Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: bibi585 op woensdag 20 januari 2010 - 23:34:39
-
KLIK (http://www.garagetv.be/video-galerij/chicas/super_remtest_met_ne_lada_.aspx)
-
:-X
-
;D
-
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro en (veel) meer, tegenwoordig 7790 euro ...
-
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro en (veel) meer, tegenwoordig 7790 euro ...
:-\ Een Lada ?
-
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro en (veel) meer, tegenwoordig 7790 euro ...
:-\ Een Lada ?
Of een Volga? ;)
Inazuma zal wel 175.000 bfr bedoelen.
-
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro en (veel) meer, tegenwoordig 7790 euro ...
:-\ Een Lada ?
Of een Volga? ;)
Inazuma zal wel 175.000 bfr bedoelen.
Denk ik ook.
Dit zijn de duurste Wolga´s of Volga´s:
http://de.wikipedia.org/wiki/GAZ_31105_Wolga
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volga_(automerk)
Oldtimers kunnen duurder zijn, ik schat tot 20.000 €
even gekeken op suchen.mobile.de Wolga/Volga/Lada (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&bodyStyleRadio=on&makeModelVariant1.makeId=1400&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.modelDescription=Wolga&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=Volga&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=Lada&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=15000&maxPrice=30001&export=NO_EXPORT&fuel=&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals=)
:D
-
Dit zijn de duurste Wolga´s of Volga´s:
http://de.wikipedia.org/wiki/GAZ_31105_Wolga
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volga_(automerk)
Bij mijn weten heb ik die nieuwe modellen nog niet opgemerkt in België of elders, Michel.
Oldtimers kunnen duurder zijn, ik schat tot 20.000 €
Vandaag ben ik nog in contact geweest met een rally team uit Nederland. Een nieuwe oldtimer met 14 km op de teller. Een Citroën 2 CV. Vraagprijs 24.000 euro.
Interessante link:
www.elferteile.de
Mmmm...
(http://images.kapaza.com/photoslarge/23800000/23861356.jpg)
-
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro
voor heel de fabriek :)
-
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro
voor heel de fabriek :)
;D ;D ;D :D
-
Vandaag ben ik nog in contact geweest met een rally team uit Nederland. Een nieuwe oldtimer met 14 km op de teller. Een Citroën 2 CV. Vraagprijs 24.000 euro.
Interessante link:
www.elferteile.de
Mmmm...
(http://images.kapaza.com/photoslarge/23800000/23861356.jpg)
Mooi kleurtje voor een RS, wat moet die kosten ;D ;)
-
Vandaag ben ik nog in contact geweest met een rally team uit Nederland. Een nieuwe oldtimer met 14 km op de teller. Een Citroën 2 CV. Vraagprijs 24.000 euro.
Interessante link:
www.elferteile.de
Mmmm...
Mooi kleurtje voor een RS, wat moet die kosten ;D ;)
Die hieronder, slik : 55.000 euro : 6 = 9.167 € de man. Is wel te doen. :D
Porsche 911 GT3 sport, van 7/2003, 3,6i 6 cylinder en 381 pk.
(http://images.kapaza.com/photoslarge/23800000/23875864.jpg)
(http://images.kapaza.com/photoslarge/23800000/23875864_4.jpg)
-
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro
voor heel de fabriek :)
:D :D ;D
-
Vandaag ben ik nog in contact geweest met een rally team uit Nederland. Een nieuwe oldtimer met 14 km op de teller. Een Citroën 2 CV. Vraagprijs 24.000 euro.
Interessante link:
www.elferteile.de
Mmmm...
Mooi kleurtje voor een RS, wat moet die kosten ;D ;)
Die hieronder, slik : 55.000 euro : 6 = 9.167 € de man. Is wel te doen. :D
:D ;D
Dat is de prijs van de exclusiviteit, als dat een echte en originele (993) 911 Carrera RS is (normaal 300 PS, én goed 100 kg lichter), wat ik vermoed, is dat zelfs een "schappelijke" prijs. Van die zijn er nog geen 1500 van gebouwd.
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_993#Technische_Daten_der_Sport-.2FStra.C3.9Fenversionen
volgens Wiki maar 1146 stuk.
Porsche 911 GT3 sport, van 7/2003, 3,6i 6 cylinder en 381 pk.
