Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: jozef op woensdag 21 april 2010 - 18:31:45
-
Parkeerhulp maakt leven niet altijd makkelijker
Systemen die automobilisten helpen bij het parkeren, zijn niet altijd even efficiƫnt.
Zo moet je als bestuurder niet te lang treuzelen met het inschakelen van het systeem en het uitvoeren van het manoeuvre, zo toont deze 'Man Bijt Hond'-reportage aan.
Bekijk de video (http://www.youtube.com/watch?v=laxAX5agrNg&feature=player_embedded)
-
Hilarisch :D
Maar euh ....
Toyota wil dat je daarbij licht remt, dus het systeem kan wel degelijk gas geven terwijl je remt.
-
Het geeft anders wel perfect weer hoe het er in dit landje qua parkeeplaatsjes aan toegaat.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Eventjes twijfelen, en hup: weg parkeerplaats. "Hoffelijkheid? Wederzijds begrip? Nog nooit van gehoord, meneer"
-
Het geeft anders wel perfect weer hoe het er in dit landje qua parkeeplaatsjes aan toegaat.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Eventjes twijfelen, en hup: weg parkeerplaats. "Hoffelijkheid? Wederzijds begrip? Nog nooit van gehoord, meneer"
Lijkt me vrij logisch dat andere bestuurders geen rekening kunnen houden met elke mogelijke intentie van een bestuurder die daar wat hinderlijk staat te taffelen, en nadien god weet wat van plan is.
Het gaat hier duidelijk niet meer om "even twijfelen".
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
Zitten prutsen met een auto-snufje en dan zonder sturen rijden valt daar duidelijk onder : het is niet meer de bestuurder die zijn voertuig in de hand heeft ... het is het voertuig zelf.
-
Toyota wil dat je daarbij licht remt, dus het systeem kan wel degelijk gas geven terwijl je remt.
Dat licht remmen is misschien omdat bij een Toyota het gaspedaal al wel eens blokkeert... ;D :-X
-
Bij onze toyota staan er alleen parkeersensoren op.
Het enige dat dat bij mij doet is ferm op mijn systeem werken tijdens het achteruit rijden.
-
Bij onze toyota staan er alleen parkeersensoren op.
Het enige dat dat bij mij doet is ferm op mijn systeem werken tijdens het achteruit rijden.
kun je dat niet uitschakelen ?
Desnoods door een zekering uit te trekken of een draadje los te maken ?
-
Systeem is duidelijk te traag.
Maar betreft achteruit parkeren en hoffelijkheid, ik zet toch altijd mijn pinker aan als ik achteruit ga parkeren (best op voorhand)
En normaal gezien snel in achteruitversnelling zodat ze mijn achteruitlichten ook nog eens duidelijk zien.
Bij het detectiesysteem van Toyota wslk niet mogelijk.
Parkeersensoren kan men normaal gezien toch uitschakelen (bij VW en BMW toch, een tijdje geleden)
-
Het geeft anders wel perfect weer hoe het er in dit landje qua parkeeplaatsjes aan toegaat.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Eventjes twijfelen, en hup: weg parkeerplaats. "Hoffelijkheid? Wederzijds begrip? Nog nooit van gehoord, meneer"
volgens mij heeft geen enkele van die onhoffelijken ook maar gedacht dat die auto ging parkeren
hij stond daar telkens zo lang (en niet eventjes) dat ik ook op zijn plek zou gaan staan
-
-
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=kdLPu9zGFpk) is ook wel tof, maar ergens ook wel wat creepy.. :)
hier is het iig wel duidelijk dat er geparkeerd wordt
en allemaal netjes achteruit geparkeerd
-
Kan zijn dat het redelijk makkelijk uit te schakelen is. Heb eigenlijk nog niet gekeken. Ik rij er echter maar zelden mee en zet het dan maar voor effe van mij af.
Het laatste jaar rijdt de zoon er meestal mee en die heeft er blijkbaar geen probleem mee (heeft ook met die auto zijn rijbewijs behaalt en weet van niet beter).
-
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=kdLPu9zGFpk) is ook wel tof, maar ergens ook wel wat creepy.. :)
En volledig illegaal op de Belgische openbare weg (publiek toegankelijke parkings inbegrepen dus ...)
Op Discovery is er een serie Robocars, die volledig geautomatiseerd (zouden moeten kunnen) rijden - gesponsord door DARPA, de technologie-dienst van het Amerikaanse ministerie van defensie.
Die zijn van plan nog veel vuile oorlogjes te gaan vechten, maar dan zonder de wekelijkse bodybag-vluchten.
