Auteur Topic: Eén jaar cel en twee jaar rijverbod voor doodrijder  (gelezen 2654 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Eén jaar cel en twee jaar rijverbod voor doodrijder
« Gepost op: maandag 17 december 2007 - 14:57:40 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Zo, met 6 maanden effectieve cel, 3.300 Euro boete en 18 maanden verbod tot het besturen van een motorvoertuig komt Joris ervan af.

Het toen 1 jaar oude jongetje is voorgoed zijn mama kwijt, en zal mogelijk zelf wat overhouden aan zijn zware verwondingen. De andere nabestaanden zijn haar ook voorgoed kwijt.

Waarom krijgt de dader 6 respektievelijk 18 maanden, en de slachtoffers levenslang?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
Re: Eén jaar cel en twee jaar rijverbod voor doodrijder
« Reactie #1 Gepost op: maandag 17 december 2007 - 20:47:48 »
Waarom krijgt de dader 6 respektievelijk 18 maanden, en de slachtoffers levenslang?

Omdat ze de pech hebben in België te wonen. :-\

In de cel zal die trouwens nooit moeten zitten want minder dan 6 maand voeren ze niet uit in België wegens "plaatsgebrek". ::)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: maandag 17 december 2007 - 23:19:49 »
Citaat van: bibi5885
In de cel zal die trouwens nooit moeten zitten want minder dan 6 maand voeren ze niet uit in België wegens "plaatsgebrek".

Dat klopt, dat had ik even over het hoofd gezien.

Met andere woorden: een boete van 3.300 Euro (133.122 oude BEF), die hij waarschijnlijk renteloos met maandsommen mag aflossen (zo heeft hij ondertussen nog intrest van dat geld op zijn spaarboekje). Want of een dergelijke kerel, gezien de geringe pakkans, zich aan de 18 maanden rijverbod zal houden, is nog maar zeer de vraag. Voor hetzelfde geld begint hij morgen opnieuw.

Het zal weer een leuke Kerst worden voor de nabestaanden nu, na het verlies dat hen een jaar geleden getroffen heeft, ook deze kaakslag er nog bijkomt.

De vraag rijst of Vrouwe Justitia nog wel een maagd is, en dan niet alleen omdat ze geboren is tussen 23 augustus en 22 september.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 18 december 2007 - 11:12:11 »
Ongelooflijk
Voorbeeld: Racistische, negationistische uitspraken en  'aanzet tot haat' zijn strafbaar (meer dan terecht) Je kan er tot 10 jaar effectief mee krijgen.(of is het 12)
In het midden gelaten of dat ooit gebeurt, is dit een duidelijk voorbeeld van de wanverhoudingen in Belgische rechtspraak.
Er zijn nog andere voorbeelden mogelijk, Was er niet zo'n geval van iemand wiens haan teveel lawaai maakte, die 6 maand effectief kreeg?
Zo'n gedrag op de weg, zoals het voorbeeld: ongeval in de mist, is bijna moord is met voorbedachtheid en zou zo moeten behandeld worden.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 december 2007 - 11:15:36 door e49Memling »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 18 december 2007 - 16:31:20 »
Citaat van: e49Memling
Racistische, negationistische uitspraken en  'aanzet tot haat' zijn strafbaar (meer dan terecht) Je kan er tot 10 jaar effectief mee krijgen.(of is het 12)
In het midden gelaten of dat ooit gebeurt

Dat hangt ervan af of die misdrijven door een autochtoon of door een allochtoon gepleegd worden.

Een allochtoon stak eens een middenvinger op naar mij. Daarop stak ik twee vingers op naar hem, waarmee ik bedoelde: "Probeer het eens met twee vingers, dat is misschien nog plezanter." Waarop de allochtoon mij een kopstoot verkocht. Mijn vriendin belde de Politie (omdat de allochtoon gezien had dat zij zijn kentekenplaat genoteerd had, ging hij niet lopen). Bij aankomst van de Politie verklaarde de allochtoon: "Die man is een racist, hij heeft twee vingers opgestoken om te zeggen dat ik niet tot twee kan tellen."

Het was zijn woord tegen mijn woord, maar politiemensen zijn op dat gebied ook niet van gisteren. Na afloop vroeg ik aan één van de politiemannen: "Kunt U hem nog even hier houden, zodat ik veilig naar huis kan rijden?" De politieman antwoordde: "Maak U geen zorgen, mijnheer, rijdt U gerust naar huis, hij gaat mee naar het bureau."

Ik heb dan nog naar het ziekenhuis moeten gaan om een bewijs te halen van die kopstoot en dat binnen te brengen bij de Politie.

Daarna heb ik nooit meer iets van de zaak gehoord: geseponeerd.

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 18 december 2007 - 20:21:08 »
Maar al te vaak is de verdraagzaamheid en anti-racisme die ze van ons verwachten voor de andere 'kant' dode letter.
Zowel mijn zoon als mijn oudste dochter heeft al problemen gehad met deze 'nieuwe Belgen' in de metro van Brussel.
Bij mijn zoon was het een bende van 4 alochtonen van 12-14 jaar die het op zijn portefeuille had gemunt.
Door zijn judo-training voor hem goed afgelopen.
Bij mijn dochter was het opdringerig sexistisch gedrag, uiteindelijk zonder gevolgen, maar toch.
Dit is de reden waarom we onze jongste (14) niet toelaten met de bus of metro van haar school in Brussel naar huis te laten komen, we gaan ze altijd halen.