Het kan goed zijn dat die GT3 minder geld in de verkoop opbrengt als die Carrera RS die eigenlijk zijn voorganger is...
-
Vandaag ben ik nog in contact geweest met een rally team uit Nederland. Een nieuwe oldtimer met 14 km op de teller. Een Citroën 2 CV. Vraagprijs 24.000 euro.
Interessante link:
www.elferteile.de
Mmmm...
Mooi kleurtje voor een RS, wat moet die kosten ;D ;)
Die hieronder, slik : 55.000 euro : 6 = 9.167 € de man. Is wel te doen. :D
:D ;D
Dat is de prijs van de exclusiviteit, als dat een echte en originele (993) 911 Carrera RS is (normaal 300 PS, én goed 100 kg lichter), wat ik vermoed, is dat zelfs een "schappelijke" prijs. Van die zijn er nog geen 1500 van gebouwd.
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_993#Technische_Daten_der_Sport-.2FStra.C3.9Fenversionen
volgens Wiki maar 1146 stuk.
Porsche 911 GT3 sport, van 7/2003, 3,6i 6 cylinder en 381 pk.
Het kan goed zijn dat die GT3 minder geld in de verkoop opbrengt als die Carrera RS die eigenlijk zijn voorganger is...
We krijgen er nog 8 velgen bij, Michel. Maar ik heb altijd de Porsche carrera 911 RS een prachtmasschien gevonden. Ik weet niet de GT3 sport, maar de 911 RS laat wel elk putteke voelen in de rijbaan.
-
maar de 911 RS laat wel elk putteke voelen in de rijbaan.
amai mijne rug :'(
-
maar de 911 RS laat wel elk putteke voelen in de rijbaan.
amai mijne rug :'(
We weten waarover we spreken, Sniper. 3 hernia's in de nek met totale vernauwing van het spin. kanaal en 2 disc. hernia's in de onderste rug met nog maar eens een chirurgische ingreep in het vooruitzicht wat mij betreft. Daarbij de rondom uitgebreide arthrose wat de ingreep zou bemoeilijken. Diane zit ook met 4 bouten ter hoogte L4 en L5. Vandaar we zijn overgegaan naar Citroën. Volgende maand laat ik aanpassing uitvoeren door comfortbollen te laten steken.
Voor het overige is motorrijden ook definitief verleden tijd voor ons beide. :'(
-
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs ...
Vroeger 175.000 euro en (veel) meer, tegenwoordig 7790 euro ...
:-\ Een Lada ?
Of een Volga? ;)
Inazuma zal wel 175.000 bfr bedoelen.
Toch niet ...
Vroeger koste exclusiviteit bij Ferrari en dergelijke je een bom geld.
Tegenwoordig is een Lada echter exclusiever dan een Ferrari ...
-
Voor het overige is motorrijden ook definitief verleden tijd voor ons beide. :'(
Er is nog leven na de tweewieler, Marc en Diane ! ;)
En meer kans dat er leven blijft ...
-
Er is nog leven na de tweewieler, Marc en Diane ! ;)
En meer kans dat er leven blijft ...
Dat is ook juist, Inazuma.
-
Volgende maand laat ik aanpassing uitvoeren door comfortbollen te laten steken.
Als je het veergedrag met comfortbollen niet gewend bent, zou het zomaar kunnen dat je na de eerste rit zeeziek uit je auto stapt. Maar na een week wil je nooit meer iets anders.
Tipje (als je niet zeker bent van de gebruikshistorie van de auto): Trek die pot met LHM eens open en haal er met een injectiespuit een beetje uit. De LHM moet gifgroen zijn, ja, zowat lichtgevend/radioactief eruitzien. Als het bruinig is, wacht dan nog even met die comfortbollen, maar haal die voorraadpot eruit, schud 'm leeg, reinig de filters, monteer de boel weer en vul het systeem af met Hydrorinçage. Rijd daar 5000 kilometer mee, laat je auto 's morgens even lekker gymnastieken (hoogte volledig hoog, laag en dan rijstand), weer de voorraadbak leegmaken en reinigen en afvullen met verse LHM. Indicator op het vat moet - bij auto in hoogste stand - tussen de twee streepjes komen.
