Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: JC op donderdag 13 juli 2006 - 09:53:45
-
Simpel, wat zijn jullie vervoermiddelen die jullie nu gebruiken. Dus na het dromen van OS2lover, de werkelijkheid. Om te starten volgen hier de mijne:
- auto: Daewoo Evanda 2.0 CDX, na de naamsverandering nu Chevrolet Epica (in China Buick, Epica)
- vliegtuig: Rolladen-Schneider Ls1f http://users.telenet.be/Li_Joeri/ooznh22082004.wmv, een zweefvliegtuig, 15 m spanwijdte
-
Een Mazda 323 F TSi van 1999.
Prima wagen, nooit grote kosten aan gehad, en geraakt probleemloos door de keuring.
-
- 1 VW Bora GT (diesel, 115 PK).
- 1 VW Touran (diesel, 105 PK).
- 1 motorfiets Kawasaki ER-5 (benzine, 50 PK).
- 1 toerfiets.
- 1 citybike.
- 1 kajuitmotorbootje met een romplengte van 4,48 meter (benzine, 40 PK).
-
-
Auto ziet er nog te best uit, alleen is de keuring nog afwachten,
deze week of volgende week een poging wagen...
Dat is geen probleem, Rafael. Dat is zoals het theorie-examen voor het rijbewijs: je mag terugkeren zo dikwijls je wil. :D
-
BMW 318d van februari 2005, ondertussen bijna 25.000 km op de teller, dus net ingereden. ;D
Honda CBR125R van maart 2005, 2.300 km op de teller, dus nog niet helemaal ingereden 8)
-
Dat is geen probleem, Rafael. Dat is zoals het theorie-examen voor het rijbewijs: je mag terugkeren zo dikwijls je wil. :D
Ge hebt gij ne % zeker bij de autokeuring, ge moet wel iedere poging betalen hé :)
-
-
-Mercedes 250D break
-Opel astra break 1.7D (lichte vracht)
-Renault Twingo
-3 citybikes. :-*
-
Mijn dagelijkse vervoermiddel is een Honda CBF 500. En ik heb ook nog ergens een klassieke stadsfiets staan (een Raleigh geloof ik) die ik veel te weinig gebruik.
Een auto heb ik niet.
-
Ge hebt gij ne % zeker bij de autokeuring, ge moet wel iedere poging betalen hé :)
Ja, dat is zoals aan de koffieautomaat op het werk. Maar, zoals in het casino: zolang we winnen, spelen we verder! :D
-
Alleen maar een fiets en mijn beentjes :'(
De rest daar zal ik eerst nog voor moeten gaan sparen.
-
Alleen maar een fiets en mijn beentjes :'(
De rest daar zal ik eerst nog voor moeten gaan sparen.
Geen nood. Zodra je enkele jaren arts in Nederland zult zijn, lezen we hier:
- 1 Mercedes-Benz S-klasse.
- 1 BMW 7-reeks.
- 1 Jaguar XJ.
;)
-
Ford galaxy (diesel 130 pk)
Nissan sunny ( te weinig pk's)
Een fiets en een paar schoenen maat 42 :)
-
Een mooie zwartgespoten fiets met 3 potversnellingen, brengt me overal waar ik zijn moet ;-) Een auto kan m'n spaarpotje spijtig genoeg nog niet aan (maar ik aanvaaard donaties!)
-
Een Opel Corsa van 1997, de bussen/metro's van de MIVB, af en toe de NMBS en de benenwagen ;).
-
Ja den NMBS gebruik ik ook dagelijks.
Maar op mijn lijn helaas heel vaak vertragingen :-( (Brussel-Gent-Deinze)
-
Ik doe dagelijks de verplaatsing Mechelen - Gent en heb zelden vertragingen. Mechelen - Gent Sint Pieters is normaal gezien minder dan 40 min, dat lukt nooit met de auto, zelfs niet als de snelweg leeg is (75 km). 's Morgens lees ik mijn krant en 's avonds slaap ik, beter dan opgefokt in de auto te zitten.
