt in België nauwelijks gecontroleerd. :'(
Inderdaad, de alcohol is maar één van de problemen.

Citaat
aarom dringend zeer regelmatige controles op drugs en een sluitend systeem voor de verstrekking van medicamenten die het rijgedrag veroorzaken. Indien je zo'n medicament gebruikt zou je rijbewijs tijdelijk ingetrokken moeten worden. Ik denk dat iets dergelijks met een electronisch systeem wel moet mogelijk zijn.
We hebben dat al eens eerder besproken hier. Ik was toen voorstander van zo'n systeem, ik ben het nog steeds.
Een alcoholverslaving zou wat mij betreft ook moeten resulteren in een directe invordering van het rijbewijs totdat je genezen bent verklaard.

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 12:28:39 »
Ik zou het topic wat verder opentrekken. Men jaagt op alcohol als een gek omdat het makkelijk vast te stellen is en men de boetekassa kan laten rinkelen. Zoals in de draad reeds is opgemerkt zijn het niet de mensen die nu 0,5 ppm in hun bloed hebben die de ongevallen veroorzaken, het zijn diegenen die een veelvoud hiervan hebben. Trouwens voor de snelheid gaat dezelfde regel op, het zijn niet de mensen die 90 reden die ongevallen veroorzaakten maar diegenen die hier grof over gingen.

Het lijkt mij inderdaad weer zo'n ondoordachte maatregel, op een weg van 90 werden de ongevallen veelal veroorzaakt door degenen die veel sneller reden, dus men verlaagt de maximum snelheid naar 70.

Mensen met veel te veel alcohol op, veroorzaken ongevallen, dus men verlaagt de norm naar 0,2 absurd toch?
Met andere woorden, aan de grond van het probleem verandert men niets.

Het probleem in belgië is dat men een hele hoop regels heeft, waarvan men het respecteren hiervan niet afdwingt, en de enige oplossing van de machthebbers lijkt wel alleen deze regels nog te verstrengen.

In Nederland is de pakkans zo groot dat men na overtredingen zonder bekeuring zegt: Geluk gehad.
In België is de pakkans (vooral op bepaalde overtredingen) zo klein, dat men na overtredingen met bekeuring zegt: Pech gehad.

Weer naar het Topic: Er zijn inderdaad nog meer zaken waarbij je hetzelfde risico vertoont als bij rijden onder invloed (min 0,5)
Na een zware stresserende werknacht rij ik 's morgens naar huis; ik ben duidelijker minder alert dan anders. Gaat men mij verbieden na een nacht werken naar huis te rijden?

Bepaalde pijnstillers of andere vrij verkrijgbare geneesmiddelen verminderen ook je alert-zijn.
Wat doen we met gsm-gebruikers, ik heb ooit gelezen dat bij niet-handvrij bellen de reactietijd vergelijkbaar is met iemand die 1.2 (of was het 1,6) alcohol in het bloed heeft dus een (on)behoorlijk gevaar betekent.
Nogthans bij 1 op 8 auto's die je ziet rijden zijn ze toch nog ijverig aan het gsm-en.
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 december 2007 - 12:32:43 door e49Memling »

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 16:30:27 »

Weer naar het Topic: Er zijn inderdaad nog meer zaken waarbij je hetzelfde risico vertoont als bij rijden onder invloed (min 0,5)
Na een zware stresserende werknacht rij ik 's morgens naar huis; ik ben duidelijker minder alert dan anders. Gaat men mij verbieden na een nacht werken naar huis te rijden?

Dit is reeds lang verboden want de wet zegt ons dat je steeds in staat moet zijn om je voertuig te kunnen besturen en daar hoort vermoeidheid of minder alert kunnen zijn al lang bij.