Na deze reiniging zal je auto al een heel stuk beter veren. Je kan dan altijd nog kiezen voor comfortbollen.
En vanaf dan elke twee jaar verse LHM erin. De Hydrorinçage hoeft dan niet meer, da's puur voor reiniging van een vuil systeem.
-
Oja: Laat je bollen eens meten. Vooral die bollen midden onder de auto niet vergeten!
-
Volgende maand laat ik aanpassing uitvoeren door comfortbollen te laten steken.
Als je het veergedrag met comfortbollen niet gewend bent, zou het zomaar kunnen dat je na de eerste rit zeeziek uit je auto stapt. Maar na een week wil je nooit meer iets anders.
Tipje (als je niet zeker bent van de gebruikshistorie van de auto): Trek die pot met LHM eens open en haal er met een injectiespuit een beetje uit. De LHM moet gifgroen zijn, ja, zowat lichtgevend/radioactief eruitzien. Als het bruinig is, wacht dan nog even met die comfortbollen, maar haal die voorraadpot eruit, schud 'm leeg, reinig de filters, monteer de boel weer en vul het systeem af met Hydrorinçage. Rijd daar 5000 kilometer mee, laat je auto 's morgens even lekker gymnastieken (hoogte volledig hoog, laag en dan rijstand), weer de voorraadbak leegmaken en reinigen en afvullen met verse LHM. Indicator op het vat moet - bij auto in hoogste stand - tussen de twee streepjes komen.
Na deze reiniging zal je auto al een heel stuk beter veren. Je kan dan altijd nog kiezen voor comfortbollen.
En vanaf dan elke twee jaar verse LHM erin. De Hydrorinçage hoeft dan niet meer, da's puur voor reiniging van een vuil systeem.
Hartelijk dank, Daffo. De HLM is vorige maand volledig vernieuwd alsmede de hydraulische pomp. Ook de vorige HLM was zoals door u correct beschreven. En het klopt ook wat je schrijft. Dit bleek uit een testrit dat ik vorige week heb gemaakt met een Xantia uitgerust met comfortbollen. Vandaar mijn beslissing. Hoewel de Xantia nu ook zaligmakend de wegen afschuimd. Alhoewel ik er een beetje voor vreesde, maar de comfortbollen leken ook geen minderwaardige invloed te hebben op het weggedrag.
-
Op 't weggedrag heeft het zeker geen nadelige invloed; ik durf zelfs te beweren dat het juist een stuk beter "plakt". Het is enkel het deinen en overhellen in bochten waar je serieus aan moet wennen... :)
-
:-X
-
:-X
-
Op 't weggedrag heeft het zeker geen nadelige invloed; ik durf zelfs te beweren dat het juist een stuk beter "plakt". Het is enkel het deinen en overhellen in bochten waar je serieus aan moet wennen... :)
Het beter plakken zal ik niet betwisten, Daffo. De Xantia kleeft sowieso al. Het overhellen en deinen heb je ook snel door als je de wagen kan aanvoelen.
-
Hier is wel degelijk een Ammadeus of Geels virus aanwezig op het forum. Ik zou durven zeggen verschillende Callimero exemplaren die zich aan het vermenigvuldigen zijn.
24.000 € voor een mooie gerestaureerde Bagheera !!
Te weten dat onderstaande Bagheera te koop is voor de prijs van 3.500 €. Wat aan geloofwaardige tegenberichten men hier leest. Gelukkig hebben wij ooit juiste beslissingen genomen.
(http://www.oldtimerfarm.be/oldtimers/37502.jpg)
(http://www.oldtimerfarm.be/oldtimers/37501.jpg)
-
:-X
-
ROFL
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Dat prijsverschil is omdat er maar ene ruitenwisser is....
Ik ben niet de enige die een Bagheera verkoopt boven de 20000, het heeft wel en reden waarom die prijs zo is.
Natuurlijk als ge o zo graag last...
-
Op 't weggedrag heeft het zeker geen nadelige invloed; ik durf zelfs te beweren dat het juist een stuk beter "plakt". Het is enkel het deinen en overhellen in bochten waar je serieus aan moet wennen... :)
De eerste week dan maar pillekes tegen de zeeziekte nemen. ;)
(http://lpda.be/fora_prentjes/comfortbollen04.jpg)
-
Diane, hoeveel bollen ga je onder de Xantia vervangen?