-
@ JC: proficital met je promotie:
Global Moderator +
Gevorderde
;D Respect ! ;D
(Sh*t, deze boodschap wordt nu zekers door de Moderatoren gewist ;D ;D ;D )
-
@ JC: proficital met je promotie:
Global Moderator +
Gevorderde
;D Respect ! ;D
(Sh*t, deze boodschap wordt nu zekers door de Moderatoren gewist ;D ;D ;D )
Hoogstens verplaatst naar http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,68.15.html ;D ;)
-
Hoogstens verplaatst naar http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,68.15.html ;D ;)
Juist, dat is hier inderdaad de sfeer. :D ;)
-
Ik heb nog 7 dagen te gaan met de huidige Citroen C5 (mk3) 2.0 Hdi. Er staan nu net geen 90 000 km op. Misschien maar eens een volledig verslagje maken van de voorbije 2,5 jaar.
-
Ik vroeg me al af wie dit lijk tot leven had gewekt... ;D
-
Honda Jazz 1.4
Citroën Berlingo 1.4 LPG - Binnenkort Renault Avantime Privilege 2.2 diesel
Citybike
Bompafiets
Inline skates
En binnenkort ook Daf CF, verschillende uitvoeringen meestal met dieplader.
-
Ik vroeg me al af wie dit lijk tot leven had gewekt... ;D
Deed ook raar om na meer dan 5 jaar deze draad opnieuw te lezen.
Behalve die ene citybike, die staat te roesten in het magazijn, klopt het van mij langs geen kanten meer.
De vivaro en de megane cabrio zijn zelfs al de revue gepasseerd.
Nu:
Toyota Corola 1.4 D4D
Dodge Ram 5.7 LPG 345pk
Renault Magnum previlege 480pk met gesloten oplegger. (60.000km reeds in 2 maanden, wel met 3 chauffeurs)
En binnenkort ook Daf CF, verschillende uitvoeringen meestal met dieplader.
Ola, collega in wording?
Ik heb nog 7 dagen te gaan met de huidige Citroen C5 (mk3) 2.0 Hdi. Er staan nu net geen 90 000 km op. Misschien maar eens een volledig verslagje maken van de voorbije 2,5 jaar.
Wat wordt het nu?
-
Deze week medische schifting terug gedaan, moet nog met het papier naar het gemeentehuis.
Dan e-schijf aanvragen.
Ben al een maand aan het oefenen op den hof telkens er wat tijd overblijft, trailers parkeren, afpikken ,aanpikken.
-
-
Help, ik rijd met een monovolume ???.
Enkele weken geleden heb ik mijn C5 binnengeleverd. Ik wist dat het daarna even behelpen was bij de nieuwe werkgever. Ik heb enkele weken gereden met een Renault (laatste keer!), een Scenic met een astmatisch dieseltje van 1.5 l. Vandaag heb ik die gelukkig mogen inleveren en staat er nu een monovolume op mijn parkeerplaats: een Peugeot 807, prima uitgerust en met een wat krachtiger motor.
-
op mijn parkeerplaats: een Peugeot 807, prima uitgerust en met een wat krachtiger motor.
mag ik vragen wat het verbruik daarvan is?
-
Help, ik rijd met een monovolume ???.
:D ;D ;D ;D
-
op mijn parkeerplaats: een Peugeot 807, prima uitgerust en met een wat krachtiger motor.
mag ik vragen wat het verbruik daarvan is?
Mijn voorganger had over meer dan 10000 km de boordcomputer niet meer rest en hij stond op een verbruik van 7.2 l/100km. Ik heb er gisteren nog maar een 140 km mee gereden en kom op een verbruik van 6.5 l/100 km. Vermoedelijk ga ik nog iets lager eindigen over de lange afstand, gisteren was er veel fileverkeer bij. Eigenlijk best wel ok, die astmatische Scenic met zijn 1.5 diesel zat ook op 6.2 en is veel kleiner en heeft minder vermogen.
-
Zo een monovolume wordt je snel gewoon... Toen ik de keuze kreeg tussen 320d of Zafira was ik na anderhalve maand Zafira rijden ook aan het twijfelen :D
-
1) Een Citroën Berlingo 1.9 D. Niks poepchiques, geen onnodige dure tierelantijntjes. Maar ideaal voor mijn gezinneke: veel plek voor een betaalbare prijs, en ik kom ook overal droog aan.
2) Fiets: Ketler. (ook niks bijzonders, maar 't volstaat voor mij ruimschoots).
3) En verder: den bene-wagen. (te voet, dus).