Citaat
Wat doen we met gsm-gebruikers, ik heb ooit gelezen dat bij niet-handvrij bellen de reactietijd vergelijkbaar is met iemand die 1.2 (of was het 1,6) alcohol in het bloed heeft dus een (on)behoorlijk gevaar betekent.
Nogthans bij 1 op 8 auto's die je ziet rijden zijn ze toch nog ijverig aan het gsm-en.

Ik vindt ze inderdaad dan ook even gevaarlijk en je ziet al van ver in het drukke verkeer of er zo een idioot tussen zit

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 18:55:52 »
Dit is reeds lang verboden want de wet zegt ons dat je steeds in staat moet zijn om je voertuig te kunnen besturen en daar hoort vermoeidheid of minder alert kunnen zijn al lang bij.

Waar ligt de grens? Iedereen die een 1000-tal km rijdt (voorbeeld vakantie of zo) weet dat het in begin beter gaat dan op het einde, daarom ben je nog altijd niet gevaarlijk bezig. Als je dan echt de lijn wil doortrekken zijn er een deel van de echt oude mensen die eigenlijk niet meer aan het verkeer zouden mogen deelnemen.
En reken maar, ik zit op dit forum omdat verkeersveiligheid en alles er rond mij ter harte gaat, ik rij echt niet meer als het een gevaar zou betekenen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 december 2007 - 18:58:58 door e49Memling »

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 20:38:43 »
Waar ligt de grens?

Een zeer goede vraag  ;)

Citaat
Als je dan echt de lijn wil doortrekken zijn er een deel van de echt oude mensen die eigenlijk niet meer aan het verkeer zouden mogen deelnemen.

Ook deze mensen vallen onder dezelfde regel (niet mogen sturen als ze niet ervoor in staat zijn)

Maar ook hier laat de wetgeving het na om te bepalen waar de grens ligt want de ene is met 70 jaar al niet meer in staat om te sturen en de andere kan het nog goed met 75 jaar.

Er zijn hier al verschillende mensen die voorstander zijn van om de 5 jaar bv. iedereen opnieuw een examen te laten afleggen maar de politieker die dit durft voor te stellen moet nog geboren worden. :-X

Citaat
En reken maar, ik zit op dit forum omdat verkeersveiligheid en alles er rond mij ter harte gaat, ik rij echt niet meer als het een gevaar zou betekenen.

Daar twijfel ik niet aan maar ik hoop dat je dan ook goed weet waar jouw grens ligt  ;)

wooter

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 06 december 2007 - 07:42:58 »
Als het kind niet ernstig gewond geraakt dan kan je vaak wel even wachten totdat iemand anders het kind naar het ziekenhuis brengt
6 uren na het ontstaan van een wonde heeft hechten geen zin meer.  Nu, in die tijd kan je twee eenheden alcohol afbreken... :)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 06 december 2007 - 08:28:02 »
Maar vaak kan je dan 2 uurtjes wachten totdat iemand komt die wel kan rijden. ;)
Het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel je gedronken hebt en hoe goed je daar tegen kan.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: donderdag 06 december 2007 - 08:58:34 »
Tof voor die kleine.
kleine: Aaaaaaw oeii aaaaaaaaaaaaaa, papa het doet pijn en het bloed veel...
papa: nie erg manneke, zet je nog een uurke of drie in de zetel. Papa (of mama) moet eerst nuchter worden. :-\ :-\ :-\

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 06 december 2007 - 16:52:27 »
Tof voor die kleine.
kleine: Aaaaaaw oeii aaaaaaaaaaaaaa, papa het doet pijn en het bloed veel...
papa: nie erg manneke, zet je nog een uurke of drie in de zetel. Papa (of mama) moet eerst nuchter worden. :-\ :-\ :-\
Het hangt er van af hoeveel je gedronken hebt. In mijn buurt zou mijn moeder in zo'n geval gewoon eventjes naar één van de 'buren' zijn gestapt en dan zouden zij mij naar het ziekenhuis hebben gebracht.
Dat zou geen 2 uur duren, eerder een kwartier.