-
De eerste week dan maar pillekes tegen de zeeziekte nemen. ;)
En zien dat je goed de knoppekes weet staan om snel de zijramen te kunnen openen... :D
Maar wat gaat Marc een gelukkig man zijn: een Xantia met comfortbollen, en ook wat dat betreft komt Diane niets tekort, Marc weet zelfs hoe hij haar hoger en lager kan zetten... :D
-
Op het laatste stuk (bijna letterlijk) asfalt voor de Tijsmanstunnel is zo'n hydraulische ophanging wel welkom.
Tegenwoordig is het daar net of de hele ophanging valt er onderuit >:(
Hierzo ongeveer
http://maps.google.be/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=tijsmanstunnel&sll=50.805935,4.432983&sspn=4.166141,10.074463&ie=UTF8&hq=&hnear=Frans+Tijsmanstunnel,+Lillo+2040+Antwerpen,+Vlaams+Gewest&ll=51.31617,4.342775&spn=0.008047,0.019677&t=h&z=16
-
Diane, hoeveel bollen ga je onder de Xantia vervangen?
Indien de meting van de twee borsten onder het voertuig voldoende is, Daffo, worden er vier vervangen. Voo mij is het nog altijd de vraag of dit het rijgedrag van bv de vroegere zwevende DS (pallas ?) of de CX prestige zal evenaren.
Marc komt dan met het voorbeeld te voorschijn van een Rolls Royce met identiek veergedrag.
Trouwens, twee Rolls Royce oldtimers te koop gezien voor +- 10.000 euro. :o :o
-
En zien dat je goed de knoppekes weet staan om snel de zijramen te kunnen openen... :D
Maar wat gaat Marc een gelukkig man zijn: een Xantia met comfortbollen, en ook wat dat betreft komt Diane niets tekort, Marc weet zelfs hoe hij haar hoger en lager kan zetten... :D
Maar gij zijt toch goed op weg om vermoedelijk als eerste een PV voor smaad binnen te krijgen zene. Tjonge zijt gij een flurk. ;D ;D ;D ;D
-
Maar gij zijt toch goed op weg om vermoedelijk als eerste een PV voor smaad binnen te krijgen zene.
Voor smaad??? En ik wilde alleen maar jouw vrouwelijke ijdelheid strelen... :D
Tjonge zijt gij een flurk.
Tja, ik kan me voorstellen hoe triestig je was toen Marc voor het eerst een roofvogel liet vliegen, en hij dit liedje (http://www.youtube.com/watch?v=BbdCq-6uRcw) stond te zingen... ;D ;D ;D
-
Maar gij zijt toch goed op weg om vermoedelijk als eerste een PV voor smaad binnen te krijgen zene.
Voor smaad??? En ik wilde alleen maar jouw vrouwelijke ijdelheid strelen... :D
Tjonge zijt gij een flurk.
Tja, ik kan me voorstellen hoe triestig je was toen Marc voor het eerst een roofvogel liet vliegen, en hij dit liedje (http://www.youtube.com/watch?v=BbdCq-6uRcw) stond te zingen... ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D En nog wel één van onze bekende vrienden in het liedje, Jozef. :P ;)
Ik kan je verzekeren, bij het eerst loslaten van een roofvogel zijn het stille en bange momenten. Je weet nooit van te voren of de africhting geslaagd is. Komt de roofvogel terug is het perfect. En anders is het zoeken. Roofvogels die verloren gaan is een andere materie waar men als valkenier in de meeste gevallen zelf de mist is ingegaan.
-
Ik kan je verzekeren, bij het eerst loslaten van een roofvogel zijn het stille en bange momenten. Je weet nooit van te voren of de africhting geslaagd is.
Tja, dat wist je ook niet toen je voor het eerst Marc eens losliet, hé Diane... ;D ;D ;D
-
Tja, dat wist je ook niet toen je voor het eerst Marc eens losliet, hé Diane... ;D ;D ;D
(http://crunchiemummy.files.wordpress.com/2008/07/rofl-doggie.jpg)
-
Diane, hoeveel bollen ga je onder de Xantia vervangen?
Indien de meting van de twee borsten onder het voertuig voldoende is, Daffo, worden er vier vervangen. Voo mij is het nog altijd de vraag of dit het rijgedrag van bv de vroegere zwevende DS (pallas ?) of de CX prestige zal evenaren.