-
Zo een monovolume wordt je snel gewoon... Toen ik de keuze kreeg tussen 320d of Zafira was ik na anderhalve maand Zafira rijden ook aan het twijfelen :D
Ik moet hier nog een dikke 5 maanden mee rijden, zo gaat dat als je van werk veranderd, dan krijg je wat op de parking staat. Ik heb echter niet te klagen, de wagen is als nieuw, ook als staan er 100 000 km op. Op de Scenic had ik geen navigatie en dat mis je enorm als je dat gewoon bent. De kinderen zijn tevreden met hun TV tegen het plafond en de ruimte is natuurlijk fantastisch. Vandaag ben ik naar de Efteling gereden (verjaardag dochter is nabij) en ik moet zeggen dat het prima bolt. Het is geen sportieve auto, maar dat mis je niet direct.
Of ik volgend jaar terug een monovolume bestel, dat is nog even iets anders.
-
Ik heb indertijd ook nog anderhalf jaar met een Scenic gereden.
Het ging wel om een 1.9 TDI, zo'n kleine monovolume en dat ging best ook wel vlot voor een verbruik van, als ik me goed herinner, een goeie 6 liter.
-
Zal wel een cDi geweest zijn, TDI dat is van de Vag stal. ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=JBCZT4K3-VQ :P :-X ;D
-
Ah Voila eentje uit het tijdperk dat Reno me gestolen kon worden :-[
-
Kan best zijn hoor dat het CDI was.
Dat ik het begod zelf niet meer weet.
Was ergens in 2003, einde reeks nieuw gekocht bij Cardoen.
Moest mijn Ford Galacy vervangen waar ik dringend vanaf moest wegens voortdurende problemen en kosten.
Ware het niet dat ik toen volledig landelijk woonde en een auto nodig had voor het werk of ik ruilde hem in voor een fiets.
-
- Een Mazda 2 1.3 (benzine, 75pk, bj 2009)
- Een boemeltrein (te traag en genomineerd tot afschaffing)
- Een fiets
- Een hoop schoenen :)
-
Ik ga altijd te voet : ik rij met een Lopende Rekening >:(
-
Ik heb eerst wat moeten bekomen, maar ik rijd nu met de Volvo S60 van mijn vader, die op 4 november 2011, op 86-jarige leeftijd, overleden is ten gevolge van een hartstilstand.
Wijlen mijn vader was de beste papa die ik me had kunnen wensen, en ook voor mijn mama de beste echtgenoot die ze zich had kunnen wensen.
Ik vind het zinvoller me te verheugen over de 86 fijne jaren tijdens dewelke ik zoveel aan hem gehad heb, dan te treuren over de jaren dat hij nog had kunnen leven. In die zin heb ik, met akkoord van de pastoor en op verzoek van mijn moeder, een toespraak gehouden in de kerk tijdens de rooms-katholieke uitvaartplechtigheid.
De Volvo S60 van 2008, met amper 50.000 km op de teller, is een prachtwagen: veliig, betrouwbaar, comfortabel en goed uitgerust, en een 5-cilinder diesel 2,4 liter met 163 PK. Tijdens mijn reis van België naar hier ermee heb ik, met deze wagen met een leeggewicht van 1.600 kg, 6,0 liter/100 km diesel verbruikt, niettegenstaande hij een 6-traps automaat heeft, de airco voortdurend ingeschakeld was, en de Xenon-lichten constant branden.
Hij is intussen, na de 4de poging, eindelijk hier in Duitsland ingeschreven geraakt. Om zijn Belgische inschrijving te laten schrappen, aangezien zijn Belgisch kenteken hier door de Zulassungsstelle werd ingehouden, zullen we waarschijnlijk nog wel even bezig zijn. Eerst in Flensburg navragen wie er bij de DIV in België van op de hoogte is, want als je naar de DIV belt, weten ze dat niet. En dan naar deze persoon bij de DIV het attest sturen dat de Belgische kentekenplaat bij de Zulassungsstelle hier werd ingehouden (het heeft ons water en bloed gekost om dat attest te bekomen).
Ze weten het hier zogezegd allemaal beter dan ik als Belg. Als ik hen dan uitleg dat enkel de achterste Belgische kentekenplaat een juridische waarde heeft, willen ze dat niet geloven: ze moeten zowel de achterste als de voorste kentekenplaat hebben. Spijtig dat het geld kost, want anders had ik hen nog wel een 100-tal copies van het Belgisch kenteken kunnen afleveren, die zogezegd voor aanhangwagens met een MTM van niet meer dan 750 kg gediend hadden.