Ondanks de miljoenen USD sponsoring en de vaak prestigieuze namen onder de teams, gaat het nogal vaak mis in banale situaties ...
-
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=kdLPu9zGFpk) is ook wel tof, maar ergens ook wel wat creepy.. :)
Persoonlijk vind ik dit minder interessant dan een auto die zelf automatisch parkeert.
Dit systeem vereist immers dat de bestuurder behoorlijk kan parkern. Het verschaft hem alleen maar een beter overzicht.
-
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=kdLPu9zGFpk) is ook wel tof, maar ergens ook wel wat creepy.. :)
En volledig illegaal op de Belgische openbare weg (publiek toegankelijke parkings inbegrepen dus ...)
Waarom?
Als die afstandsbediening de bestuurder toelaat om zijn voertuig voortdurend goed in de hand te hebben en er de nodige rijbewegingen mee uit te voeren, wat is dan het probleem?
-
Ik zou het vooral handig vinden om het in en uitstappen te vergemakkelijken met die soms smalle parkeerplaatjes.
De auto er naast staat te dicht om de deur nog open te krijgen? Geen probleem, druk op de knop en het voertuig rijd er alleen uit.
Gisteren nog voor gehad.
Ik kom bij mijn bestelwagen en heb iets nodig uit de koffer.
Eerst moeten een stukje vooruit rijden want madam met de Beemer had haar er op een 30 tal cm achter geparkeerd terwijl er zeker nog ruimte was voor 5 auto's achter haar.
Denk dat ze op de remmen duwt tot ze stil staat maar op geen meter na weet waar dit zal zijn, zelfs al rijd ze maar 10km/u.
De achterdeuren konden dus niet open, of toch niet ver genoeg om iets uit de laadruimte te nemen.
-
Als die afstandsbediening de bestuurder toelaat om zijn voertuig voortdurend goed in de hand te hebben en er de nodige rijbewegingen mee uit te voeren, wat is dan het probleem?
De bestuurder heeft dan zijn voertuig niet in de hand - niet letterlijk, en niet figuurlijk.
Het is het voertuig dat hier zichzelf bestuurt, na een commando "parkeren" van de bestuurder.
De bestuurder heeft ook niet meer alle mogelijke bedieningselementen onder controle.
Bovendien :
8.1. Elk voertuig of elke sleep in beweging moet een bestuurder hebben.
-
Als die afstandsbediening de bestuurder toelaat om zijn voertuig voortdurend goed in de hand te hebben en er de nodige rijbewegingen mee uit te voeren, wat is dan het probleem?
De bestuurder heeft dan zijn voertuig niet in de hand - niet letterlijk, en niet figuurlijk.
Dat is een ander systeem. Ik had het over dat systeem waarbij de bestuurder zelf de auto parkeert met een afstandsbediening.
Bovendien :
8.1. Elk voertuig of elke sleep in beweging moet een bestuurder hebben.
Ja, en waar staat dat die bestuurder achter het stuurwiel moet plaatsnemen?
-
Dat is een ander systeem. Ik had het over dat systeem waarbij de bestuurder zelf de auto parkeert met een afstandsbediening.
De bestuurder bestuurt de wagen daar niet mee. Hij geeft de wagen opdracht te parkeren.
Zo uitgebreid zijn die afstandsbedieningen trouwens niet dat men er een auto mee kan besturen.
En niet te vergeten: hij kan namelijk niet parkeren ...
Net daarom heeft hij zo'n systeem, en daardoor zal hij ook nooit leren parkeren ...
Bovendien :8.1. Elk voertuig of elke sleep in beweging moet een bestuurder hebben.
Ja, en waar staat dat die bestuurder achter het stuurwiel moet plaatsnemen?
Het is geen abnormaal uitgangspunt dat een bestuurder zich moet bevinden op een plaats vanwaar hij het voertuig daadwerkelijk kan besturen ...
In het Toyota-systeem zit hij wel op de plaats van de bestuurder, maar bestuurt hij ook niet zelf.
-
En niet te vergeten: hij kan namelijk niet parkeren ...
Net daarom heeft hij zo'n systeem, en daardoor zal hij ook nooit leren parkeren ...
Zo'n beetje 't verhaal als niet meer kunnen hoofdrekenen sedert de inburgering van de rekentoestelletjes?
-
En niet te vergeten: hij kan namelijk niet parkeren ...
Net daarom heeft hij zo'n systeem, en daardoor zal hij ook nooit leren parkeren ...
Zo'n beetje 't verhaal als niet meer kunnen hoofdrekenen sedert de inburgering van de rekentoestelletjes?
Absoluut.