Marc komt dan met het voorbeeld te voorschijn van een Rolls Royce met identiek veergedrag.
Trouwens, twee Rolls Royce oldtimers te koop gezien voor +- 10.000 euro. :o :o
Okee. Dat was dus een strikvraag om te zien of je 't had begrepen. Heel goed opgelet dus. Die twee bollen tussen die vier de te vervangen staan zijn trouwens geen veerbollen maar eerder veeraccu's. Zij hebben dus geen demper bovenaan (dat hele kleine gaatje bovenaan op dat verend plaatje is de demper). Maar ze dienen wel over de juiste druk te beschikken. En als de auto op de brug staat, kijk dan ook de niveauregelaars na. Kun je de wagen perfect horizontaal mee afstellen indien nodig.
Je veer/remservo-bol (bij de XM vooraan het motorblok, bij de Xantia zal het waarschijnlijk ook wel ergens hangen) kun je 1 moeite ook even nazien trouwens. Dat kan schelen in het sissen, mits je regelventielen helemaal prima zijn.
Al met al redelijk complex, doch gemakkelijker te verwisselen dan gewone vering onder een auto. Ga je dit alles zelf doen of heb je een specialist op 't oog?
Het zweefgedrag zal de DS of CX benaderen, doch nooit evenaren, helaas. Daarvoor is de "smaak" van "Duits weggedrag" (lees: hardere vering) ook op Citroën-gebied iets te ver doorgedrongen. Bovendien is de Xantia - door zijn veercomputer - wat verder doorgeëvolueerd ten opzichte van de DS die alles puur mechanisch kon.
Enne: Je Xantia regelmatig wat laten gymnastieken (hooste/laagste stand laten aannemen, stuur volledig links-rechts bij stationair draaien) is goed voor de doorstroming in je leidingen. Alle losgeweekte zooi in het systeem zal dan wat sneller terugstromen naar het voorraadvat, waar het in de filters zal blijven zitten.
-
Thanks voor de info, Daffo.
Je veer/remservo-bol (bij de XM vooraan het motorblok, bij de Xantia zal het waarschijnlijk ook wel ergens hangen)
Bij Xantia ook ongeveer op dezelfde plaats zoals bij de XM.
Al met al redelijk complex, doch gemakkelijker te verwisselen dan gewone vering onder een auto. Ga je dit alles zelf doen of heb je een specialist op 't oog?
Het klinkt misschien raar maar voor onderhoud gaan wij bij een Citroën garage in Nederland, nbp in Eindhoven. Zeer tevreden over. De vader, een hoogbejaarde spreekt ook met kennis van zaken. En vooral, het onderhoud en de werkzaamheden kan je volledig volgen.
Het zweefgedrag zal de DS of CX benaderen, doch nooit evenaren, helaas. Daarvoor is de "smaak" van "Duits weggedrag" (lees: hardere vering) ook op Citroën-gebied iets te ver doorgedrongen.
Een spijtige zaak dus. Maar is ook zowat doorgedrongen bij Renault en Peugeot hoor. Bv het zitcomfort van Peugeot en Renault is niet meer te vergelijken van jaren geleden. Ik durf zelfs te zeggen dat de Renault Laguna al sterke min punten vertonen opzichtens de vroegere Renault. En de onderhoudsfakturen betreffende de Laguna 1.9 Dci, daarover kan mijn zoon meespreken.
Enne: Je Xantia regelmatig wat laten gymnastieken (hooste/laagste stand laten aannemen, stuur volledig links-rechts bij stationair draaien) is goed voor de doorstroming in je leidingen. Alle losgeweekte zooi in het systeem zal dan wat sneller terugstromen naar het voorraadvat, waar het in de filters zal blijven zitten.
Doen we twee maal per week. Gisteren was ik er zelfs toe verplicht op mijn werk om hem in hoogste stand te brengen. Had platte band rechts achteraan. :-\ ;)
-
Ojee, Eindhoven. Toch niet bij Janus v/d Meulen? Pas op, die man is absoluut een vakman, maar z'n werkzaamheden zijn STERVENSduur.
Voor goed onderhoud in dezelfde buurt kan ik je zonder twijfel garage Hegru in Veldhoven aanraden.