3 wagens is voor Leslie en mij "des Guten zuviel", en daardoor moet helaas de VW Bora weg. Hij is amper 10 jaar oud, heeft nog geen 200.000 km op de teller, en rijdt nog als nieuw, en in elk geval veel aangenamer dan onze VW Touran van 2006. Ik weet dat ik letterlijk ga wenen als hij weggaat.
We hebben die rotkar van een 5 jaar oude Touran evenwel nodig als we met onze hond en bagage een reis willen maken.
-
Jozef,
Mijn oprechte deelneming voor het overlijden van je vader. Ik wens je veel sterkte voor alle moeilijke momenten.
-
Ik vind het zinvoller me te verheugen over de 86 fijne jaren tijdens dewelke ik zoveel aan hem gehad heb, dan te treuren over de jaren dat hij nog had kunnen leven. In die zin heb ik, met akkoord van de pastoor en op verzoek van mijn moeder, een toespraak gehouden in de kerk tijdens de rooms-katholieke uitvaartplechtigheid.
Innige deelneming,
Zo'n toespraak is inderdaad een geweldig eerbetoon aan die dierbare overledene, maar toch zo moeilijk om te doen. Het siert je dat je dit aankon en dat je dit nog voor hem hebt gedaan. Ik heb dit ook gedaan bij het overlijden van mijn vader en weet niet of ik het nog eens zou kunnen voor iemand anders in mijn familie- of vriendenkring.
De Volvo S60 van 2008, met amper 50.000 km op de teller, is een prachtwagen: veliig, betrouwbaar, comfortabel en goed uitgerust, en een 5-cilinder diesel 2,4 liter met 163 PK. Tijdens mijn reis van België naar hier ermee heb ik, met deze wagen met een leeggewicht van 1.600 kg, 6,0 liter/100 km diesel verbruikt, niettegenstaande hij een 6-traps automaat heeft, de airco voortdurend ingeschakeld was, en de Xenon-lichten constant branden.
En zo wordt je op aangename manier herinnerd aan je vader, telkens je die wagen neemt.
-
Innige deelneming, het is zwaar je pa verliezen maar als je zoveel aan hem hebt gehad is hij in gedachte steeds ergens aanwezig, ik heb mijn pa in januari 2004 verloren en verleden week met een familiefeest voor mijn moeder haar 80é verjaardag leek het toch nog zo pas geleden.
-
Langs deze weg nogmaals onze innige deelneming bij het verlies van je vader en, zoals Joeri reeds schreef, bewonderenswaardig de manier waarop je ermee omgaat.
Toen mijn vader op 27 Augustus 1987 stierf, na een jarenlange slepende ziekte, zou ik het niet kunnen opbrengen hebben om een toespraak te houden in de kerk.
Nu trouwens nog altijd niet moest men mij het vragen bij het verlies van een dierbare.
-
Vooreerst hartelijk dank voor de blijken van deelneming naar aanleiding van het heengaan van mijn vader.
Toen mijn vader op 27 Augustus 1987 stierf, na een jarenlange slepende ziekte, zou ik het niet kunnen opbrengen hebben om een toespraak te houden in de kerk.
Dat kan ik begrijpen. De begrafenisondernemer had mij trouwens vooraf de raad gegeven om erover na te denken of ik dat emotioneel wel zou aankunnen.
Maar mijn moeder had het mij gevraagd, en voor haar is niets mij teveel. Mijn vader heeft me ooit gezegd: "Een moeder heb je maar één in je leven." Ik wilde dat zij, de familieleden, vrienden, bekenden en ik ons die dag verbonden voelden, niet door de leegte die mijn vader achterliet, maar wel door een leven van goedheid waar we trots kunnen op zijn en een voorbeeld kunnen aan nemen.
Ik heb het geluk dat ik mijn emoties tijdelijk kan onderdrukken: nu eerst een waardige toespraak over mijn vader houden, voor de tranen is er straks nog tijd genoeg.
Een mens mag blij zijn als hij tot zijn 59ste nog zijn vader gehad heeft.
-
Een mens mag blij zijn als hij tot zijn 59ste nog zijn vader gehad heeft.
Idd, Jozef.
Ik heb mijn ma verloren toen ze 49 jaar was na lange ziekte (M.S.)
