Auteur Topic: Parkeren voor gehandicapten dichtbij apotheken in Antwerpen  (gelezen 2794 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Parkeren voor gehandicapten dichtbij apotheken in Antwerpen
« Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 14:50:36 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: Parkeren voor gehandicapten dichtbij apotheken in Antwerpen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 16:55:25 »
Wat zijn de criteria om in aanmerking te komen voor een gehandicapten-parkeerplaats?

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 18:39:26 »
Wat zijn de criteria om in aanmerking te komen voor een gehandicapten-parkeerplaats?

Met meer dan ene poot in het graf staan want voor minder kom je niet in aanmerking in dit apenland  :-X

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 04 december 2007 - 22:05:54 »
Die criteria zijn behoorlijk wat strenger geworden de laatste tijd. Bij mijn weten moet je nu gehandicapt zijn aan de onderste ledematen anders krijg je die kaart niet meer.

Parkeren is in Antwerpen big business. Het gemeentelijk autonoom parkeerbedrijf Antwerpen controleert streng en regelmatig en stuurt vlot hun rappels uit. Uiteindelijk zal je dossier bij de deurwaarder belanden als je niet betaald. Vergissingen in de software is uitgesloten, mijn team heeft de software geschreven  ;D.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 00:51:28 »
Hebben die mindervalieden dan geen tijd om het openbaar vervoer te nemen die nu oooo zo toegankelijk is en bovendien gratis ??? ::) :-\

M'n moeder is diabeet en hartpatient en heeft reeds jaren zo'n kaart. ;)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 00:54:28 »

En jij gebruikt die kaart enkel om voor haar medicijnen te gaan halen? Eerlijk zijn, hé ...  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 05 december 2007 - 23:11:40 »

En jij gebruikt die kaart enkel om voor haar medicijnen te gaan halen? Eerlijk zijn, hé ...  ;)

Ik gebruik die kaart enkel maar wanneer ze met mij mee is en er echt geen andere plaatsen zijn. Alles bij elkaar opgeteld is dat dan 1 tot max. 2 keer per jaar. ;)
De apotheek is op 50 meter van haar deur en daar gaat ze zelf om. ;)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 06 december 2007 - 08:32:37 »
Hebben die mindervalieden dan geen tijd om het openbaar vervoer te nemen die nu oooo zo toegankelijk is en bovendien gratis ??? ::) :-\
De bus is buitengewoon toegankelijk, de trein heel wat minder. Ik betaal voor zo'n 350 kilometer met de trein meer dan 40 Euro wat ik toch niet goedkoop wil noemen, dit is nog met korting.
Het ironische vind ik dat juist de bus veel zwaarder gesubsidieerd word dan de trein terwijl de bus vooral voor korte afstandjes wordt gebruikt die ook met een alternatief vervoersmiddel kan worden overbrugd (wandelen, fietsen, skaten) en de trein juist essentieel is voor een goede mobiliteit aangezien de trein juist voor langere afstanden word gebruikt waar geen niet-motorig (en dus goedkoop) alternatief voor bestaat.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 06 december 2007 - 10:38:22 »
0,115 €/km vind ik nu niet echt duur. Er zijn geen wagens die aan deze prijs per km rijden. Reken voor een klein zuinig wagentje maar snel 0,25 €/km, een gemiddelde wagen zit rond de 0,35 €.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 06 december 2007 - 16:48:23 »
0,115 €/km vind ik nu niet echt duur. Er zijn geen wagens die aan deze prijs per km rijden. Reken voor een klein zuinig wagentje maar snel 0,25 €/km, een gemiddelde wagen zit rond de 0,35 €.
Daar moet je ook bij bedenken dat een wagen veel meer mobiliteit geeft. Je kan zelf bepalen op welk moment je waar naar toe rijdt, iets wat met de trein veel minder goed mogelijk is.
Misschien nog belangrijker, je kan ook 's nachts nog rijden. Klein voorbeeldje ter illustratie. Ik ben van plan om zondag te gaan skiën. Er is een speciaal tarief, waarschijnlijker omdat er anders op dat tijdstip een onderbezetting van de skihal is, op de zondagavond van 12-23 uur. Één probleem; de trein is geen optie want die brengt ons niet meer terug naar Leuven na 23 uur.
Ander voorbeeldje: ik wil naar 2 vrienden in Oostende toe die net een baby hebben gekregen. Ik zou dan om 8 uur al moeten vertrekken als ik de op één na laatste trein zou willen pakken, iha niet echt een geschikt tijdstip om de visite te beëindigen.
Dit zijn 2 zeer concrete voorbeelden die goed illustreren dat je met de auto een groot stuk extra mobiliteit krijgt wat soms voordelig is.
Ik wil maar zeggen dat de wagen best heel wat meer mag kosten dan de trein. Je krijgt er veel mobiliteit en comfort voor terug.

Hoewel je voor dat geld wellicht niet met de auto kan reizen blijft het toch veel geld voor veel mensen. Wat ik vooral jammer vind is dat "de Lijn" 10 keer zo veel subsidie krijgt als de NMBS terwijl de NMBS mi een veel belangrijkere mobiliteitsfunctie heeft.
Kleine afstandjes, die "de Lijn" meestal verzorgt kan je met de fiets ook nog wel afleggen tenzij je een zware handicap hebt. Voor grotere afstanden ben je aangewezen op motorig vervoer. Ik zou dan ook liever zien dat de NMBS 10 keer zo veel subsidie krijgt dan "de Lijn", dat lijkt mij een heel wat nuttigere besteding.
« Laatst bewerkt op: donderdag 06 december 2007 - 16:50:09 door BBB »