-
Ojee, Eindhoven. Toch niet bij Janus v/d Meulen? Pas op, die man is absoluut een vakman, maar z'n werkzaamheden zijn STERVENSduur.
Zoals in België en waar meer bedrog dan vakkennis bij komt kijken. Als je weet welke verplichte voorwaarden men oplegd aan garages, dan weet je hoe diep men als kliënt in de geldbeugel kan tasten.
Voor goed onderhoud in dezelfde buurt kan ik je zonder twijfel garage Hegru in Veldhoven aanraden.
Ik had in het verleden al meer gehoord van een garage in Eindhoven, namelijk Citroën specialist JVG. We zijn er dan ook zeer tevreden over. Een zeer nette garage alwaar men geen uur hoeft te zoeken achter een sleutel. Men kan daar ook nog verschillende unieke voertuigen trotseren. Waaronder een Citroën Masseratti, DS'en CX'en.
Hieronder nog een Citroën HY gevonden uit 1974.
(http://images.kapaza.com/photoslarge/23700000/23782676_2.jpg)
(http://images.kapaza.com/photoslarge/23700000/23782676_4.jpg)
(http://images.kapaza.com/photoslarge/23700000/23782676_8.jpg)
-
Van Gompel is ook duur, trouwens. Niets ten nadele van z'n werk en onderdelen trouwens. Als je voor een echt oudere Citroën iets zoekt is de kans het grootst dat je 't bij hem vindt.
Ikzelf ga voor werkzaamheden het liefst naar Hegru. Of naar Ton van Soest in Bosschenhoofd.
-
Van Gompel is ook duur, trouwens. Niets ten nadele van z'n werk en onderdelen trouwens. Als je voor een echt oudere Citroën iets zoekt is de kans het grootst dat je 't bij hem vindt.
Ikzelf ga voor werkzaamheden het liefst naar Hegru. Of naar Ton van Soest in Bosschenhoofd.
De prijs voor een comfortbol met demonteren en monteren inbegrepen vinden wij 50 € per bol niet overdreven, Daffodill. Vorige week hadden we een probleem met de vuldarm van de ruitensproeiertank die was losgekomen. In het slechtste geval, indien de tank een barst had vertoont, had ons een tank 10 € gekost. Vindt ik persoonlijk zeker niet overdreven.
Driemaal heeft men hier in het Antwerpse een nieuwe leiding gestoken aan de hydraulische pomp. Opnieuw problemen op weg van garage naar huis. Telefonisch contact met JPG genomen en meteen was de oorzaak bekend. Door een defect binnen in de pomp kreeg elke nieuwe leiding een vervorming aan de konische aansluiting/koppeling. De prijs voor een gereviseerde pomp met garantie en plaatsing + nieuwe leiding viel heel goed mee. De prijs die men hier in België voreg was om te duizelen. Voor 1/4 van prijs was ik gesteld bij JVG. Te zeggen 150 € voor de pomp. Hier in België sprak er eentje de prijs uit voor een pomp met demonteren, monteren en leiding voor de prijs van 1.240 €. De verplaatsing van 192 km over en weer is voor mij toch de moeite inzake prijs, kwaliteit en de service aan ons voertuig.
-
Driemaal heeft men hier in het Antwerpse een nieuwe leiding gestoken aan de hydraulische pomp. Opnieuw problemen op weg van garage naar huis.
[...]
De prijs die men hier in België voreg was om te duizelen.
Een gok: Helsmoortel?
-
Driemaal heeft men hier in het Antwerpse een nieuwe leiding gestoken aan de hydraulische pomp. Opnieuw problemen op weg van garage naar huis.
[...]
De prijs die men hier in België voreg was om te duizelen.
Een gok: Helsmoortel?
Neen. Een garage uit Wilrijk.
-
Voor smaad??? En ik wilde alleen maar jouw vrouwelijke ijdelheid strelen... :D
Lap, straks wordt het aanranding Jozef, zieduit 8)
-
Voor smaad??? En ik wilde alleen maar jouw vrouwelijke ijdelheid strelen... :D
Lap, straks wordt het aanranding Jozef, zieduit 8)
Voor aanranding van de eerbaarheid zit 'm wat te ver. :P
-
Voor aanranding van de eerbaarheid zit 'm wat te ver. :P
Zeker met jou zou ik zelfs nog maar een poging daartoe niet wagen, Diane. Ik ben namelijk niet gesteld op een stemverandering.