Dan is mijn vader heengegaan met 64 jaar (kanker)
Mijn 4 jaar jongere broer was amper 28 jaar toen hij stierf (ongeval)
Daarvoor zijn langs andere kant van de familie enkele meer als 95 jaar geworden.
-
Een mens mag blij zijn als hij tot zijn 59ste nog zijn vader gehad heeft.
Inderdaad, mijn vader is gestorven toen hoe nog maar pas 51 was en dan nog exact op zijn 30ste huwelijksverjaardag.
-
Mijn vader was 60 en ik heb hem amper 3 jaar weten kunnen gaan werken tijdens mijn jonge leven.
Gestorven aan keel- en uiteindelijk ook longkanker toen ik 19 jaar was en dit amper 2 jaar nadat ikzelf genezen verklaard was, na 8 jaar behandeling, van ... jawel ook kanker.
-
Inderdaad, mijn vader is gestorven toen hoe nog maar pas 51 was en dan nog exact op zijn 30ste huwelijksverjaardag.
De viering van de 60ste huwelijksverjaardag van mijn ouders op 29 december stond al aangekondigd in De Wommelgemnaar, het tweemaandelijks tijdschrift van de gemeente Wommelgem, maar het heeft helaas niet meer mogen zijn.
-
De viering van de 60ste huwelijksverjaardag van mijn ouders op 29 december stond al aangekondigd in De Wommelgemnaar, het tweemaandelijks tijdschrift van de gemeente Wommelgem, maar het heeft helaas niet meer mogen zijn.
Oei, da's pijnlijk.
Dan staat er je moeder ongetwijfeld een bijzonder zware periode te wachten, nu. Een periode van feestdagen, is sowieso altijd lastig omwille van het gemis van een dierbare. En zeker het eerste jaar, is -althans naar mijn persoonlijk aanvoelen- nog het pijnlijkst. Dan word je er voor de eerste keer bikkelhard mee geconfronteerd dat je dierbare er niet meer is. En er nooit meer zal zijn. Die eerste keer dat die 1e stoel aan de feesttafel leeg blijft. Dat 1e cadeautje minder onder de kerstboom. Die eerste keer op 1 januari, dat je niet meer langs dat 1e adres gaat om gelukkig nieuwjaar te wensen. Of die eerste huwelijksverjaardag zonder je vader, nota bene de 60e die je vader helaas niet meer gehaald heeft. Dat wordt zonder twijfel een pijnlijke, zware dobber.
Ik wens je nogmaals oprecht erg veel sterkte. Ik hoop dat jullie allemaal veel steun aan elkaar hebben. Want julie zullen elkaar ongetwijfeld hard nodig hebben deze periode.
-
Dan staat er je moeder ongetwijfeld een bijzonder zware periode te wachten, nu. Een periode van feestdagen, is sowieso altijd lastig omwille van het gemis van een dierbare. En zeker het eerste jaar, is -althans naar mijn persoonlijk aanvoelen- nog het pijnlijkst. Dan word je er voor de eerste keer bikkelhard mee geconfronteerd dat je dierbare er niet meer is. En er nooit meer zal zijn. Die eerste keer dat die 1e stoel aan de feesttafel leeg blijft. Dat 1e cadeautje minder onder de kerstboom. Die eerste keer op 1 januari, dat je niet meer langs dat 1e adres gaat om gelukkig nieuwjaar te wensen. Of die eerste huwelijksverjaardag zonder je vader, nota bene de 60e die je vader helaas niet meer gehaald heeft. Dat wordt zonder twijfel een pijnlijke, zware dobber.
Daar komt nog bij dat mijn 81-jarige moeder al ongeveer 10 jaar aan Parkinson lijdt. Haar motoriek is gestoord (ze breekt geregeld wat huisraad en ze gaat met een rollator). Ze lijdt ook aan hallucinaties, en vertoont ook al een begin van dementie.
Het is geen mens meer om nog alleen te wonen, en van hieruit kunnen we niet veel doen voor haar. Ook met de feestdagen kunnen we niet bij haar zijn, want uitgerekend dan kan Leslie uiteraard geen verlof krijgen in het hotel waar ze werkt.
Samen met haar huisdokter heb ik er haar gelukkig toch al kunnen van overtuigen om van het ziekenfonds een alarmknop te bekomen die ze altijd rond haar nek kan hangen.
