Auteur Topic: Vier op de tien verwachten geen straf voor rijden onder invloed  (gelezen 2269 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vier op de tien verwachten geen straf voor rijden onder invloed
« Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 08:42:34 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: Vier op de tien verwachten geen straf voor rijden onder invloed
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 16:26:56 »
Gaap...
Wat een slecht artikel wat volledig voorbij gaat aan de realiteit.

Het blijkt alvast niet uit dit:
Citaat
Van alle bestuurders onder invloed die in 2005 werden geverbaliseerd, werd 76 procent intussen gevonnist door de politierechter, die de overtreders bijna allemaal veroordeelde. Tweeëntwintig procent van de bestuurders kreeg een minnelijke schikking. Eén procent van de pv's werd geseponeerd op basis van technische redenen en nog eens 1 procent moet nog worden afgehandeld. In dezelfde omzendbrief worden de politiekorpsen ook aangespoord het aantal controles op te voeren. Zaterdag start de BOB-eindejaarscampagne van het BIVV.
Je zal eerst betrapt moeten worden alvorens dit verhaaltje relevant wordt en daar zit nu juist het probleem.
Ga maar na. Hoe vaak hebben jullie in real life een alcoholcontrole meegemaakt inclusief blazen?
« Laatst bewerkt op: maandag 08 augustus 2011 - 00:28:52 door jozef »

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 17:20:29 »

Ga maar na. Hoe vaak hebben jullie in real life een alcoholcontrole meegemaakt inclusief blazen?

Vanaf 1992 heb ik welgeteld 6 (zes) tuitjes van de Drägers mogen ontvangen. Die wil ik altijd hebben als ik moet blazen en ik krijg ze ook.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 18:04:19 »

Vanaf 1992 heb ik welgeteld 6 (zes) tuitjes van de Drägers mogen ontvangen. Die wil ik altijd hebben als ik moet blazen en ik krijg ze ook.

Ik vanaf 1985 geen enkele keer, slechts één keer moeten stoppen raampje opendoen en weer verder rijden  ;)

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 18:19:39 »

Ik vanaf 1985 geen enkele keer, slechts één keer moeten stoppen raampje opendoen en weer verder rijden  ;)

Detail: Van die zes pijpjes zijn er 4 uit Nederland, eentje uit Duitsland en eentje uit België. Die Belgische controle vond plaats op een druilerige dinsdagmiddag rond 13.00 op een weg waar ongeveer twintig auto's per uur langskomen. En was gecombineerd met een enquete over alcoholcontroles. Vragen als "Hoeveel is de grens waarna je bekeurd kan worden voor alcohol?" dus. Met als laatste vraag "Hoe hoog is volgens U het risico om een alcoholcontrole te moeten ondergaan?" waarop ik "Nihil" heb geantwoord.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 23:59:15 »
Toegegeven, het is ook wat afhankelijk van het aantal kilometers dat er gereden wordt.
Tussen 1986 en nu heb ik er ongeveer zo'n 3,5 miljoen kilometer op zitten en, als m'n geheugen me niet in de steek laat, 6 keer mogen blazen.
Drie keer in België en drie keer in Frankrijk zijn de enige die nu in me opkomen.