Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: jozef op zaterdag 17 juli 2010 - 14:41:35
-
(http://bilder.bild.de/BILD/news/leserreporter/aktuell/nachrichten/2010/07/13/1414-tag-lkw-wird-mit-container-gehoben/01-lkw-wird-mit-container-gehoben-im-hamburger-hafen-MBQF,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg)
In de haven van Hamburg vergat een vrachtwagenbestuurder één van de vier vergrendelingen van een container los te maken vooraleer een kraan de container optilde...
-
Amaai, straf spul. Zo 1 vergrendeling, en 't ganse boeltje gaat mee. Da's iets wat hij voortaan nooit meer zal vergeten, denk ik.
-
Amaai, straf spul. Zo 1 vergrendeling, en 't ganse boeltje gaat mee.
Op mijn werk hebben ze kipchassis waarmee bulkcontainers gelost worden.
Ooit heeft de containerstacker daar chassis en al uit de grond getrokken omdat de container nog ergens vast hing.
Voor een twistlock het begeeft is er al wat anders gesneuveld ;)
-
Zouden ze daar ook "zie kaaireglement" op het aanrijdingsformulier zetten?
Dat zo'n een STACKER (http://www.cmec-hb.com/Categories/Reach-Stacker-1.html) er geen moeite mee heeft om 45 ton omhoog te tillen kan ik inkomen, doch echter zo hoog zonder te zien dat hij nog vast hangt is al een erge vorm van onoplettendheid of kwade wil.
Vaak genoeg moeten vaststellen dat dat laatste maar al te vaak van toepassing is.
-
Aan de haven heerst dan ook een aparte mentaliteit. Voor ik bij de melkerij begon, een weekje meegereden met een kennis, in containertransport. Jawadde, niks voor mij. Hij was op die grote kaaien toch altijd flink op z'n hoede om NOOIT een havenarbeider "voor de voeten te lopen". En hij bleef ook nooit in zijn camion zitten, al regende 't nog zo hard. Zo'n straddle carrier moest zo maar eens een meter te ver rijden met zo'n container. Of er moest zo maar eens ne plezante 1 van de twistlocks verdraaien. Of ne frisse stradlle carrier die de container wil laden met de deuren naar de trekker ipv naar achter. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
En op het containerdepot waar ik van m'n 18 tot m'n 21 werkte, ook straffe capriolen gezien. En dat waren dan nog eigen chauffeurs, dus geen havenarbeiders....
-
Ik kon daar paar jaar geleden als technieker beginnen, vriendelijk bedankt vond het ook maar een gevaarlijke situatie daar.
-
Dat zo'n een STACKER (http://www.cmec-hb.com/Categories/Reach-Stacker-1.html) er geen moeite mee heeft om 45 ton omhoog te tillen kan ik inkomen, doch echter zo hoog zonder te zien dat hij nog vast hangt is al een erge vorm van onoplettendheid of kwade wil.
Deze is denkelijk door de portaalkraan opgepikt, niet door een stacker (die staan dwars op de container, dan zou je 'm zien staan).
't Moet allemaal rap gaan aan de dok he, dus vastpakken en gààààààn ...
-
Die stacker moet niet perse dwars staan hoor, als ze willen kunnen ze ze zowat een beetje van alle richtingen pakken maar inderdaad in dit geval zou je wel kunnen gelijk hebben.
Foto even opgeslagen en uitvergroot en is inderdaad met een portaalkraan (soort rolbrug) in dit geval.
Ik dacht eerst dat dat rood boven de cabine de arm van de stacker was maar het is de portaalkraan ernaast dat je ziet.
-
Aan de haven heerst dan ook een aparte mentaliteit.
Juist. Waarom zijn de bananen krom? Omdat ze in de haven scheefgeslagen worden. :D
-
In de haven van Hamburg vergat een vrachtwagenbestuurder één van de vier vergrendelingen van een container los te maken vooraleer een kraan de container optilde...
en dan hebt ge er nog die denken dat een container los op een vachtwagen staat
-
In den tijd op die containerdepot toch geregeld containers moeten laten overvoeren van kaai naar kaai, en daarvan was er nooit 1 container vastgezet. Da moest "vooruit gaan" hé
Gisteren op het ATV-nieuws gezien dat dat bedrijf intussen faïlliet is, trouwens ??? Het deed me toch wat, enkele ex-collega's te herkennen en dan te weten komen dat ze al twee maanden geen loon meer gezien hebben....
-
En dan te weten dat ik daar mocht beginnen als meestergast ..... aan 10.50€, die kerel was woest toen ik vertelde dat ik daarvoor niet opsta 's morgens. ???
-
In den tijd op die containerdepot toch geregeld containers moeten laten overvoeren van kaai naar kaai, en daarvan was er nooit 1 container vastgezet. Da moest "vooruit gaan" hé
...
Binnen de haven zelf klopt dat en op die super vlakke biljartlakens van kasseiwegen vaak in de haven is dat gedoemd om mis te gaan.
Geen probleem echter, als er eens ene afvalt gaan ze die gewoon ophalen met de stacker (meestal is die daarvan toch niet te erg beschadigd) en de inhoud.... haja zie kaaireglement. ::)
Ben ik blij dat mijn Dodge er redelijk ongeschonden uit is gekomen.
-
Ben ik blij dat mijn Dodge er redelijk ongeschonden uit is gekomen.
Je zult met dat beest hier in dit Alpendorpje nogal beziens hebben als je er binnenkort mee naar ons komt. :D ;)
-
Met aanhangwagen, kleine 13 meter lang. Kzou het eens precies moeten meten. :-[ ;D
(http://img293.imageshack.us/img293/1933/cimg6347.jpg)
-
Met aanhangwagen, kleine 13 meter lang.