Leslie en ik hebben haar voorgesteld om bij ons te komen wonen, maar daar wil ze niet van weten, ze wil ons niet "tot last" zijn. Alsof ik het als een last zou beschouwen om nu voor mijn moeder, die mijn hele leven lang al zoveel gedaan heeft voor mij, te zorgen.
Vandaag gaat een familielid met haar een aantal serviceflats bezoeken. Hopelijk vindt ze daar iets dat haar aanstaat.
Gelukkig is ze, zoals ze al haar hele leven geweest is, onvoorstelbaar moedig. Als we met haar telefoneren, huilt ze zo nu en dan wel eens eventjes, doch na 10 seconden weet ze zich weer te herpakken.
Ik wens je nogmaals oprecht erg veel sterkte. Ik hoop dat jullie allemaal veel steun aan elkaar hebben. Want julie zullen elkaar ongetwijfeld hard nodig hebben deze periode.
Hartelijk dank, Bert.
Zowel Leslie als ik hebben gelukkig een uitstekende verstandhouding met mijn moeder.
-
Ik heb eerst wat moeten bekomen, maar ik rijd nu met de Volvo S60 van mijn vader, die op 4 november 2011, op 86-jarige leeftijd, overleden is ten gevolge van een hartstilstand.
Mijn deelneming, Jozef.
Hij is intussen, na de 4de poging, eindelijk hier in Duitsland ingeschreven geraakt.
Vreemd, ik heb geen enkel probleem gehad om mijn auto daar te verkopen, en ingeschreven te krijgen voor de nieuwe eigenaar.
Was nog ingeschreven op mijn naam, en ik heb zelf de platen terug meegebracht.
Ze controleren wel of die kar niet geseind staat als gestolen.
Had je de auto misschien al op jouw naam laten overzetten in België ?
Om zijn Belgische inschrijving te laten schrappen
Had je de plaat gewoon moeten binnenbrengen bij een DIV kantoor of terugsturen naar de DIV ...
-
@ Inazuma:
Hartelijk dank voor je blijken van deelnemeing.
De wagen eerst op mijn naam laten inschrijven in België is een avontuur waaraan ik mij niet gewaagd heb. Als groot oorlogsinvalide had mijn vader bij de aankoop geen BTW en geen BIV moeten betalen (en betaalde hij ook geen verkeersbelasting, en destijds geen radiotaks). Het zou een vreselijke administratieve rompslomp geweest zijn om te bekomen dat ik, als erfgenaam (geldt ook voor de echtgeno(o)t(e) van de overledene), in België geen BIV zou moeten betalen hebben. Bovendien zou ik hem dan op 1.8.2012 toch hier moeten laten inschrijven hebben.
Bij de Zulassungsstelle hebben ze inderdaad nagegaan of de wagen niet geseind stond.
Het verloop hangt af van de Zulassungsstelle waar je gaat. In Aachen bijvoorbeeld zullen ze de procedure voor een wagen die uit België komt, wellicht kennen. Hier kennen ze de procedure voor een wagen die uit Oostenrijk komt (ligt op 15 km van hier), maar een wagen die uit België komt, dat gebeurt hooguit één keer in de hele loopbaan van een beamte. In plaats van inlichtingen in te winnen bij het Zentralverkersregister in Flensburg, improviseren ze dan maar wat.
De 3 eerste keren is onze verzekeringsmakelaar er naartoe gegaan. De 4de keer zijn we zelf gegaan met de truk die ik hier van onze Hongaarse huurders geleerd heb: "Wenn es ein Problem gibt, dan rufe ich einen belgischen Diplomat an."
Telkens we bij die 3 eerste keren vroegen wat er niet in orde was, kon noch onze verzekeringsmakelaar, noch de Zulassungsstelle het ons zeggen.
Onze verzekeringsmakelaar is er typisch ene van hier: "'t Zal me worst weten wat er niet in orde was, ik probeer het morgen nog wel eens opnieuw aan een ander loket."
Hij kende zogezegd iemand die onze VW Bora wou overkopen (2001, 1.9 TDI, 110 PK, speciale GTi reeks). Toen hij me zei dat de man er niet meer dan 2.000 Euro wilde voor geven, heb ik hem geantwoord: "Ik moet niet weten welk voorschot hij wil betalen, maar wel hoeveel in totaal."