Mögen hätt ich schon wollen, aber dürfen hab ich mich nicht getraut.
-
Voor aanranding van de eerbaarheid zit 'm wat te ver. :P
Zeker met jou zou ik zelfs nog maar een poging daartoe niet wagen, Diane. Ik ben namelijk niet gesteld op een stemverandering.
Mögen hätt ich schon wollen, aber dürfen hab ich mich nicht getraut.
http://www.youtube.com/watch?v=OA4kyJdYnD0
;D
http://www.youtube.com/watch?v=8iw6l2ikyPE
:) :)
http://www.youtube.com/watch?v=wtF2EIzl36g
-
http://www.youtube.com/watch?v=OA4kyJdYnD0
;D
http://www.youtube.com/watch?v=8iw6l2ikyPE
:) :)
http://www.youtube.com/watch?v=wtF2EIzl36g
Jodelen kan ik ondertussen al, Diane. Dat heeft een goede vriend van ons, Klaus Mehlig (http://www.musik-klaus.de/), me geleerd. En er bestaan ook websites over.
Maar Marc is een goede vriend van mij, en zoals men in het Frans zegt: "Les femmes des amis, c'est sacré." ;)
-
De Citroens hebben inderdaad nu een hardere vering. Ik heb ook een tijdje met een Xantia 2.1 TD Break rondgereden. Dit was een prima auto. Mijn huidige C5 heeft de zg. stalen vering. Mijn leasingbudget reikte niet ver genoeg om de HP vering te nemen, anders had ik het zeker gedaan. Ik lees echter nu op enkele fora dat de stalen vering zachter is dan de HP.
Ik kan in ieder geval bevestigen dat die C5 zeer comfortabel is en eigelijk niet of nauwelijks inboet aan baanvastheid.
-
In feite is de "comfortvering" van bepaalde Franse wagens enkel een noodoplossing voor mensen met zware rugproblemen, doch is de Duitse stuggere afvering wel degelijk veel ergonomischer voor "normale" bestuurders en passagiers.
-
In feite is de "comfortvering" van bepaalde Franse wagens enkel een noodoplossing voor mensen met zware rugproblemen...
Wat idd het probleem is bij mij en Diane, Jozef. Van onze mercedes mochten we absoluut niet klagen, behoudens z'n wegligging en slipgevoeligheid. Vooral bij natte weersomstandigheden en vorst op betonklinkers. Maar het zitcomfort was voor ons een lijdensweg. Net zoals een Opel, Mitsubishi, Nissan, BMW waar we te lijden hebben door de harde zetels. Driemaal stoppen van onze woonplaats naar de Ardennen was echter geen uitzondering. Ondanks de verschillende standen die de bestuurderszetel van de mercedes kon bieden.
Bij wijze van spreken rijden we nu in één trek naar het Zuiden van Frankrijk.
-
Ik kan in ieder geval bevestigen dat die C5 zeer comfortabel is en eigelijk niet of nauwelijks inboet aan baanvastheid.
Citroën en Peugeot liggen in ieder geval baanvaster dan Renault. Behoudens de BX destijds. Daar lag de Peugeot 405 toch baanvaster.
-
Over Lada gesproken.... Iemand de Pappenheimers gezien? :D
-
ik ga morgen kijken
-
herbekijken bedoel je dan? er zaten twee mopjes over Lada in :P
-
Ik kan hier niet naar de Pappenheimers kijken. Ik weet wel dat een Lada 4 pedalen heeft (het vierde dient om de airbag op te pompen). :D
-
Hehe, die kende ik nog niet :)
"Wat moet je doen om de waarde van je Lada te verdubbelen?"
"Wat is de makkelijkste manier om aan reserve-onderdelen voor je Lada te geraken?"
selecteer onderstaande tekst voor het antwoord :)
- Voltanken!
- Achter een andere Lada rijden.
-
Hehe, die kende ik nog niet :)
en waarom staat de achterruitontdooiing bij Lada langs de buitenzijde?
Om geen koude handen te hebben bij het duwen in de winter.
-
Hahahahahaha :D