Niet te veel achteruit bergop rijden met die aanhangwagen, hé... ;D ;)
-
Met aanhangwagen, kleine 13 meter lang.
Niet te veel achteruit bergop rijden met die aanhangwagen, hé... ;D ;)
Er zit wel 230pk meer in dat beestje he. ;D ;D ;D
-
Ziet er in elk geval een "ferm machien" uit.
-
Ziet er in elk geval een "ferm machien" uit.
Thx, vind ik ook en das ook 1 van de meerdere redenen dat ik hem kocht. ;)
-
Gisteren op het ATV-nieuws gezien dat dat bedrijf intussen faïlliet is, trouwens ??? Het deed me toch wat, enkele ex-collega's te herkennen en dan te weten komen dat ze al twee maanden geen loon meer gezien hebben....
Nooit fijn nieuws natuurlijk.
Maar je gaat toch geen 2 maanden werken terwijl je loon niet betaald is ???
Als sebiet blijkt dat mijn loon niet betaald zou zijn, dan informeer ik daar morgen naar ... maar veel meer dagen dan dat ga ik niet werken.
-
In den tijd op die containerdepot toch geregeld containers moeten laten overvoeren van kaai naar kaai, en daarvan was er nooit 1 container vastgezet. Da moest "vooruit gaan" hé
Dat zie je nog geregeld in de omgeving van de Antwerpse haven.
-
Meer nog eigenlijk.
Het is af te raden want als ze je eens geen paar uur laten staan en per abuis onmiddellijk lossen loop je de kans dat je zoals op bovenstaande foto leert vliegen met je camion nog voordat je de kans hebt om volledig rond te lopen en ze alle 4 los te krijgen of in een Franse collére wegrijden en pas uren later terug komen.
-
Met aanhangwagen, kleine 13 meter lang.
Niet te veel achteruit bergop rijden met die aanhangwagen, hé... ;D ;)
Er zit wel 230pk meer in dat beestje he. ;D ;D ;D
Een beetje aan sleutelen dan gaaat hij direct.. http://www.youtube.com/watch?v=UJ3yzOq6EcE
-
Veel moet er daarvoor niet gesleuteld worden en blijkbaar gaat het hier om een diesel.
Mijne is een V8 5.7 benzine met LPI. 250 KW 345 PK. 8)
Zo was ik een paar weken terug op dat terrein op de foto.
Dat is een vriend, die dat jarenlang verwaarloost afgesloten terrein, nu gebruikt en aan het opruimen is (met dank trouwens dat ik mijn aanhangwagen daar mag plaatsen).
Onder andere met dat mini-buldozerke links op de foto.
Tijdens het gesprek zei die al schertsent "ik krijg die gravé moeilijk los met mijn machientje, kunde gy nie es....." waarmee ik onmiddellijk de daad bij het woord voegde en 2 streepjes van een 30 tal meter trok met mijn 275/60/20 banden.
Kwam hij daar afgelopen om de schade in mijn achteruitkijkspiegel te bekijken. Hij had namelijk een steentje vol in het gezicht gekregen en bloedde nogal een beetje. :-[ :-X
Zo heb ik ook al een paar keer passagiers mee gehad op de achterbank. Tijdens het rustige korte ritje vinden ze dat uiteraard niet nodig om op de achterbank de autogordel aan te doen in zo'n grote lompe bak.
Efkens het rechter pedaal indrukken op een veilige open plaats is voldoende om ze binnen de minuut met gordel te zien zitten zonder er 1 woord over te zeggen. ;D ;D ;D
-
Mijne is een V8 5.7 benzine met LPI. 250 KW 345 PK. 8)
Ik durf er niet aan denken wat dat beest moet verbruiken...
Hier (http://www.rast.de/standorte/autogas/) heb je alvast een kaart van Duitsland met de plaatsen waar je LPG kan tanken langs de autosnelwegen.
Hier bij ons kan je LPG tanken bij de Renault garage naast de brandweer (mocht er iets mislopen, moeten ze niet ver uitrukken).
-
Mijne is een V8 5.7 benzine met LPI. 250 KW 345 PK. 8)
Ik durf er niet aan denken wat dat beest moet verbruiken...
Voor het moment heeft de boordcomputer 20,3l/100km aan en gisteren getankt aan €0,53/liter.
Dat is een beetje vergelijkbaar met een diesel dus die een 10l/100km verbruikt.
Voor een voertuig van dik 3 ton en zoveel luxe en mogelijkheden valt dat nog mee vind ik.
Bovendien moet dat verbruik nog omlaag maar het is toch zo verleidelijk om die PK's te gebruiken.
Dat "zotte" begin zal nog wel kalmeren tot een verbruik van 18 tot 18,5l/100 km.
Ik had al gelezen dat ze allemaal begrensd zijn op 170km/u en ondertussen weet ik het al zeker. :-[ :-X :'( ;D
Met een benzinetank van 128 liter en een gastank van 230 liter zou 1 tankbeurt voldoende moeten zijn. ;)
-
Sommigen doen echt wel hun best om wat er rest aan fossiele brandstoffen er zo snel mogelijk door te jagen :(
-
Sommigen doen echt wel hun best om wat er rest aan fossiele brandstoffen er zo snel mogelijk door te jagen :(
Ik zou zeggen op is op. ;D
-
Ik zou zeggen op is op. ;D
Als het zover is, vragen we aan BP om dat gat weer open te maken. :D
-
Haha, leuk. Dit nummertje op de achtergrond en dan is het plaatje af: http://www.youtube.com/watch?v=dx4ji4bM3xE